Kesäkuun keskiviikot viihteellä ja heinäkuussa elokuviin. Turun Messukeskuksessa avautuvat ainutlaatuiset drive in -liveshow’t

Turun Messukeskuksen pihalle avautuvat kesäkuussa keskiviikkoiset drive in -livenäytökset vaihtuvin kulttuurisin teemoin. Heinäkuussa suvi-iltoja vietetään puolestaan elokuvien parissa, kun paikalle tulee Kinotourin drive in -elokuvateatteri. Koronaviruksen vuoksi järjestämiskieltolistalla ovat edelleen suuret tapahtumat, jonka vuoksi on nyt haettu toisenlaisia tapoja tarjota viihdettä ja kohtaamisia yleisölle – terveysturvallisuus, etäisyydet ja hygienia tiukasti huomioiden.

Näytöksiä tuottavat Turun Messukeskuksen kanssa yhteistyössä paikalliset kumppanit, kuten Linnateatteri, Turun kaupunginteatteri ja Naantalin Musiikkijuhlat. Mukana on useita yhteistyötahoja mm. Turun Kaupunki, DraamaQueen, Bright Group ja Restel.

Tapahtuman autokuntakohtaiset lippuhinnat pyörivät noin 20-35 euron välimaastossa tapahtuman sisällöstä ja autokunnan koosta riippuen ja lippuja on tarjolla vain rajoitetusti, jotta turvallisuudesta voidaan huolehtia. Kaikki lipunmyynti tapahtuu tarpeettomien kontaktien välttämiseksi ennakkoon lippukaupassa www.turunmessukeskus.fi. Halukkaille on myynnissä Restelin take away -herkkupussi.

Stand up aloittaa sarjan

Ensimmäisessä show’ssa 3.6. kello 19 päästään alkukesän illassa nauramaan stand up -viihteen parissa, kun messukentälle tuodulle mobiiliesiintymislavalle, jossa esiintyvät stand up -tähdet Mika Eirtovaara ja Zaani.

Seuraavalla kerralla 10.6. kello 19 on vuorossa mm. karaokehenkinen Koko kylä veisaa, jossa laulattajana on Maria Lund.

Kenelle sellot soivat on nimeltään Naantalin Musiikkijuhlien konsertti 17.6. kello 19. Esiintyjinä ovat huikea selloyhtye Total Cello Ensemble ja hurmaava sopraano Mari Palo. Konsertti liittyy Turun Kirjamessujen 30-vuotisjuhlavuoteen.

Juhannuksen jälkeen 24.6. vuorossa on Turun Kaupunginteatterin ja Linnateatterin improbattle.

Improvisaatiohaasteeseen heittäytyvät Kaupunginteatterin tiimissä Miiko Toiviainen ja Katariina Lantto sekä Linnateatterin joukkueessa Mikko Leskelä ja Valtteri Roiha.

Heinäkuussa Turun Messukeskukseen nousee drive in -elokuvateatteri. Luvassa uutuuselokuvia kaikenikäisille usean päivän ajan.

Lisätietoja tapahtumasta julkaistaan osoitteessa www.kinotour.fi.

−Koronavirus on riepotellut erityisesti tapahtuma-alaa ja se etsii eri kaupungeissa tapoja selvitä tämän katastrofaalisen vaiheen yli. Mitään taloudellisia voittoja ei ole tarkoitus tässä lähteä käärimään. Tärkeintä on tuottaa ihmisille turvallisesti yhteistä iloa ja myönteisiä elämyksiä, se on meidän osaamisemme ja panoksemme toimia tässä väliaikaisessa tilanteessa. Oma viestimme on, että hei, olemme hengissä ja uskomme kohtaamisten tärkeyteen jatkossakin, sanoo Turun Messukeskus Oy:n toimitusjohtaja Marja Pekkanen.

Viihdettä ja veisuuta autoradiosta

Tilaisuus toteutetaan terveysturvallisuutta noudattaen. Messukentälle tuodaan mobiiliesintymislava näyttöineen esiintyjiä ja tilaisuutta varten. Drive in -liveshow’hun voi kerrallaan osallistua rajallinen määrä autokuntia, jotka sijoitellaan alueelle niin, että näkyvyys ajoneuvoihin on hyvä sekä turvavälit säilyvät. Äänet tulevat autoihin radion kautta. Alueella kuljeskelu on kielletty eikä alueelle ei voi tulla esimerkiksi mopoilla, pyörällä tai kävellen tartuntariskin vuoksi. Lippujen myynti tapahtuu etukäteen verkossa. Tarvittaessa käytössä ovat wc-tilat, joiden hygieniasta huolehditaan erityisen tarkasti. Muutoin autoissa tulee pysytellä koko noin tunnin mittaisen show’n ajan.

Turun Messukeskus valmistautuu ja ennakoi tulevaa

Turun Messukeskuksessa mietitään jo aikaa, jolloin suurten tapahtumien ja messujen järjestäminen on taas ajankohtaista. Kukaan ei osaa vielä sanoa milloin ajankohta Suomessa tarkalleen koittaa, mutta valmistautuminen uuteen normaaliin on käynnissä. Tämän hetken ohjeistuksen mukaan kiellot suurten tapahtumien osalta ovat voimassa heinäkuun loppuun asti.

Tapahtumateollisuus luo parhaillaan laajaa turvallisuusstrategiaa tulevaa syksyä varten. Ammattimaisena tapahtumajärjestäjänä Turun Messukeskuksessa on jo pohdittu mm. etäisyyksien, kävijämäärien säännöstelyn, siivousten ja hygieniaohjeistusten merkitystä, kun tapahtumat suurelle yleisölle sisätiloissa jälleen avautuvat.

−Messuilla pystytään ylipäätään huolehtimaan turvallisuudesta varmastikin kontrolloidummin kuin monilla muilla alueilla, joissa fyysiset kohtaamiset ovat olleet koko ajan sallittuja, toteaa Pekkanen.

Lippuja on myynnissä alle 500.

Drive in -liveshow´t:

Marja Pekkanen, Turun Messukeskus
marja.pekkanen@turunmessukeskus.fi
www.turunmessukeskus.fi

Elokuvaillat:

Antti Rauvola, Kinotour, Kino Events Finland Oy
info@kinotour.fi
www.kinotour.fi

Sopraano Mari Palo/Naantalin Musiikkijuhlat

Vaihde (02) 337 111https://www.turunmessukeskus.fi

Turun Messukeskus Oy on messu- ja näyttelytoimintaa harjoittava palveluyritys, jonka liiketoimintaan kuuluvat messujen ohella tilojen vuokraus erilaisia tapahtumia, kongresseja ja messuja varten sekä näihin liittyvän tekniikan ja osaamisen markkinointi.

Infra-alan investointitarve ei ole vähentynyt – Yhdyskuntatekniikka 2021 Turussa tarjoaa tietoa julkisille hankkijoille16.9.2021 17:25:29 EEST | Tiedote

Yhdyskuntatekniikka 2021 järjestetään Turussa 13.–14.10.2021. Koronapandemiasta huolimatta yhdyskuntatekniikan investointien tarpeet eivät ole vähentyneet. Yhteiskunnan ydinpalvelut ovat toimineet ja niitä on kehitetty koko korona-ajan. Suomen suurimpaan infra-alan näyttely- ja seminaaritapahtumaan kannattaa tulla paikan päälle tutustumaan alan kehitykseen ja uutuuksiin. Tapahtuma on kerännyt alan osaajat koolle säännöllisesti vuodesta 1983 lähtien. Teemana vastuullisuus - tulethan tapahtumaan terveenä! Tapahtuman teemana on vastuullisuus. Järjestäjät selvittävät tapahtuman CO2-päästöt. Messubussi 100 liikennöi Turun keskustan ja Messukeskuksen välillä tapahtuman ajan. Yhdyskuntatekniikassa terveysturvallisuus on huomioitu. Tapahtumaa varten on laadittu koronalinjaus, jota päivitetään tilanteen kehittymisen ja viranomaisohjeistuksen muutosten myötä. Mikäli tulijalla ei ole täyttä rokotesuojaa koronavirusta vastaan, voi tapahtuman piha-alueella olevassa teltassa tehdä omakustanteisen pi

Turun Kirjamessujen pääteemana musiikki14.9.2021 13:07:45 EEST | Tiedote

Turun Kirjamessujen poikkitaiteellisena pääteemana on tänä vuonna musiikki ja auditiivinen kulttuuri. Musiikki on suuressa osassa koko viikonlopun ajan, kun messuilla koetaan suuria tunteita mm. oopperan, kuorolaulun ja konserttien parissa! Musiikkialan ammattilaisista mukana ovat esimerkiksi Ismo Alanko, Samuli Edelmann, Anna Puu, M.A. Numminen, Kauko Röyhkä, Mikko Alatalo, Jaakko Kuusisto, Olli Kortekangas, Seppo Kimanen, Mikko ”Pyhimys” Kuoppala, Kimmo ”Elastinen” Laiho ja Mariska. Kirjamessut järjestetään 1.–3.10.2021. Messukohtaamiset toteutetaan terveysturvallisuus edellä. Rap-muusikoista klassisen musiikin taitajiin Musiikkia käsitellään Kirjamessuilla monin erilaisin tavoin ja eri kulttuurin alojen edustajien kanssa. Oikeuksiinsa pääsevät useat muistelma- ja elämänkertateokset sekä musiikin maailmaan temaattisesti sijoittuvat romaanit, kuten Raija Orasen kirjoittama ”Kaikki tämä valo” ja Kjell Westön ”Tritonus”. Näitä teoksia käsitellään sunnuntaina 3.10. Agricola-lavalla. Rap-

Venexpo siirtyy vuoteen 20229.9.2021 11:07:33 EEST | Tiedote

Veneilyn maailmaan palataan Turun Messukeskuksessa seuraavan kerran syksyllä 2022. Kolmipäiväiset Venexpo-messut oli tarkoitus järjestää 17.9.–19.9. Turun Messukeskuksessa. Veneilyn ja purjehduksen ennennäkemätön suosio kuluneena kesänä aiheutti kuitenkin positiivisen ongelman näytteilleasettajille, sillä monet ovat joutuneet myymään ei-oota varastojen tyhjennyttyä. Lisäksi venevalmistajilla on ollut haasteita saada tarvittavia komponentteja ja sitä kautta venetoimituksia asiakkaille. Kaikesta huolimatta olimme Turun Messukeskuksessa yhdessä näytteilleasettajien kanssa toiveikkaita siitä, että saisimme syksyllä 2021 esille riittävästi veneitä ja venealan tuotteita. Venealan toimijat työskentelivät lujasti saadakseen lisää esittelyveneitä ja odottivatkin viimeiseen saakka tietoa siitä, ehtivätkö venetoimitukset heille ennen Venexpoa. Venexpon tavoite on esitellä kävijöille mahdollisimman laaja ja monipuolinen valikoima veneitä. Tästä syystä tulimme Turun Messukeskuksessa siihen tuloksee

Programmet för Åbo Bokmässa har publicerats1.9.2021 12:42:05 EEST | Tiedote

Programmet för Åbo Bokmässa har publicerats Nu är den långa väntan slut! Åbo Bokmässa ordnas 1–3.10.2021. Programmet för Åbo Bokmässa har nu publicerats! Mässans tvärkonstnärliga huvudtema i år är musiken och den auditiva kulturen. Åbo Bokmässa invigs på fredag den 1 oktober klockan 13 på Auditorio i Åbo Mässcentrum. Bland annat Rosa Liksom, Juha Hurme och Heli Laaksonen medverkar. Aktuella teman på Åbo Bokmässa är informationens förändrade roll och hälsans konst. Informationens roll förändras, och utvecklingen skakar om våra uppfattningar inom kunskapens auktoriteter och sanningsbegreppet. Samtalen och de böcker som tas upp för behandling dryftar bland annat uttrycksfriheten inom vetenskapen, störtfloden av information som vi upplever samt hur falska nyheter uppkommer och kan identifieras. Bakom temat Hälsans konst finns det ett växande intresse för övergripande välbefinnande. Temat behandlas i olika perspektiv med hjälp av litteratur och musik och tillsammans med experter från olika

Turun Kirjamessujen ohjelma on julkistettu1.9.2021 12:19:37 EEST | Tiedote

Turun Kirjamessujen ohjelma on julkistettu Pitkä odotus palkitaan! Turun Kirjamessut järjestetään 1.–3.10.2021. Turun Kirjamessujen poikkitaiteellisena pääteemana on tänä vuonna musiikki ja auditiivinen kulttuuri. Tapahtuman avajaiset järjestetään perjantaina 1.10. kello 13 Turun Messukeskuksen auditoriossa, jossa esiintyjinä ovat muun muassa kirjailijat Rosa Liksom, Juha Hurme ja Heli Laaksonen. Kirjamessujen ajankohtaisteemat ovat tiedon murros ja hyvinvoinnin taito. Tiedon murros ravistelee käsityksiämme tiedon auktoriteeteista ja totuudellisuudesta. Keskusteluissa ja käsiteltävissä teoksissa pohditaan esimerkiksi tieteen sananvapautta, kokemaamme informaatiotulvaa sekä valeuutisten syntyä ja tunnistamista. Hyvinvoinnin taito –teeman taustalla on kasvava kiinnostus kokonaisvaltaisesta henkisestä ja fyysisestä hyvinvoinnista huolehtimiseen, jota käsitellään kirjallisuuteen ja musiikkiin kytkeytyvistä näkökulmista eri alojen asiantuntijoiden kanssa. Messuilla esiintyvät jälleen Suomen

Turun Messukeskus siirtää kaikki syksyn omat tapahtumat ensi vuoteen – Kokous- ja vuokratapahtumien järjestäminen jatkuu normaalisti26.8.2020 14:29:15 EEST | Tiedote

Turun Messukeskus ei järjestä tänä vuonna omia messutapahtumia. Syksyn messut siirtyvät ensi vuoteen. Kokoustoiminta sekä muiden tahojen tiloissa järjestämät tapahtumat jatkuvat normaalisti turvamääräyksiä ja väljyyttä noudattaen. Messujen siirtolistalla ovat mm. Turun Kirjamessut, Turun Ruoka- ja Viinimessut, Mökki & Meri, Venexpo, Osaava Nainen, Rekryexpo ja Turun Taide- ja Antiikkimessut.