Kauppakamarille uusi puheenjohtaja ja hallitus vuodelle 2021

Etelä-Savon kauppakamarin syykokouksessa, 9.12.2020, vahvistettiin kauppakamarin hallitus vuodelle 2021. Uutena kauppakamarin puheenjohtajana aloittaa toimitusjohtaja Jari Suomalainen, Sahakuutio Oy:stä Kerimäeltä. Varapuheenjohtajina toimivat Mikkelistä toimitusjohtaja Markus Tykkyläinen, Suur-Savon Sähkö Oy, Savonlinnasta toimitusjohtaja Ari Hämäläinen, Norelco Oy ja Pieksämäeltä toimitusjohtaja Satu Lipsanen Lipa-Betoni Oy. Varapuheenjohtajat ovat myös kauppakamariosastojen puheenjohtajia alueillaan.

Hallituksen muut jäsenet ovat:

• Arja Flinkman, toimitusjohtaja, Etelä-Savon Koulutus Oy (Osaamisvaliokunnan pj.)
  • Jari Himanen, toimitusjohtaja, Suur-Savon Osuuspankki
  • Heikki Hämäläinen, kauppaneuvos / toimitusjohtaja, Osuuskauppa Suur-Savo
  • Erkki Karppanen, toimitusjohtaja, Etelä-Savon Energia Oy
  • Kalevi Korjala, toimitusjohtaja, Hotelli Hospitz / Wivilla Oy (Kaupan- ja palvelualanvaliokunnan pj.)
  • Harri Kovanen, toimitusjohtaja, Piako Oy
  • Jari Kuosmanen, aluejohtaja, Kesko Oyj/Itä-Suomi
  • Asko Lammela, toimitusjohtaja, LähiTapiola Savo-Karjala
  • Kari Leinonen, toimitusjohtaja, Oy Vip Cruise Ltd, Savonlinna
  • Antti Lipsanen, toimitusjohtaja, Rakennusliike U. Lipsanen Oy, Pieksämäki (Teollisuusvaliokunnan pj.)
  • Jukka Mustonen, kuntayhtymän johtaja / rehtori, Itä-Savon koulutuskuntayhtymä / Ammattiopisto SAMIedu
  • Osku Nykänen, toimitusjohtaja, Mikkeli Siivotaan Oy
  • Juha Putkonen, palvelujohtaja, MPY Telecom Oyj (Liikenne- ja viestintävaliokunnan pj.)
  • Mervi Simoska, kunnanjohtaja, Juvan kunta

Muut vuoden 2021 luottamushenkilöt, kuten osastojen ja valiokuntien kokoonpanot löytyvät Etelä-Savon kauppakamarin verkkosivuilta www.eskauppakamari.fi > yhteystiedot

Lisätietoja:
Teppo Leinonen
teppo.leinonen@kauppakamari.fi

Jari Suomalainen
jari.suomalainen@sahakuutio.fi

Etelä-Savon yrityksille EU:n kestävän kasvun ohjelma on tärkeä mahdollisuus - tuki- ja hankeosaamisen vajeet voivat vaarantaa tukien hyödyntämisen17.11.2020 10:51:03 EET | Tiedote

Etelä-Savon kauppakamarin Teollisuusvaliokunnan jäsenyrityksiä korona on kohdellut hyvin eri tavoin, riippuen liiketoiminta-alueesta. Osalla yrityksistä liikevaihto sekä tilauskanta ovat jopa kasvussa, kun taas joillakin toimialoilla korona on pudottanut rankasti liiketoiminnan laajuutta sekä kannattavuutta.

Syyskokoustiedote: Etelä-Savosta nopeiden tietoverkkojen kärkimaakunta12.12.2019 13:41:26 EET | Tiedote