Keskimaalle uusi S-market Tourulaan

Osuuskauppa Keskimaa avaa uuden S-marketin Tourulaan, Jyväskylän keskustan tuntumaan, alkuvuodesta 2021. Reilun 1000 neliön myymälän remontointi ja henkilökunnan rekrytointi aloitetaan syksyllä. Asuinalueena kehittyvä alue nähdään potentiaalisena marketkaupan palveluille.

Uusi S-market Tourula sijoittuu Kaluste Ojalalta vapautuviin tiloihin Tourulantien varteen. Kuva: Keskimaa

Osuuskauppa Keskimaa avaa S-marketin Jyväskylän keskustan tuntumaan Tourulaan alkuvuonna 2021. Tiloja lähdetään remontoimaan heti syksyllä S-marketin tarpeisiin sopiviksi.

− Olemme jo pidemmän aikaa etsineet sopivaa liiketilaa Tourulan alueelta. Tourulan lähialueet, kuten Kankaan alue, kehittyy edelleen tulevina vuosina niin asuinalueena kuin työpaikkojen suhteen. Haluamme olla tämän potentiaalisen alueen kehityksessä mukana. Tämä on odotettu lisä marketverkostoomme Jyväskylän alueella, toteaa Osuuskauppa Keskimaan market- ja tavaratalokaupan toimialajohtaja Reima Loukkola.

− Liikepaikka toimii hyvin myös helppona pistäytymispaikkana autoilla asioiville. Tämä on loistavasti juuri keskustaan vievän kulkureitin varrella, Loukkola lisää.

Uuden S-marketin avausta suunnitellaan alkuvuoteen 2021 ja henkilökunnan rekrytoinnit käynnistyvät tulevan syksyn aikana. S-marketin henkilökunnan tarve on noin 10 vakituista työntekijää. Tourulan S-marketin myymäläpinta-alaksi tulee noin 1000 neliötä, joten se on kokoluokaltaan tyypillinen kaupunkialueen market. S-marketin palvelukokonaisuus tarkentuu, kun myymälän suunnittelussa edetään syksyn aikana. Keskimaa vastaa tilojen remontoinnista ja kalustamisesta, investoinnin kokonaiskustannukset ovat noin 1,6 miljoonaa euroa.

Tällä hetkellä liiketiloissa toimii kalusteliike Kaluste Ojala, jonka vuokrasopimus päättyy syyskuussa.

−  Olemme etsimässä meidän toimintaamme sopivaa, hieman pienempää liiketilaa. On mukava, että tiloille on löytynyt pitkäaikainen vuokralainen. Ennen ovien sulkemista syyskuussa, käynnistämme loppuunmyynnin myymälässämme, toteaa Kaluste Ojalan yrittäjä Regina Ojala.

Osuuskauppa Keskimaa, Reima Loukkola, market- ja tavaratalokaupan toimialajohtaja, 010 767 3042, reima.loukkola@sok.fi
Osuuskauppa Keskimaa, Jarno Minkkinen, S-market ryhmäpäällikkö, 010 767 3039, jarno.minkkinen@sok.fi

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 632 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 133 000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Keskimaan työyhteisötutkimuksessa koronavuonna kaikkien aikojen paras tulos27.11.2020 08:15:00 EETTiedote

Palvelualalla historiallisen vaikeasta vuodesta huolimatta Keskimaan tuoreessa henkilöstötutkimuksessa on saavutettu kaikkien aikojen paras tulos. Ihmisten turvallisuudentunne ja työtyytyväisyys ovat säilyneet tai jopa kehittyneet haastavista olosuhteista huolimatta. Vuosittain toteutettavaan työtyytyväisyystutkimukseen vastasi lähes 1700 Keskimaan työntekijää, mikä on peräti 92,7% henkilöstöstä. Tulokset paranivat edellisestä vuodesta jopa neljä pistettä, ennätykselliselle 78,2 tasolle.