Keskimaa kokeilee energiajuomien myyntikieltoa alle 16-vuotiaille

Osuuskauppa Keskimaa aloittaa energiajuomien myyntirajoitusta koskevan kokeilun. Alaikäisten lasten vanhemmilta sekä kouluilta saatujen, jatkuvasti lisääntyvien palautteiden ja toiveiden mukaisesti Keskimaan toimipaikoissa ei myydä 7.1.2020 lähtien energiajuomia alle 16-vuotiaille.

Energiajuomien myyntirajoitus koskee 7.1.2020 alkaen Keskimaan kaikkia päivittäistavarakauppoja, liikennemyymälöitä ja ravintoloita, joiden tuotevalikoimiin energiajuomat kuuluvat.

– Jo nyt 12 S-marketiamme ja 7 Sale-myymäläämme ovat mukana energiajuomien myyntirajoituksissa, joista on sovittu paikkakunta- tai aluekohtaisesti vuodesta 2013 lähtien. Kokemukset ovat olleet pelkästään positiivisia. Alaikäisten lasten vanhemmat ovat pitäneet ratkaisua oikeana, ja myös kouluilta saadut palautteet ovat kannustaneet meitä kokeilemaan koko Keskimaata koskevaa rajoitusta, toimitusjohtaja Antti Määttä perustelee.

Keskimaassa energiajuomien myynti alle 16-vuotiaille lopetetaan loppiaisen jälkeen 7.1.2020.

– Kokeilemme energiajuomien myyntirajoitusta vuoden 2020 aikana ja toivomme asiakkaidemme ottavan kokeilujakson aikana aktiivisesti kantaa asiaan toimipaikoissamme ja verkkosivuillamme. Teemme päätöksen jatkosta saamiemme asiakaspalautteiden perusteella, Antti Määttä toteaa.

Asiakkaat voivat antaa palautetta 17.12.2019 alkaen osoitteessa www.sinunetusi.fi/energiajuoma.

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 625 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 130 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Keskimaan kesätyönhaku alkaa – tavoitteena haastatella jopa 2000 hakijaa19.12.2019 10:00:00 EETTiedote

Osuuskauppa Keskimaan kesätyönhaku alkaa vielä tämän vuoden puolella 19.12.2019. Kyseessä on yksi Keski-Suomen suurimmista työnhakukampanjoista, jonka puitteissa jalkaudutaan ympäri Keski-Suomea haastattelemaan hakijoita. Tavoitteena on haastatella noin 2000 hakijaa heti hakuajan päätyttyä. Keskimaa työllisti kesällä 2019 noin 800 kesätyöntekijää myymälöissä, ravintoloissa, hotelleissa ja liikennemyymälöissään. Kesätyöpaikoista noin puolet oli Tutustu työelämään ja tienaa -harjoittelupaikkoja 15–17 -vuotiaille nuorille.

Jyväskylän Kauppakeskus Sokkariin uusi hampurilaisravintola Friends & Brgrs3.12.2019 13:10:00 EETTiedote

Kauppakeskus Sokkarille saadaan uusi ravintolatoimija, kun hampurilaisketju Friends & Brgrs avaa ravintolan kauppakeskuksessa keväällä 2020. Hampurilaisketju Friends & Brgrs:lle remontoidaan 145 neliön tilat vuodenvaihteen jälkeen ravintolamaailmalta toisesta kerroksesta vapautuviin tiloihin. Ravintola sijoittuu uuden, niin ikään keväällä avattavan, sushiravintola Itsudemon viereen.

Joonas Heiskanen Jyväskylän Prisma Seppälän johtajaksi2.12.2019 14:16:16 EETTiedote

KTM Joonas Heiskanen on nimitetty Prisma Seppälän johtajaksi 1.1.2020 alkaen. Hän vastaa Prisman liiketoiminnan tuloksesta, henkilöstöstä sekä yhteistyöstä vuokralaisten ja asiakkaiden kanssa. Joonas Heiskanen on suorittanut S-Trainee-valmennuksen Osuuskauppa Peeässässä vuosina 2010-2011. Hän siirtyy uuteen tehtäväänsä Kuopion S-market Pitkälahdesta, jossa hän on toiminut marketpäällikkönä. − On mahtava päästä osaksi rautaisten ammattilaisten työryhmää, mitä parhaimmalle kauppapaikalle kehittämään edelleen Suomen parasta Prismaa, toteaa tammikuussa aloittava Prisma Seppälän johtaja Joonas Heiskanen.