Keskimaa kokeilee energiajuomien myyntikieltoa alle 16-vuotiaille

Osuuskauppa Keskimaa aloittaa energiajuomien myyntirajoitusta koskevan kokeilun. Alaikäisten lasten vanhemmilta sekä kouluilta saatujen, jatkuvasti lisääntyvien palautteiden ja toiveiden mukaisesti Keskimaan toimipaikoissa ei myydä 7.1.2020 lähtien energiajuomia alle 16-vuotiaille.

Energiajuomien myyntirajoitus koskee 7.1.2020 alkaen Keskimaan kaikkia päivittäistavarakauppoja, liikennemyymälöitä ja ravintoloita, joiden tuotevalikoimiin energiajuomat kuuluvat.

– Jo nyt 12 S-marketiamme ja 7 Sale-myymäläämme ovat mukana energiajuomien myyntirajoituksissa, joista on sovittu paikkakunta- tai aluekohtaisesti vuodesta 2013 lähtien. Kokemukset ovat olleet pelkästään positiivisia. Alaikäisten lasten vanhemmat ovat pitäneet ratkaisua oikeana, ja myös kouluilta saadut palautteet ovat kannustaneet meitä kokeilemaan koko Keskimaata koskevaa rajoitusta, toimitusjohtaja Antti Määttä perustelee.

Keskimaassa energiajuomien myynti alle 16-vuotiaille lopetetaan loppiaisen jälkeen 7.1.2020.

– Kokeilemme energiajuomien myyntirajoitusta vuoden 2020 aikana ja toivomme asiakkaidemme ottavan kokeilujakson aikana aktiivisesti kantaa asiaan toimipaikoissamme ja verkkosivuillamme. Teemme päätöksen jatkosta saamiemme asiakaspalautteiden perusteella, Antti Määttä toteaa.

Asiakkaat voivat antaa palautetta 17.12.2019 alkaen osoitteessa www.sinunetusi.fi/energiajuoma.

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 625 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 130 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Koronaviruksen vaikutukset näkyvät vahvasti Keskimaan alkuvuoden tuloksessa11.8.2020 09:55:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaan tammi-kesäkuun liikevaihto oli 299,4 miljoonaa euroa, missä oli laskua 1,7 % edellisvuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna. Tammi-kesäkuun operatiivinen tulos oli 2,4 miljoonaa euroa, mikä on noin 6,5 miljoonaa euroa heikompi kuin viime vuonna. Koko vuoden operatiivisen tuloksen ennakoidaan jäävän selvästi edellisen vuoden tasosta. Koronakriisin vaikutus Keskimaan tulokseen on ollut merkittävä. Marketkaupan myynti ja tulos ovat hyvällä tasolla, mutta erityisesti hotellit, ravintolat ja liikennemyymälät kärsivät kriisistä.

Palokan Prisman mittava uudistushanke käynnistyy syyskuussa23.7.2020 10:00:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaa aloittaa Palokan Prismassa Jyväskylässä mittavan uudistuksen syyskuussa 2020. Kyseessä on Prisma Palokan 10-vuotisen historian laajin uudistus. Uudistuksen ensimmäisessä vaiheessa toteutetaan Prisman myymäläuudistus ja toisessa vaiheessa tehdään kiinteistön peruskorjaukseen, julkisivuun ja piha-alueisiin liittyvät muutokset. Myymälän ilme muutetaan uuden Prisma-ilmeen mukaiseksi, valikoimat laajentuvat ja myymälään saadaan uusia palveluja. Asiakkaat pääsevät vaikuttamaan uudistuviin valikoimiin.

Keskimaan avaa lähes kaikki ruokaravintolansa sekä Original Sokos Hotel Alexandran ensi viikolla 1.7.202026.6.2020 09:35:00 EESTTiedote

Koronarajoitusten asteittaiset purkamiset vauhdittivat Osuuskauppa Keskimaan päätöksiä avata heinäkuun alussa Original Sokos Hotel Alexandran ravintolapalveluineen sekä molemmat Rossot Jyväskylässä. Turvalliseen asiointiin kiinnitetään korostetusti huomiota ja asiakkaita ohjeistetaan monin eri tavoin pitämään huolta hygieniasta ja huomioimaan turvavälejä.

Vesa Kyllönen nimitetty Osuuskauppa Keskimaan market- ja tavaratalokaupan toimialajohtajaksi 1.9.2020 alkaen25.6.2020 13:45:00 EESTTiedote

Paluumuuttaja Vesa Kyllönen aloittaa Keskimaan market- ja tavaratalokaupan toimialajohtajana syyskuun alussa. Keskimaalla uransa aloittanut Kyllönen on tehnyt pitkän uran vähittäiskaupan alalla S-ryhmässä. Viimeksi hän on toiminut johtotehtävissä elintarviketeollisuudessa, ja hän siirtyy Keskimaalle Verso Food Oy:n Export Managerin tehtävästä.

Keskimaan edustajisto päätti ylijäämänpalautuksen maksusta ja hyväksyi sääntömuutoksen16.6.2020 09:05:29 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaan edustajisto päätti kevätkokouksessaan maksaa asiakasomistajilleen ylijäämänpalautusta vuoden 2019 tuloksesta. Ylijäämänpalautus asiakasomistajille on yksi tapa tukea keskisuomalaisten ostovoimaa ja hyvinvointia näin haastavina aikoina. Ylijäämänpalautusta maksetaan asiakasomistajille tänä vuonna lähes 5 miljoonaa euroa. Lisäksi edustajisto hyväksyi esityksen, jossa Keskimaan vaaleissa siirrytään suoraan vaalitapaan.