Keskimaalle uusi S-market Tourulaan

Osuuskauppa Keskimaa avaa uuden S-marketin Tourulaan, Jyväskylän keskustan tuntumaan, alkuvuodesta 2021. Reilun 1000 neliön myymälän remontointi ja henkilökunnan rekrytointi aloitetaan syksyllä. Asuinalueena kehittyvä alue nähdään potentiaalisena marketkaupan palveluille.

Uusi S-market Tourula sijoittuu Kaluste Ojalalta vapautuviin tiloihin Tourulantien varteen. Kuva: Keskimaa

Osuuskauppa Keskimaa avaa S-marketin Jyväskylän keskustan tuntumaan Tourulaan alkuvuonna 2021. Tiloja lähdetään remontoimaan heti syksyllä S-marketin tarpeisiin sopiviksi.

− Olemme jo pidemmän aikaa etsineet sopivaa liiketilaa Tourulan alueelta. Tourulan lähialueet, kuten Kankaan alue, kehittyy edelleen tulevina vuosina niin asuinalueena kuin työpaikkojen suhteen. Haluamme olla tämän potentiaalisen alueen kehityksessä mukana. Tämä on odotettu lisä marketverkostoomme Jyväskylän alueella, toteaa Osuuskauppa Keskimaan market- ja tavaratalokaupan toimialajohtaja Reima Loukkola.

− Liikepaikka toimii hyvin myös helppona pistäytymispaikkana autoilla asioiville. Tämä on loistavasti juuri keskustaan vievän kulkureitin varrella, Loukkola lisää.

Uuden S-marketin avausta suunnitellaan alkuvuoteen 2021 ja henkilökunnan rekrytoinnit käynnistyvät tulevan syksyn aikana. S-marketin henkilökunnan tarve on noin 10 vakituista työntekijää. Tourulan S-marketin myymäläpinta-alaksi tulee noin 1000 neliötä, joten se on kokoluokaltaan tyypillinen kaupunkialueen market. S-marketin palvelukokonaisuus tarkentuu, kun myymälän suunnittelussa edetään syksyn aikana. Keskimaa vastaa tilojen remontoinnista ja kalustamisesta, investoinnin kokonaiskustannukset ovat noin 1,6 miljoonaa euroa.

Tällä hetkellä liiketiloissa toimii kalusteliike Kaluste Ojala, jonka vuokrasopimus päättyy syyskuussa.

−  Olemme etsimässä meidän toimintaamme sopivaa, hieman pienempää liiketilaa. On mukava, että tiloille on löytynyt pitkäaikainen vuokralainen. Ennen ovien sulkemista syyskuussa, käynnistämme loppuunmyynnin myymälässämme, toteaa Kaluste Ojalan yrittäjä Regina Ojala.

Osuuskauppa Keskimaa, Reima Loukkola, market- ja tavaratalokaupan toimialajohtaja, 010 767 3042, reima.loukkola@sok.fi
Osuuskauppa Keskimaa, Jarno Minkkinen, S-market ryhmäpäällikkö, 010 767 3039, jarno.minkkinen@sok.fi

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 632 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 133 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Palokan Prisman mittava uudistushanke käynnistyy syyskuussa23.7.2020 10:00:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaa aloittaa Palokan Prismassa Jyväskylässä mittavan uudistuksen syyskuussa 2020. Kyseessä on Prisma Palokan 10-vuotisen historian laajin uudistus. Uudistuksen ensimmäisessä vaiheessa toteutetaan Prisman myymäläuudistus ja toisessa vaiheessa tehdään kiinteistön peruskorjaukseen, julkisivuun ja piha-alueisiin liittyvät muutokset. Myymälän ilme muutetaan uuden Prisma-ilmeen mukaiseksi, valikoimat laajentuvat ja myymälään saadaan uusia palveluja. Asiakkaat pääsevät vaikuttamaan uudistuviin valikoimiin.

Keskimaan avaa lähes kaikki ruokaravintolansa sekä Original Sokos Hotel Alexandran ensi viikolla 1.7.202026.6.2020 09:35:00 EESTTiedote

Koronarajoitusten asteittaiset purkamiset vauhdittivat Osuuskauppa Keskimaan päätöksiä avata heinäkuun alussa Original Sokos Hotel Alexandran ravintolapalveluineen sekä molemmat Rossot Jyväskylässä. Turvalliseen asiointiin kiinnitetään korostetusti huomiota ja asiakkaita ohjeistetaan monin eri tavoin pitämään huolta hygieniasta ja huomioimaan turvavälejä.

Vesa Kyllönen nimitetty Osuuskauppa Keskimaan market- ja tavaratalokaupan toimialajohtajaksi 1.9.2020 alkaen25.6.2020 13:45:00 EESTTiedote

Paluumuuttaja Vesa Kyllönen aloittaa Keskimaan market- ja tavaratalokaupan toimialajohtajana syyskuun alussa. Keskimaalla uransa aloittanut Kyllönen on tehnyt pitkän uran vähittäiskaupan alalla S-ryhmässä. Viimeksi hän on toiminut johtotehtävissä elintarviketeollisuudessa, ja hän siirtyy Keskimaalle Verso Food Oy:n Export Managerin tehtävästä.

Keskimaan edustajisto päätti ylijäämänpalautuksen maksusta ja hyväksyi sääntömuutoksen16.6.2020 09:05:29 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaan edustajisto päätti kevätkokouksessaan maksaa asiakasomistajilleen ylijäämänpalautusta vuoden 2019 tuloksesta. Ylijäämänpalautus asiakasomistajille on yksi tapa tukea keskisuomalaisten ostovoimaa ja hyvinvointia näin haastavina aikoina. Ylijäämänpalautusta maksetaan asiakasomistajille tänä vuonna lähes 5 miljoonaa euroa. Lisäksi edustajisto hyväksyi esityksen, jossa Keskimaan vaaleissa siirrytään suoraan vaalitapaan.

Keskimaa kutsuu kaikki lomautetut takaisin töihin15.6.2020 11:55:00 EESTTiedote

Osuuskauppa Keskimaa on joutunut koronaviruksen aiheuttamien vaikutusten myötä lomauttamaan osan ravintoloiden, hotellien, ABC-liikennemyymälöiden sekä tavaratalokaupan henkilöstöstä. Yhteensä lomautusuhan alla olleita henkilöitä on ollut yli 700 henkilöä, joista enimmillään 463 on ollut lomautettuina. Rajoitusten purkautuessa asteittain on Keskimaa päättänyt kutsua kaikki lomautetut takaisin töihin mahdollistaakseen ravintola- ja hotelliliiketoimintojen laajemman käynnistämisen.