Keskimaan edustajisto päätti yli 7,5 miljoonan euron ylijäämänpalautuksen maksusta

Osuuskauppa Keskimaan edustajisto päätti kevätkokouksessaan maksaa asiakasomistajilleen ylijäämänpalautusta vuoden 2021 tuloksesta. Ylijäämänpalautus asiakasomistajille on yksi tapa tukea keskisuomalaisten ostovoimaa ja hyvinvointia. Ylijäämänpalautusta maksetaan asiakasomistajille tänä vuonna yli 7,5 miljoonaa euroa.

Kuva: Tero Takalo-Eskola

Osuuskauppa Keskimaan edustajisto päätti kevätkokouksessa 7.6.2022 ylijäämänpalautuksen maksamisesta. Keskimaa jakaa omistajilleen heinäkuussa ylijäämänpalautusta ja osuusmaksun korkoa. Vuoden 2021 tuloksesta ylijäämänpalautusta maksetaan yli 7,5 miljoonaa, mikä on yli 2,7 miljoonaan enemmän kuin edellisenä vuonna. Ylijäämänpalautusta maksetaan asiakasomistajille 1,5 % Osuuskauppa Keskimaasta tehtyjen, S-Etukortilla rekisteröityjen bonusostojen määrästä. Osuusmaksun koron suuruudeksi Keskimaan edustajisto päätti edellisvuosien tapaan 6 % eli 6 euroa osuusmaksulta, yhteensä 794 184 €. Ylijäämänpalautus ja osuusmaksun korko maksetaan asiakasomistajille 22. heinäkuuta.

− Ylijäämänpalautus on tärkeä etuus ja palkkio asiakasomistajillemme vuoden ostoista Keskimaalle. Tänä vuonna haluamme palkita asiakasomistajiamme jopa 1,5 %:n ylijäämänpalautuksella. Uskomme, että hintojen nousun vuoksi ostovoimaa tukevalla, heinäkuussa maksettavalla ylijäämänpalautuksella on monelle kotitaloudelle entistä suurempi merkitys. Se on asiakasomistajillemme mukava loma-ajan piristysruiske keskellä kauneinta kesää. Kahtena edellisenä vuotena ylijäämänpalautusta on maksettu 1 % Keskimaalle tehdyistä ostoista, toteaa Osuuskauppa Keskimaan toimitusjohtaja Antti Määttä.

Osuuskauppa Keskimaa on maksanut ylijäämänpalautusta katkeamatta yli 20 vuoden ajan.

Kuva: Tero Takalo-Eskola

Osuuskauppa Keskimaa on market- ja tavaratalokauppaa, matkailu- ja ravitsemiskauppaa sekä liikennemyymälä- ja polttonestekauppaa harjoittava monialayritys, joka tarjoaa palveluja yli 100 toimipaikassa. Olemme maakunnan markkinajohtaja kaikilla edustamillamme toimialoilla. Keskimaa on Keski-Suomen maakunnan suurimpia yrityksiä yli 666 miljoonan euron liikevaihdolla. Asiakasomistajia on yli 135000. Keski-Suomen suurimpana yritystyönantajana työllistämme lähes 2000 keskisuomalaista.

Keskimaan vuoden esihenkilöt palkittiin17.6.2022 09:30:00 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Keskimaan vuoden 2021 esihenkilöt on palkittu. Vuoden 2021 esihenkilöt palkittiin Keskimaan arvojen mukaisesti, palkittavia oli tällä kertaa neljä. Osuuskauppa Keskimaan vuoden 2021 palkitut esihenkilöt ovat marketpäällikkö Katja Hyötyläinen S-market Äänekoskelta, hotellipäällikkö Kirsi Tarkkanen Solo Sokos Hotel Paviljongista, marketpäällikkö Minna Varjoranta S-market Keuruulta sekä ravintolapäällikkö Paula Janhonen ravintola VENN ja Green EGG.

Keskimaan Ilo auttaa Keski-Suomea -hyväntekeväisyyslahjoitus toteutetaan viidennen kerran – kohderyhmänä keskisuomalaiset nuoret20.5.2022 09:00:05 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Keskimaa toteuttaa jo viidennen kerran Ilo auttaa Keski-Suomea -hyväntekeväisyyslahjoituksen, jossa keskitytään keskisuomalaisille iloa ja hyvää mieltä tuottaviin konkreettisiin tekoihin. Lahjoituksen kokonaissumma vastaa Keskimaan asiakasomistajien määrää, ollen yhteensä 135 899 euroa eli euron jokaista asiakasomistajaa kohden.

Prisma Seppälän uudistuksia – käyttötavaraosaston laajennus, uudistunut Outdoor-valikoima, ovelliset kylmälaitteet sekä kerää ja skannaa -palvelu3.5.2022 10:15:00 EEST | Tiedote

Prisma on lanseerannut myymälöihinsä maaliskuusta alkaen uuden laadukkaisiin retkeilyyn ja ulkoiluvälineisiin keskittyvän Outdoor-osaston ja lähtee samalla haastamaan ulkoiluvälineiden- ja vaatteiden toimialaa sekä tavoittelemaan Suomen suosituimman Outdoor-kaupan asemaa. Osana tätä panostusta Prisma Seppälän käyttötavaraosastoa on laajennettu 450 neliöllä ja valikoimia on kehitetty ulkoiluvälineiden ja -vaatteiden, kodintuotteiden sekä kukkapalvelun osalta. Lisäksi myymälän sisälle on rakennettu lasten leikkipaikka. Myymälässä on otettu käyttöön myös kerää ja skannaa -palvelu.