Keskimaa kokeilee energiajuomien myyntikieltoa alle 16-vuotiaille

Osuuskauppa Keskimaa aloittaa energiajuomien myyntirajoitusta koskevan kokeilun. Alaikäisten lasten vanhemmilta sekä kouluilta saatujen, jatkuvasti lisääntyvien palautteiden ja toiveiden mukaisesti Keskimaan toimipaikoissa ei myydä 7.1.2020 lähtien energiajuomia alle 16-vuotiaille.

Energiajuomien myyntirajoitus koskee 7.1.2020 alkaen Keskimaan kaikkia päivittäistavarakauppoja, liikennemyymälöitä ja ravintoloita, joiden tuotevalikoimiin energiajuomat kuuluvat.

– Jo nyt 12 S-marketiamme ja 7 Sale-myymäläämme ovat mukana energiajuomien myyntirajoituksissa, joista on sovittu paikkakunta- tai aluekohtaisesti vuodesta 2013 lähtien. Kokemukset ovat olleet pelkästään positiivisia. Alaikäisten lasten vanhemmat ovat pitäneet ratkaisua oikeana, ja myös kouluilta saadut palautteet ovat kannustaneet meitä kokeilemaan koko Keskimaata koskevaa rajoitusta, toimitusjohtaja Antti Määttä perustelee.

Keskimaassa energiajuomien myynti alle 16-vuotiaille lopetetaan loppiaisen jälkeen 7.1.2020.

– Kokeilemme energiajuomien myyntirajoitusta vuoden 2020 aikana ja toivomme asiakkaidemme ottavan kokeilujakson aikana aktiivisesti kantaa asiaan toimipaikoissamme ja verkkosivuillamme. Teemme päätöksen jatkosta saamiemme asiakaspalautteiden perusteella, Antti Määttä toteaa.

Asiakkaat voivat antaa palautetta 17.12.2019 alkaen osoitteessa www.sinunetusi.fi/energiajuoma.

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 625 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 130 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Osuuskauppa Keskimaa sulkee kaikkien ravintoloiden asiakastilat – kolme ravintolaa jatkaa take away -annosten myyntiä27.3.2020 12:45:00 EETTiedote

Osuuskauppa Keskimaa sopeuttaa Suomen hallituksen vahvan vetoomuksen mukaisesti kaikkien vielä auki olevien Keskimaan ravintoloiden toimintaa. Valtaosa Keskimaan ravintoloista suljettiin jo aikaisemmin viikolla. Lauantaista 28.3.2020 suljetaan lisäksi ravintola Trattoria Aukio sekä Prisma Seppälän Buffa ja Presso. Ravintola Revolution sekä pikaruokaravintolat Hesburger Sokkari Hesburger Seppälä laajennettuna Pizza Buffan noutopitsa palvelulla jatkavat toimintaa take away -ravintoloina.

Osuuskauppa Keskimaa sulkee ABC-liikennemyymälöiden ravintolat, polttonestejakelu säilyy entisellään. ABC Hirvaskangas, ABC Keljonkangas ja ABC Vaajakoski jatkavat ruokakauppoina.26.3.2020 12:05:00 EETTiedote

Osuuskauppa Keskimaa sopeuttaa Suomen hallituksen vahvan vetoomuksen mukaisesti kaikkien Keskimaan ABC-liikennemyymälöiden ravintolat koronaviruksen leviämisen rauhoittamiseksi. ABC Hirvaskangas, ABC Keljonkangas ja ABC Vaajakoski palvelevat jatkossa ABC-marketeina. ABC Joutsa, ABC Keuruu, ABC Palokka ja ABC Viitasaari suljetaan toistaiseksi perjantai-iltana 27.3.2020. Polttonestejakelu jatkuu normaalisti kaikissa Keskimaan ABC-liikennemyymälöissä ja ABC-automaateilla. Myös ABC-autonpesutoiminta jatkuu normaalisti.

Osuuskauppa Keskimaassa lomautetaan henkilöstöä koronaviruspandemian rajujen vaikutusten vuoksi – toimintasuunnitelma lomautettavien työllistämiseen luotu25.3.2020 08:00:00 EETTiedote

COVID-19-koronaviruspandemia vaikuttaa ennen näkemättömän vahvasti kaikkiin Osuuskauppa Keskimaan toimialoihin. Ravintoloissa, hotelleissa, ABC-liikennemyymälöiden sisäkaupassa sekä tavaratalokaupassa myynnit ovat romahtaneet rajusti nopealla aikavälillä. Keskimaa on aloittanut lomauttamisiin liittyvät toimenpiteet koskien 387 työntekijää. Lomautuksen kesto on 90 päivää.

Osuuskauppa Keskimaa sulkee toistaiseksi hotelli Alexandran ja useita ravintoloita sekä sopeuttaa ravintoloiden aukioloaikoja24.3.2020 09:30:00 EETTiedote

COVID-19-koronaviruspandemia on vaikuttanut voimakkaasti matkailu- ja ravitsemiskauppaan ja asiakasmäärät ovat laskeneet merkittävästi. Tiistaina 24.3.2020 suljetaan Original Sokos Hotel Alexandra ja sen yhteydessä toimivat ravintolat Franseska, Frans & Sandra sekä Jalo Kitchen & Lounge. Lisäksi suljetaan Amarillo, VENN, Kirkkopuiston ja Jyväskeskuksen Rossot, Matkakeskuksen Hesburger sekä ravintola Green Egg. Yökerhot BRA ja Freetime sekä Paviljonkiravintolat ovat olleet toistaiseksi suljettuina jo 18.3. alkaen.

Keskimaa ja Keskimaan henkilökunta tekevät parhaansa ruokakaupan palveluiden saatavuuden takaamiseksi18.3.2020 12:05:00 EETTiedote

COVID-19-koronaviruspandemia ja sen tuoma ostamisen muutos vaikuttaa tällä hetkellä Keski-Suomessa yrityksiin ja Osuuskauppa Keskimaan kaikki toimialoihin erittäin vahvasti. Keskimaa on tehnyt viimeisten päivien aikana useita toimia ruokakaupan palveluiden saatavuuden takaamiseksi ja turvallisen asioinnin varmistamiseksi. Keskimaan kaupoissa jokaisen päivän aamun ensimmäinen aukiolotunti on rauhoitettu riskiryhmille. Kaikissa toimipaikoissa kiinnitetään erityistä huomiota hygieniaan, siivouspalveluja ja kosketuspintojen desinfiointia on tehostettu. Kaikissa ruokakaupoissa ruoan riittävyyttä varmistetaan lisätilauksilla ja marketkauppojen toiminnan varmistamiseksi on saatu lisäresursseja muilta toimialoilta.

Osuuskauppa Keskimaassa sopeutetaan toimintaa koronaviruksen vaikutusten vuoksi16.3.2020 15:55:00 EETTiedote

COVID-19-koronaviruspandemia vaikuttaa tällä hetkellä erityisesti matkailu- ja ravitsemistoimialaan Keski-Suomessa. Kysyntä ja asiakasmäärät ovat hotelleissa ja ravintoloissa vähentyneet täysin poikkeuksellisesti, ja arvio on, että tilanne tulee seuraavan kahden viikon aikana vaikeutumaan edelleen. Tästä johtuen Osuuskauppa Keskimaa käynnistää osassa toimintojaan 16.3.2020 yhteistoimintaneuvottelut, arvioidakseen henkilöstön lomauttamistarvetta ja kartoittaakseen väliaikaisia toimia, joilla selviydytään tämän poikkeuksellisen tilanteen yli.