Kestävästä kehityksestä mitattava kilpailuetu – kotimainen innovaatio tuo konkretiaa yritysten päätöksenteon tueksi

Vihtiläinen yritys UltraLeanBusiness Oy tarjoaa liiketoimintakonsultoinnin palveluja yrityksille. Perustaja Antti Leijala uskoo vakaasti kestävään kehitykseen ja näkee sen mahdollisuudet toimia menestyvän yritystoiminnan taustalla lyömättömänä kilpailuetuna. Työssään hän kuitenkin havaitsi vastuullisuuden arvon mittaamisen yrityksissä perustuvan usein olettamuksiin. Leijala luottaa eritoten tiedolla johtamiseen, joten hänelle oli tärkeää kehittää konkreettinen työkalu ongelman ratkaisemiseksi. Uusi työkalu pureutuukin yhteen tämän päivän suurimmista megatrendeistä nostaen kestävän kehityksen roolin tarjousten voittoprosentin kasvattamisessa prioriteettilistan kärkeen.

UltraLeanBusiness Oy:n Antti Leijala auttaa yrityksiä mittaamaan kestävän kehityksen todellisen vaikutuksen myyntiin ja kilpailukykyyn.

Vihreämmät arvot menestyksen ajureiksi prosesseja jalostamalla

UltraLeanBusiness Oy tunnisti tarpeen konkreettisiin mittareihin, joilla yritysjohto pääsee helposti kiinni myyntiprosessinsa vahvuuksiin ja heikkouksiin kestävän kehityksen näkökulmasta.

”Kehitetty uusi analytiikkatyökalu havainnollistaa myyjille ja yrityksen johdolle, kuinka kestävästä kehityksestä valjastetaan konkreettinen ja mitattava kilpailuetu. Työkalu tarjoaa päättäjälle myös selkeät laskelmat sustainability-ajattelun mahdollistamasta rahallisesta tuotosta tarjousten voittoprosentin kasvamisen myötä”, Leijala toteaa.

Uudessa menetelmässä vastuullisuusajattelu kiedotaan kokonaisvaltaisesti osaksi myyntiprosessia. Työkalu mahdollistaa prosessien syväluotaavan analyysin numeroihin perustuen ja havainnollistaa miksi vastuullisuus on syytä jalkauttaa osaksi toimintaa, kuinka sen avulla erotutaan kilpailijoista ja mitä rahallisesti mitattavaa hyötyä sen avulla saavutetaan.

Vastuullisempaa ja tuloksellisempaa yritystoimintaa – kaiken kokoisille yrityksille

UltraLeanBusiness Oy:n perustajan Antti Leijalan missio on tuoda Lean-ajattelu ja faktapohjainen johtaminen osaksi kaiken kokoisten yritysten myyntiä. Hän on paketoinut pitkän kokemuksensa Nokian eturintamasta ja sadoista pienyrittäjien asiakasprojekteista erilaisiksi innovatiivisiksi koulutuksiksi ja verkkokursseiksi, joilla yritykset voivat kehittää ja tehostaa myyntiprosessejaan. Kestävän kehityksen yhdistäminen myynnin tehokkuuteen on myös julkisen tuen piirissä ja pienyritysten on mahdollista saada tukea sen toteutukseen joko Business Finlandin tai ELY-keskuksen suunnasta.

Antti Leijala, toimitusjohtaja

p. +358 (0)40 039 8985

antti.leijala@ultraleanbusiness.com

www.lisäämyyntiä.com

Antti Leijala, toimitusjohtaja
p. +358 (0)40 039 8985
antti.leijala@ultraleanbusiness.com
www.lisäämyyntiä.com

UltraLeanBusiness auttaa kaikenkokoisia yrityksiä kehittämään prosesseja ja hyödyntämään lean-myynnin menetelmiä. Toimitusjohtaja Antti Leijala on myös yksi YritysVihti ry:n perustajajäsenistä sekä yhdistyksen toiminnanjohtaja.

YritysVihti ry tukee innovatiivisia projekteja ja pienyrittäjyyttä.

Vuodenkierron perinnejuhlia Nuuksion sydämessä16.10.2021 09:41:59 EEST | Tiedote

Nuuksion Taika on saanut Opetus- ja Kulttuuriministeriön 2-vuotisen kulttuurimatkailu rahoituksen Vuodenkierto-hankkeeseen. Vanhan perinnetiedon pohjalta Vuodenkierto kehittää tapahtumia, joissa taiteen keinoin herätetään perinteet eloon ja tuodaan tähän aikaa. Vuodenkierto-hanke alkaa Kekrijuhlasta ja jatkuu Karhunvuoden ja Aurinkovuoden juhliin. Ensimmäisen vuoden juhlat toteutetaan Nuuksion Wäinölässä, toisena vuonna niitä viedään eri puolille Suomea. Vuodenkierron tapahtumien keskiössä on vastuullisuus, inklusiivisuus, osallistaminen, sekä ihmisen luontosuhde.

Onnistuneempia yrityskauppoja proaktiivisella valmistautumisella – Suomen Yrityskaupat Oy ja ELY:n kehityspalvelujen konsultit uudenlaiseen yhteistyöhön27.9.2021 08:45:00 EEST | Tiedote

Suomen yrityskaupat Oy on Suomen suurin yritysvälittäjä, ja vuosittain mukana satojen yritysten omistajan- ja sukupolvenvaihdoksissa. Vuosien kokemuksen myötä yrityksessä havaittiin selkeä tarve nykyistä harkitumpaan ja aikaisemmin aloitettavaan yrityskauppoihin valmistautumiseen. Yhteistyössä ELY:n kehityspalvelujen konsulttien kanssa onkin luotu nyt täysin uudenlainen asiamieskonsepti, jossa yritystoiminnasta luopuvia yrittäjiä sparrataan eri aihealueiden tiimoilta jo 2–5 vuotta ennen suunniteltua myyntiä. Uudistuksen myötä tavoitteena on valmistella yritys mahdollisimman hyvään myyntikuntoon sekä sujuvoittaa toiminnan jatkumista myös uuden omistajan osalta. Näin voidaan palvella jatkossa entistä paremmin sekä myyjiä että ostajia, ja valjastaa konsulttien tarjoama näkemys ja kehitysosaaminen yritystoiminnan jatkumisen – ja kiihdyttämisen – tueksi.

Kasvava PR- ja markkinointitoimisto tekee rohkean pelinavauksen – lanseerattava oma biisi kiteyttää toiminnan arvot ja ytimen24.9.2021 14:26:26 EEST | Tiedote

Espoolainen PR- ja markkinointitoimisto Primaq on koko toimintansa ajan uskonut vahvaan tekemisen meininkiin intohimoisella otteella. Yritys haluaa olla oman alansa edelläkävijä ja onkin raivannut rohkeasti tietään some- ja tapahtumamarkkinoinnin eturintamaan. Toimintafilosofian kiteytyessä uudistumiseen, kokeiluun ja riskinottoon, heitettiin ilmoille uusi ja uskalias idea omasta biisistä, jossa kulminoituisi yrityksen olemus ja arvot – rohkeus, yhteistyö ja kestävyys. Perisuomalaisesti saunasta kummunnut idea lähti todelliseen lentoon, ja eri tahojen upealla yhteistyöllä syntyi tänään julkaistu kappale ja musiikkivideo ”Siellä Missä Tapahtuu”. Vaikka idea saattoi aluksi kuulostaa absurdilta, se vietiin päättäväisesti maaliin yritykselle tyypillisellä tarmolla – lopputuloksen ollessa parempi kuin kukaan osasi odottaa.

BusinessRakentamo muuttaa yritysneuvonnan prosessit – palvelut saatavilla maanlaajuisesti, välittömästi ja 24/721.9.2021 08:02:00 EEST | Tiedote

Pienyrittäjävetoinen BusinessRakentamo ry on palvellut mikroyrityksiä yritysneuvonnan ja kehittämispalveluiden osalta vuodesta 2018 lähtien. Toimintamalli on ajan kuluessa jalostunut paikallisesta maanlaajuiseksi ja nyt yhdistyksen jäsenistöön kuuluu runsaslukuinen joukko yrittäjiä sekä kymmeniä asiantuntijajäseniä ympäri Suomen. Yhdistyksen jäsenkunnalle tarjotaan monipuolista apua yhdistyksen järjestämien neuvonta- ja tukipalveluiden kautta sekä korkeatasoisia koulutuksia. Yrittäjät voivat myös hyödyntää verkoston laajaa osaamista laajoissakin kehitysprojekteissa. Yhdistyksen toiminnan ytimessä on tarjota mikroyrityksille ketteriä ratkaisuja yritystoiminnan kehittämiseen – pienyrittäjän näkökulmaa läheisesti ymmärtäen. Voimakas digitalisaatioon panostaminen on tuonut palvelut nyt aika- ja paikkariippumattomasti jokaisen suomalaisen pienyrittäjän saataville.

Käsityöyrittäjä toteutti unelmansa koronasta huolimatta15.9.2021 11:33:38 EEST | Tiedote

Tapahtumien peruuntuminen on ollut monelle pienyrittäjälle suuri haaste, sillä monet pienyritykset jäivät täysin ilman perinteisistä tapahtumista tulevia myyntituloja. Vihtiläisen Käsinetorin yrittäjä Niina Leppänen päätti, että haasteista huolimatta nyt kehitetään toimintaa. Käsinetorin toiminta perustuu kotimaisen käsityöperinteen vaalimiseen ja värikkäiden nahkakäsineiden valmistamiseen Suomessa. Yritykselle myönnettiin hiljattain myös Avainlippu-merkki. Aiempina vuosina myynti on keskittynyt syksyn ja talven erilaisiin tapahtumiin, mutta koronan myötä oli aika kehittää uusia ideoita. Tärkeimmät uudistukset liiketoiminnassa olivat digitaalisten kanavien haltuunotto, uusi verkkokauppa ja rohkea panostus uuteen myymälään Nummelassa. Auttaakseen ahdingossa olevia yrittäjäkollegoitaan, Leppänen haluaa nyt rohkaista muita omalla esimerkillään.