Kempower toimittaa sähköbussien pikalatausteknologiaa Göteborgiin Ruotsiin

Kempower on sopinut sähköbussien pikalatausratkaisujen toimittamisesta Keolis Sweden AB:lle Göteborgiin, Ruotsiin. Toimitus sisältää noin 70 pikalaturia, käsittäen sekä Kempower S-, että Kempower C-sarjan pikalatausteknologiaa.

Kempower on sopinut sähköbussien pikalatausratkaisujen toimittamisesta Keolis Sweden AB:lle Göteborgiin, Ruotsiin. (Kuva vapaasti käytettävissä.)

Ruotsalainen joukkoliikenteen palveluntarjoaja Västtrafik jatkaa investointejaan sähköbusseihin tavoitteenaan rakentaa houkuttelevia kaupunkeja ja sähköistää koko Göteborgin kaupungin liikenne vuoteen 2030 mennessä. Wennström Sweden rakentaa Kempowerin pikalatausratkaisuilla varustetut linja-autovarikot vuoden 2022 aikana ja yhteensä 60 uutta sähköbussia aloittaa liikennöinnin vuoden loppuun mennessä. Västtrafikin linja-autovarikkoa operoi Keolis Sweden, joka on osa yhtä maailman suurimmista joukkoliikenteen toimijoista, ja joka liikennöi Göteborgin keskustan julkista liikennettä.

”Wennströmin ja Kempowerin yhteistyön kautta meillä on luotettava pohjoismainen toimittaja, joka on pikalataukseen liittyvän teknologian ja ohjelmistojen edelläkävijä. Kuormantasausjärjestelmä oli ratkaiseva tekijä latauslaitteiston valinnassa, sillä se mahdollistaa latauksen sujuvan optimoinnin suhteessa käytettävissä olevaan tehoon,” sanoo Joacim Törnqvist, sähköajoneuvoasiantuntija Keolisilta.

”Olemme iloisia saadessamme olla mukana sähköistämässä Ruotsin joukkoliikennettä tämän pohjoismaisen yhteistyön kautta. Ruotsissa linja-autoliikenne sähköistyy nopeasti ja Göteborg on lyhyessä ajassa jo viides kaupunki Ruotsissa, minne toimitamme bussien pikalatausteknologiaa,” kertoo Kempowerin toimitusjohtaja Tomi Ristimäki.

Lisätietoja:
Tomi Ristimäki, toimitusjohtaja, Kempower
tomi.ristimaki@kempower.com
Puh. 029 0021900

Puh. 029 0021900

Ruotsissa linja-autoliikenne sähköistyy nopeasti ja Göteborg on lyhyessä ajassa jo viides kaupunki Ruotsissa, minne Kempower toimittaa bussien pikalatausteknologiaa.

Kempower suunnittelee ja valmistaa DC-tasavirtapikalatausratkaisuja sähköajoneuvoille ja sähkökäyttöisille koneille. Olemme omistautuneita sähköajoneuvojen harrastajia, joilla on syvä ymmärrys latausmarkkinasta ja käytännönläheinen asenne tekemiseen. Tuotekehityksen ja tuotannon juuret ovat Suomessa, ja suurin osa materiaaleistamme ja komponenteistamme hankitaan paikallisesti. Palvelemme kaikkia sähköajoneuvoja henkilöautoista ja hyötyajoneuvoista kaivoskoneisiin, veneisiin ja moottoriurheiluun. Kemppi Groupin 70 vuoden kokemus DC-virtalähteiden kehittämisestä asettaa korkeat laatuvaatimukset tuotesuunnittelullemme ja käyttäjäkokemuksen kehittämiselle. Kempower on listattu Nasdaq First North Growth Market Finland -markkinapaikalla.

Keolis:

Kempower toimittaa pikalatausinfran Arctic Race of Norway 2022 -pyöräilykilpailuun9.8.2022 10:00:00 EEST | Tiedote

Kempower on jo toista kertaa peräkkäin valittu sponsoriksi Arctic Race of Norway -pyöräilykilpailuun. Kempower toimittaa liikuteltavia pikalatureita kilpailun eri etapeille, jotta Arctic Racen täysähköiset huoltoajoneuvot saadaan ladattua nopeasti kilpailun aikana. Sähköautojen käyttö on osa Arctic Racen tavoitetta olla maailman ympäristöystävällisin pyöräilykilpailu. Kilpailu järjestetään jo yhdeksättä kertaa.

Kempower is glad to announce the opening of the first public EV charging station in Sweden for Recharge, equipped with Kempower’s DC fast charging infrastructure. Operated by Recharge, a pioneer in the EV industry, the charging station is located at the Laxbutiken seafood restaurant in Ljungskile, a town approximately 65km north of Gothenburg.

Kempower toimittaa latureita yksityiselle Elmacken -latausoperaattorille Ruotsiin20.7.2022 11:31:22 EEST | Tiedote

Yrittäjä Haris Dzafic päätti 18 kuukautta sitten perustaa oman latausaseman lähelle teiden 26 ja 27 risteystä, joka on suosittu reitti Länsi-Götanmaan ja Smoolannin välillä. Bjørn Nylandin YouTube -videoiden innoittamana Haris lanseerasi oman latauskentän ja antoi sille nimeksi "Elmacken". Elmacken ei vaadi asiakasrekisteröintiä latauksen yhteydessä, vaan mahdollistaa avoimen maksujärjestelmän ja hyväksyy jopa laajalle levinneen Swish-mobiilimaksujärjestelmän.