Keskimaa avaa ensimmäisen sähköautojen ABC-latausaseman Keski-Suomessa

Osuuskauppa Keskimaa avaa ensimmäisen ABC-latausasemansa. Uusi 12 autopaikan ABC-suurteholatausasema avataan Jyväskylään, Prisma Palokan yhteyteen. S-ryhmän osuuskauppojen valtakunnallisen ABC-latausverkoston rakentaminen on käynnistynyt keväällä 2021. Vuoden loppuun mennessä ABC-latauspisteitä on valtakunnallisesti jo yli 50. Keskimaan ABC-latausverkosto laajenee seuraavaksi Joutsaan ja Viitasaarelle.

Prisma Palokan yhteyteen avattavalla ABC-latausasemalla on yhteensä 12 latauspistettä, joista neljä on suurteholatauspisteitä. Kuva: Keskimaa / Lauri Salo.

Osuuskauppa Keskimaa avaa Keski-Suomen ensimmäisen ABC-latausaseman Prisma Palokan yhteyteen. Latauspisteitä uudella latausasemalla on yhteensä 12, joista neljä on suurteholatauspisteitä. Latausaseman latausteho on lähes 600 kW, joista suurteholatauspisteille on varattu 400 kW.

– Olemme todella iloisia päästessämme avaamaan ensimmäisen Keskimaan ABC-latausaseman vielä ennen vuodenvaihdetta. Mielenkiinnolla odotamme kuinka asiakkaamme ottavat tämän uuden palvelun vastaan. Palokan Prisman ABC-latausaseman avaus tuo erittäin toivotun valtakunnalliseen suurteholatausmahdollisuuden 4-tien yhteyteen. Asema on avautuessaan kokonaisteholtaan ABC-ketjun tehokkain ja mahdollistaa nopean suurteholatauksen valtakunnan pääväylän varrella, hyvien palvelujen vieressä, toteaa Osuuskauppa Keskimaan liikennemyymälä- ja polttonestekaupan toimialajohtaja Heikki Tervanen.

ABC-latauksen asiointi hoituu helppokäyttöisellä ABC-mobiililla. ABC-mobiilin voi syöttää S-Etukortin lisäksi minkä tahansa Visa- tai Mastercard-kortin. ABC-mobiilista voi myös tarkistaa asemakohtaisen hinnoittelun. Latauksen hinnoittelu perustuu ladattuihin kilowattitunteihin. ABC-mobiili on ainoa tapa maksaa ABC-latausta, joten mitään muita tunnistautumisvälineitä ei tarvita.

– ABC-latausverkoston rakentaminen on meille Keskimaalla osa vihreää siirtymää ja viimeisin lisäys uusiutuvien liikenne-energiamuotojen tarjonnassa. Kaikki ABC-latausasemilla ladattava sähkö on 100-prosenttisesti uusiutuvaa, pääosin tuuli- ja vesivoimalla tuotettua sähköä. Bensiiniautoilijoille meillä on jo tarjolla kotimainen ympäristöystävällinen Eko E85-korkeaseosetanoli ja dieselautoilijoille täysin fossiilivapaa Nero Diesel, muistuttaa Tervanen.

ABC-latausaseman avajaisia vietetään näyttävästi tiistaina

Keski-Suomen ensimmäisen ABC-latausaseman avajaisia vietetään tiistaina 30.11.2021 klo 11–17. Keskimaan toimitusjohtaja, kauppaneuvos Antti Määttä pitää tapahtumassa virallisen avauspuheenvuoron klo 11.00, jonka jälkeen latausaseman ensimmäisen autolatauksen suorittaa ABC-ketjun kehitysjohtaja Tiina Viksten. Avajaispäivän tapahtumassa mukana ovat ABC-ketjun ja -latauksen asiantuntijoiden lisäksi Kempower-pikalatauslaitevalmistajan edustajat, sekä autoliike Veljekset Laakkosen puolesta avajaisissa on uuden sähköautomalliston esittely.

– Tämä on meille tärkeä avaus uuteen liiketoimintaan, haluamme avauksen myötä tuoda sähköautoilun tutuksi asiakkaillemme ja viettää avajaisia tarjoten asiakkaillemme mahdollisuuden tutustua sähköautoiluun sekä ABC-latauksen käyttämiseen, avaa Heikki Tervanen avajaispäivän ohjelmaa.

Osuuskauppa Keskimaan, Heikki Tervanen, toimialajohtaja, 010 767 3064, heikki.tervanen@sok.fi

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 624 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 134 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Sataman Viilun visuaalinen ilme on valmistunut – henkilökunnan rekrytointi alkaa28.1.2022 10:05:00 EET | Tiedote

Osuuskauppa Keskimaan satamaravintola Sataman Viilun rakentaminen on edennyt suunnitelmien mukaisesti. Viilun visuaalista ilmettä ja liikeideaa on työstetty samaan tahtiin valmistuvan rakennuksen kanssa. Satamaravintolan tiloihin rakennetaan uniikkia ravintolaa, kokous- ja juhlatiloja sekä saunamaailmaa. Henkilökunnan rekrytointi käynnistetään viikonloppuna ja kohteen aktiivinen myyntityö alkaa helmikuussa. Sataman Viilu avataan yleisölle alkukesällä 2022.

Odotettu kauneuden erikoisliike Emotion Seppälä avataan26.1.2022 11:15:00 EET | Tiedote

Osuuskauppa Keskimaa avaa uuden kauneuden erikoisliikkeen, Emotion Seppälän, torstaina 27.1.2022. Myymälä sijaitsee Prisma Seppälän kiinteistössä, uudistuneen Parturi-kampaamo Seppälän viereisessä liiketilassa. Emotion on yhteydessä parturi-kampaamon palveluihin, joten myös kampaamopalvelut hiustenhoitotuotteineen löytyvät palveluvalikoimasta laajan kosmetiikkavalikoiman lisäksi. Emotion Seppälä on 38. Emotion-ketjun myymälä Suomessa.

Keskimaa palkkaa satoja kesätyöntekijöitä – kesätyöhaku on nyt käynnissä21.1.2022 09:10:00 EET | Tiedote

Osuuskauppa Keskimaan tavoitteena on työllistää kesällä 2022 useita satoja kesätyöntekijöitä sekä edellisvuosien tavoin työelämään ensikertaa tutustuvia kesäharjoittelijoita. Keskimaan kesätyöt ovat monipuolista asiakaspalvelutyötä myymälöissä, ravintoloissa, hotelleissa ja liikennemyymälöissä eri puolilla Keski-Suomea. Hakuaika kesätöihin on parhaillaan käynnissä, päättyen 6.2.2022. 15–17-vuotiaille nuorille ensikertalaisille suunnattu Tutustu työelämään ja tienaa -kesätyöharjoitteluhaku alkaa myöhemmin keväällä.

Keskimaa aloittaa terveysturvallisuussyistä YT-neuvottelut koskien Sale Hankasalmen mahdollista myymälän sulkemista17.1.2022 15:00:00 EET | Tiedote

Osuuskauppa Keskimaa aloittaa yhteistoimintaneuvottelut koskien Sale Hankasalmen mahdollista liiketoiminnan lopettamista ja myymälän sulkemista. Neuvottelujen taustalla on kiinteistön heikko kunto ja siihen liittyvät terveysturvallisuussyyt. Neuvottelut koskevat yhteensä kuutta henkilöä, joille tullaan tarjoamaan töitä Keskimaan muista yksiköistä, mikäli Sale Hankasalmen myymälä päädytään sulkemaan.

Keskimaan sähköautojen ABC-latausverkosto laajenee Joutsaan14.1.2022 10:45:00 EET | Tiedote

Osuuskauppa Keskimaa avaa perjantaina 14.1.2022 Joutsan ABC-liikennemyymälän yhteyteen sähköautojen suurteholatausaseman. Keväällä 2021 käynnistynyt S-ryhmän valtakunnallisen ABC-latausverkoston rakentaminen on edennyt nopeasti ympäri Suomen. Keskimaan ensimmäinen 12 autopaikan ABC-suurteholatausasema avattiin Jyväskylään, Prisma Palokan yhteyteen marraskuussa 2021. Joutsan avauksen jälkeen Keskimaan ABC-latausverkosto laajenee Viitasaarelle.