Keskimaa kokeilee energiajuomien myyntikieltoa alle 16-vuotiaille

Osuuskauppa Keskimaa aloittaa energiajuomien myyntirajoitusta koskevan kokeilun. Alaikäisten lasten vanhemmilta sekä kouluilta saatujen, jatkuvasti lisääntyvien palautteiden ja toiveiden mukaisesti Keskimaan toimipaikoissa ei myydä 7.1.2020 lähtien energiajuomia alle 16-vuotiaille.

Energiajuomien myyntirajoitus koskee 7.1.2020 alkaen Keskimaan kaikkia päivittäistavarakauppoja, liikennemyymälöitä ja ravintoloita, joiden tuotevalikoimiin energiajuomat kuuluvat.

– Jo nyt 12 S-marketiamme ja 7 Sale-myymäläämme ovat mukana energiajuomien myyntirajoituksissa, joista on sovittu paikkakunta- tai aluekohtaisesti vuodesta 2013 lähtien. Kokemukset ovat olleet pelkästään positiivisia. Alaikäisten lasten vanhemmat ovat pitäneet ratkaisua oikeana, ja myös kouluilta saadut palautteet ovat kannustaneet meitä kokeilemaan koko Keskimaata koskevaa rajoitusta, toimitusjohtaja Antti Määttä perustelee.

Keskimaassa energiajuomien myynti alle 16-vuotiaille lopetetaan loppiaisen jälkeen 7.1.2020.

– Kokeilemme energiajuomien myyntirajoitusta vuoden 2020 aikana ja toivomme asiakkaidemme ottavan kokeilujakson aikana aktiivisesti kantaa asiaan toimipaikoissamme ja verkkosivuillamme. Teemme päätöksen jatkosta saamiemme asiakaspalautteiden perusteella, Antti Määttä toteaa.

Asiakkaat voivat antaa palautetta 17.12.2019 alkaen osoitteessa www.sinunetusi.fi/energiajuoma.

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 625 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 130 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Keskimaan työyhteisötutkimuksessa koronavuonna kaikkien aikojen paras tulos27.11.2020 08:15:00 EETTiedote

Palvelualalla historiallisen vaikeasta vuodesta huolimatta Keskimaan tuoreessa henkilöstötutkimuksessa on saavutettu kaikkien aikojen paras tulos. Ihmisten turvallisuudentunne ja työtyytyväisyys ovat säilyneet tai jopa kehittyneet haastavista olosuhteista huolimatta. Vuosittain toteutettavaan työtyytyväisyystutkimukseen vastasi lähes 1700 Keskimaan työntekijää, mikä on peräti 92,7% henkilöstöstä. Tulokset paranivat edellisestä vuodesta jopa neljä pistettä, ennätykselliselle 78,2 tasolle.

Keskimaan Ilo auttaa -hyväntekeväisyyskampanja auttaa yhteen yli 101 000 keskisuomalaista16.11.2020 09:45:00 EETTiedote

Osuuskauppa Keskimaa toteuttaa jo neljännen kerran Ilo auttaa -hyväntekeväisyyskampanjan, jossa keskitytään keskisuomalaisille iloa ja hyvää mieltä tuottaviin konkreettisiin tekoihin. Tänä syksynä Keskimaa etsi yhteistyökumppaneita, jotka pystyvät auttamaan keskisuomalaisia kohtaamaan toisensa poikkeusaikaan sopivalla tavalla. Hakemuksia tuli yli 130 taholta, joista 56 lahjoituskohteen myötä mahdollistetaan yli 101 000 keskisuomalaista kohtaamista. Lahjoituksen kokonaissumma on lähes 138 000 euroa.

Keskimaan edustajiston vaalit vuonna 2021 – ehdokkaiden liityttävä jäseniksi viimeistään tämän vuoden aikana2.11.2020 13:55:00 EETTiedote

Osuuskaupan edustajiston vaalit järjestetään joka neljäs vuosi. Seuraavat Osuuskauppa Keskimaan edustajiston vaalit pidetään syksyllä 2021. Osuuskaupan vaaleissa voi olla ehdokkaana jäsen, joka on hyväksytty osuuskaupan jäseneksi vaalivuotta edeltäneen vuoden loppuun mennessä, on maksanut osuusmaksun, on täysivaltainen ja asuu jäsenalueella.