Keskuskauppakamari: Nyt kaivataan ennakkoluulottomia, uusia ja nopeita toimia viennin vauhdittamiseksi USA:n uudistuville markkinoille
Keskuskauppakamarin kumppanina USA:ssa toimiva, globaalin Finncham -verkoston toimija, Suomalais-amerikkalainen kauppakamari, FACC käynnistää uuden virtuaalisen, Virtual Bridge Market Entry -vienninedistämisohjelman Yhdysvaltoihin tukeakseen suomalaisia yrityksiä Covid-19 aikana. Vuoren mukaan tämä aloite tulee juuri oikeaan aikaan ja täydentää loistavasti julkisia Team Finland- palveluita USA:ssa.
”Meidän tehtävämme on parhaalla mahdollisella tavalla tukea ja auttaa suomalaisia yrityksiä menestymään Yhdysvalloissa”, toteaa Suomalais-amerikkalaisen kauppakamarin, FACC:n puheenjohtaja Kati Kaivonen.
Koronan vuoksi muuttunut toimintaympäristö ja viennin pelisäännöt ovat kaikille samat. Kaivosen mukaan maiden tapa reagoida ja yritysten kyky muuntautua uuteen tilanteeseen erottaa voittajat häviäjistä. FACC:n Virtual Bridge Market Entry -ohjelma on kauppakamarin panos suomalaisen viennin tukemiseen näinä vaikeina aikoina.
”Haluamme auttaa suomalaisyrityksiä ymmärtämään paremmin markkinaa ja löytämään oikeita kumppaneita markkinoille pääsemisen varmistamiseksi”, sanoo Kaivonen.
Kaivosen mukaan FACC Virtual Bridge Market Entry –ohjelma antaa relevantteja työkaluja, tärkeää tietoa ja hyödyllisiä kontakteja Yhdysvaltojen markkinaan ponnistaville yrityksille.
Viikon kestävä Virtual Bridge -ohjelma käynnistyy helmikuussa 2021.Ohjelman kick-off on kuitenkin jo 8.-9.12.2020. Tilaisuuden avaajina ovat ministeri Ville Skinnari ja Suomen USA:n suurlähettiläs Mikko Hautala ja puhujina nimekäs asiantuntijakaarti suomalaisista yrityksistä sekä amerikkalaisia yritysasiantuntijoita. Ohjelmassa yhteistyökumppaneina toimivat USA:ssa Suomen suurlähetystö, New Yorkin ja Los Angelesin konsulaatit sekä Suomessa Keskuskauppakamari, kauppakamarit ja Business Finland.
Keskuskauppakamarin johtaja Timo Vuoren mukaan Suomen vientiponnisteluissa kaivataan jatkossakin uusia ja ennakkoluulottomia avauksia ja hankkeita.
”Vienninedistäminen ei voi enää rakentua vain perinteisten julkisten palveluiden ja valtion tukien varaan”, muistuttaa Vuori.
Suomalais-amerikkalainen kauppakamari FACC on vuonna 1948 perustettu itsenäinen, poliittisesti riippumaton ja voittoa tavoittelematon yhdistys, joka edistää Suomen ja Yhdysvaltain välisiä kauppasuhteita. FACC auttaa suomalaisia yrityksiä verkostoitumaan Yhdysvalloissa paikallisten toimijoiden kanssa ja konsultoi yrityksiä erilaisissa ulkomaankauppaan liittyvissä kysymyksissä. Se toimii kumppanina Keskuskauppakamarin globaalissa Finncham-verkostossa.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Timo VuoriJohtaja, kansainväliset asiat; Maajohtaja, Kansainvälinen kauppakamari ICC
Puh:050 553 5319timo.vuori@chamber.fiKuvat
Tietoja julkaisijasta
Keskuskauppakamari edustaa yli 22 000 suomalaista yritystä, jotka työllistävät yhteensä noin miljoona työntekijää. Haluamme helpottaa yritysten toimintaedellytyksiä verotuksen, liikenteen ja lainsäädännön saralla sekä kansainvälisessä kaupassa. Edistämme yritysten itsesääntelyä sekä tarjoamme monipuolisia asiantuntijapalveluja elinkeinoelämän tarpeisiin.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Keskuskauppakamari
Keskuskauppakamari: Kansalaisuuslain muutosehdotukset ovat haitaksi pitkäjänteiselle sitoutumiselle suomalaisille työmarkkinoille25.4.2024 13:00:00 EEST | Tiedote
Keskuskauppakamari katsoo, että asumisajan pidentäminen on haitaksi onnistuneelle kotoutumiselle ja pitkäjänteiselle sitoutumiselle suomalaisille työmarkkinoille. Keskuskauppakamarin johtavan asiantuntijan Suvi Pulkkisen mukaan asumisajan pidentäminen kaikkien ryhmien osalta huonontaa Suomen asemaa kansainvälisten osaajien houkuttelussa.
Ekonomistin pikakommentti: Taantuma tarttui työmarkkinoille - työttömyys kasvoi jyrkästi24.4.2024 09:08:57 EEST | Tiedote
Keskuskauppakamarin pääekonomistin Jukka Appelqvistin mukaan työllisyystilanne on pitkään pysynyt suhdannetilanteen heikkouteen nähden yllättävän hyvänä, mutta tuoreista luvuista ei valopilkkuja löydy. Suhdannetilanne heikkeni työmarkkinoilla roimasti maaliskuussa. “Aletaan pikkuhiljaa olla ihan aidoissa taantumatunnelmissa”, sanoo Appelqvist.
Elovena voitti Vuoden brändi 2024 – palkinnon23.4.2024 17:30:00 EEST | Tiedote
Keskuskauppakamarin Vuoden brändi -kilpailun voittajaksi valittiin tänä vuonna Elovena. Elovena on Raisio-konsernin brändi, jonka tuotteet on valmistettu kaurasta. Brändityön ja aineettomien oikeuksien ammattilaisista koostuva asiantuntijaraati valitsi voittajan lukuisten korkeatasoisten brändien joukosta.
Keskuskauppakamari: Kaivatut ratkaisut helpottamaan osaajapulaa jäivät kehysriihessä toteuttamatta17.4.2024 09:01:43 EEST | Tiedote
Keskuskauppakamari pitää huojentavana, että hallitus säästi kehysriihessä koulutuksen merkittäviltä leikkauksilta vaikeassa taloustilanteessa, mutta samalla uupumaan jäivät myös kaivatut panostukset osaavan työvoiman saatavuuteen. Keskuskauppakamarin osaajakyselyyn vastanneista yrityksistä jo lähes 70 prosenttia kokee, että osaajapula on muodostunut niille kasvun esteeksi.
Keskuskauppakamari: Puhtaan siirtymän investointiverohyvityksen käyttöönotto vahva kasvusignaali16.4.2024 16:50:27 EEST | Tiedote
Hallituksen päätös suurten puhtaan siirtymän investointien verohyvityksen käyttöönottamisesta on vahva signaali Suomelta investointikilpailussa. Teolliset investoinnit ovat ratkaisevassa asemassa sekä taloudellisen kasvun että päästötavoitteiden saavuttamisessa.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme