Kempower toimittaa sähköbussien pikalatausteknologiaa Göteborgiin Ruotsiin

Kempower on sopinut sähköbussien pikalatausratkaisujen toimittamisesta Keolis Sweden AB:lle Göteborgiin, Ruotsiin. Toimitus sisältää noin 70 pikalaturia, käsittäen sekä Kempower S-, että Kempower C-sarjan pikalatausteknologiaa.

Kempower on sopinut sähköbussien pikalatausratkaisujen toimittamisesta Keolis Sweden AB:lle Göteborgiin, Ruotsiin. (Kuva vapaasti käytettävissä.)

Ruotsalainen joukkoliikenteen palveluntarjoaja Västtrafik jatkaa investointejaan sähköbusseihin tavoitteenaan rakentaa houkuttelevia kaupunkeja ja sähköistää koko Göteborgin kaupungin liikenne vuoteen 2030 mennessä. Wennström Sweden rakentaa Kempowerin pikalatausratkaisuilla varustetut linja-autovarikot vuoden 2022 aikana ja yhteensä 60 uutta sähköbussia aloittaa liikennöinnin vuoden loppuun mennessä. Västtrafikin linja-autovarikkoa operoi Keolis Sweden, joka on osa yhtä maailman suurimmista joukkoliikenteen toimijoista, ja joka liikennöi Göteborgin keskustan julkista liikennettä.

”Wennströmin ja Kempowerin yhteistyön kautta meillä on luotettava pohjoismainen toimittaja, joka on pikalataukseen liittyvän teknologian ja ohjelmistojen edelläkävijä. Kuormantasausjärjestelmä oli ratkaiseva tekijä latauslaitteiston valinnassa, sillä se mahdollistaa latauksen sujuvan optimoinnin suhteessa käytettävissä olevaan tehoon,” sanoo Joacim Törnqvist, sähköajoneuvoasiantuntija Keolisilta.

”Olemme iloisia saadessamme olla mukana sähköistämässä Ruotsin joukkoliikennettä tämän pohjoismaisen yhteistyön kautta. Ruotsissa linja-autoliikenne sähköistyy nopeasti ja Göteborg on lyhyessä ajassa jo viides kaupunki Ruotsissa, minne toimitamme bussien pikalatausteknologiaa,” kertoo Kempowerin toimitusjohtaja Tomi Ristimäki.

Lisätietoja:
Tomi Ristimäki, toimitusjohtaja, Kempower
tomi.ristimaki@kempower.com
Puh. 029 0021900

Puh. 029 0021900

Ruotsissa linja-autoliikenne sähköistyy nopeasti ja Göteborg on lyhyessä ajassa jo viides kaupunki Ruotsissa, minne Kempower toimittaa bussien pikalatausteknologiaa.

Kempower suunnittelee ja valmistaa DC-tasavirtapikalatausratkaisuja sähköajoneuvoille ja sähkökäyttöisille koneille. Olemme omistautuneita sähköajoneuvojen harrastajia, joilla on syvä ymmärrys latausmarkkinasta ja käytännönläheinen asenne tekemiseen. Tuotekehityksen ja tuotannon juuret ovat Suomessa, ja suurin osa materiaaleistamme ja komponenteistamme hankitaan paikallisesti. Palvelemme kaikkia sähköajoneuvoja henkilöautoista ja hyötyajoneuvoista kaivoskoneisiin, veneisiin ja moottoriurheiluun. Kemppi Groupin 70 vuoden kokemus DC-virtalähteiden kehittämisestä asettaa korkeat laatuvaatimukset tuotesuunnittelullemme ja käyttäjäkokemuksen kehittämiselle. Kempower on listattu Nasdaq First North Growth Market Finland -markkinapaikalla.

Keolis:

Kempower awarded ISO certifications for quality, environmental, and safety management13.1.2022 09:00:00 EET | Press release

EV fast charging solutions provider Kempower has been awarded two new ISO certifications including ISO14001: 2015 (environment) and ISO45001:2018 (personnel). By fulfilling the criteria of the certifications, Kempower shows its commitment to providing products and services that meet both customer and regulatory requirements. The company also aims to further improve its environmental efficiency and occupational safety.

Kempowerille on myönnetty ISO-sertifikaatit laatu-, ympäristö- ja turvallisuusjohtamisesta13.1.2022 09:00:00 EET | Tiedote

Sähköajoneuvojen pikalatausratkaisuja valmistavalle Kempowerille on myönnetty kaksi uutta ISO-sertifikaattia: ISO14001: 2015 (ympäristö) ja ISO45001:2018 (henkilöstö). Sertifioinneilla Kempower osoittaa sitoutuvansa tarjoamaan tuotteita ja palveluita, jotka täyttävät asiakkaiden ja viranomaisten vaatimukset sekä lisäämään edelleen ympäristötehokkuuttaan ja työturvallisuuttaan.

THE FINNISH LANGUAGE PROSPECTUS OF KEMPOWER CORPORATION HAS BEEN APPROVED BY THE FINNISH FINANCIAL SUPERVISORY AUTHORITY1.12.2021 13:30:00 EET | Press release

The Finnish Financial Supervisory Authority has today, on 1 December 2021, approved Kempower Corporation’s (“Kempower” or the “Company”) Finnish language prospectus. The Finnish language prospectus will be available no later than on 2 December 2021, before the commencement of the subscription period on Kempower’s website at https://investors.kempower.com/fi/listautuminen.