YritysVihti ryYritysVihti ry

Kestävästä kehityksestä mitattava kilpailuetu – kotimainen innovaatio tuo konkretiaa yritysten päätöksenteon tueksi

Vihtiläinen yritys UltraLeanBusiness Oy tarjoaa liiketoimintakonsultoinnin palveluja yrityksille. Perustaja Antti Leijala uskoo vakaasti kestävään kehitykseen ja näkee sen mahdollisuudet toimia menestyvän yritystoiminnan taustalla lyömättömänä kilpailuetuna. Työssään hän kuitenkin havaitsi vastuullisuuden arvon mittaamisen yrityksissä perustuvan usein olettamuksiin. Leijala luottaa eritoten tiedolla johtamiseen, joten hänelle oli tärkeää kehittää konkreettinen työkalu ongelman ratkaisemiseksi. Uusi työkalu pureutuukin yhteen tämän päivän suurimmista megatrendeistä nostaen kestävän kehityksen roolin tarjousten voittoprosentin kasvattamisessa prioriteettilistan kärkeen.

UltraLeanBusiness Oy:n Antti Leijala auttaa yrityksiä mittaamaan kestävän kehityksen todellisen vaikutuksen myyntiin ja kilpailukykyyn.

Vihreämmät arvot menestyksen ajureiksi prosesseja jalostamalla

UltraLeanBusiness Oy tunnisti tarpeen konkreettisiin mittareihin, joilla yritysjohto pääsee helposti kiinni myyntiprosessinsa vahvuuksiin ja heikkouksiin kestävän kehityksen näkökulmasta.

”Kehitetty uusi analytiikkatyökalu havainnollistaa myyjille ja yrityksen johdolle, kuinka kestävästä kehityksestä valjastetaan konkreettinen ja mitattava kilpailuetu. Työkalu tarjoaa päättäjälle myös selkeät laskelmat sustainability-ajattelun mahdollistamasta rahallisesta tuotosta tarjousten voittoprosentin kasvamisen myötä”, Leijala toteaa.

Uudessa menetelmässä vastuullisuusajattelu kiedotaan kokonaisvaltaisesti osaksi myyntiprosessia. Työkalu mahdollistaa prosessien syväluotaavan analyysin numeroihin perustuen ja havainnollistaa miksi vastuullisuus on syytä jalkauttaa osaksi toimintaa, kuinka sen avulla erotutaan kilpailijoista ja mitä rahallisesti mitattavaa hyötyä sen avulla saavutetaan.

Vastuullisempaa ja tuloksellisempaa yritystoimintaa – kaiken kokoisille yrityksille

UltraLeanBusiness Oy:n perustajan Antti Leijalan missio on tuoda Lean-ajattelu ja faktapohjainen johtaminen osaksi kaiken kokoisten yritysten myyntiä. Hän on paketoinut pitkän kokemuksensa Nokian eturintamasta ja sadoista pienyrittäjien asiakasprojekteista erilaisiksi innovatiivisiksi koulutuksiksi ja verkkokursseiksi, joilla yritykset voivat kehittää ja tehostaa myyntiprosessejaan. Kestävän kehityksen yhdistäminen myynnin tehokkuuteen on myös julkisen tuen piirissä ja pienyritysten on mahdollista saada tukea sen toteutukseen joko Business Finlandin tai ELY-keskuksen suunnasta.

Antti Leijala, toimitusjohtaja

p. +358 (0)40 039 8985

antti.leijala@ultraleanbusiness.com

www.lisäämyyntiä.com

Antti Leijala, toimitusjohtaja
p. +358 (0)40 039 8985
antti.leijala@ultraleanbusiness.com
www.lisäämyyntiä.com

YritysVihti ry
Juuritie 7

UltraLeanBusiness auttaa kaikenkokoisia yrityksiä kehittämään prosesseja ja hyödyntämään lean-myynnin menetelmiä. Toimitusjohtaja Antti Leijala on myös yksi YritysVihti ry:n perustajajäsenistä sekä yhdistyksen toiminnanjohtaja.

YritysVihti ry tukee innovatiivisia projekteja ja pienyrittäjyyttä.

Lue lisää julkaisijalta YritysVihti ry

Suomalainen innovaatio luo mahdollisuuksia tapahtuma-alan pienyrityksille – uusi kanava nauttia musiikki- ja kulttuurielämyksistä vastaa korona-ajan haasteisiin12.10.2020 08:01:00 EESTTiedote

Kotimainen tapahtuma-ala on koronakriisin keskiössä, tarviten kipeästi uusia ratkaisuja artistien toiminnan mahdollistamiseksi. Tähän haasteeseen halusivat tarttua ELive Music Oy:n muusikkotaustaiset perustajat Eevalotta Matikainen ja Martin Söderbacka, luomalla uudenlaisen ja helppokäyttöisen ELive Stream -livestriimausalustan. ELY:n kehittämispalvelujen tuella syntynyt uusi kanava mahdollistaa live-esitysten korkealaatuiset striimaukset artisteille ja kulttuurialan pienemmille toimijoille – helposti ja kustannustehokkaasti. Kuluttaja voi puolestaan jatkossa nauttia maksulliset kulttuurielämykset paikkariippumattomasti, omalta sohvalta tai vaikka mökkilaiturilta.

Korona mullisti ostoprosessit – myynnin täyskäännös monilla selviytymisen edellytyksenä28.8.2020 09:00:00 EESTTiedote

Yritykset toimialasta riippumatta ovat nyt ison kysymyksen äärellä. Miten myydä tilanteessa, jossa asiakkaiden ostot ovat pysähdyksissä, ostokriteerit muuttuvat ja yhteiskunnan rajoitukset oman kontrollin ulkopuolella? Asiaa ei helpota eri medioista saatava ristiriitainen tieto, jonka johdosta faktojen erottaminen mielipiteistä on haastavaa. Yrityksiltä vaaditaan nyt täysin uudenlaista ketteryyttä ja datanlukutaitoa, niin asiakkaiden kuin kilpailijoiden liikkeistä. Koulutuksen kärkimaana Suomella onkin nyt mahdollisuus laajamittaiseen kilpailukyvyn nostamiseen. Suomen johtava koulutustarjoaja Taitotalo ja Lean-myynnin edelläkävijä UltraLeanBusiness Oy Ltd tarjoavat nyt ratkaisun yritysten isoimpaan haasteeseen: Kuinka organisoida myynti asiakkaan ostokäyttäytymisen muututtua hetkessä?

YritysVihti osti Lahjakorttipuodin: Pienyrityksille sähköinen kauppapaikka elinvoimaisuutta lisäämään14.8.2020 08:03:00 EESTTiedote

Entisajan kauppapuodissa myytävien tavaroiden kirjo oli runsas ja kauppias tunsi hyvin asiakkaittensa tarpeet. YritysVihti ry:n Lahjakorttipuoti vaalii samanlaista puotikauppiasmaista toimintatapaa nykyaikaisin keinoin: Lahjakorttipuoti.fi on pienten, paikallisten yritysten tuotteista ja palveluista muodostuva sähköinen verkkokauppapaikka, josta asiakas hankkii lahjakortteja helposti mihin aikaan vuorokaudesta tahansa.

Ekologinen materiaali haastaa keinokuidut ja tehotuotetun puuvillan. Vastuullinen ekoluksus: Nyt tulee nokkonen!11.6.2020 08:03:00 EESTTiedote

Knokkon haastaa tekstiilialan nykyiset toimintatavat innovatiivisin ja ekologisin materiaalein. Suomalainen innovatiivinen yritys on syntynyt halusta luoda tekstiiliteollisuudelle uudenlaisia vaihtoehtoja, joissa kaiken toiminnan ytimessä ovat kestävä kehitys ja vastuullisuus. Ekologinen materiaali haastaa keinokuidut ja tehotuotetun puuvillan. Innovatiivisen tuotekehityksen sekä Business Finlandin, YritysVihti ry:n, Vihdin kunnan ja Knokkon Textiles Company Oy:n yhteistyön tuloksena Knokkon on luonut kangasmateriaaleja, joissa ympäristöystävällisten nokkosen ja kuituhampun kuidut yhdistyvät luonnonvaroja säästäen muotoiltuun valmistusprosessiin sekä miellyttävään käyttökokemukseen.

Suomalainen innovaatio mullistaa konepajojen varastonhallinnan – uusi visuaalinen ohjelmisto jalostaa prosessit huippuunsa ja minimoi tehottomat työtunnit3.6.2020 10:25:53 EESTTiedote

Lahtelaisyritys Muhkia Oy tiedosti yritysten välivarastoinnissa majailevan mittavan ongelman – tuotenimikkeiden etsimiseen ja keräilyvirheisiin kuluvat tehottomat työtunnit. Tutkittuaan asiaa tarkemmin, yrityksen perustaja Anssi Nurminen paikallisti suurimmaksi syyksi tähän varaston sijaintien ja nimikkeiden puutteelliset merkinnät. Vuosien tuotekehityksen tuloksena syntyi osienpaikannusohjelma OPO: nykyaikainen ja käyttäjäystävällinen ohjelmistotyökalu, joka mahdollistaa prosessien tehostamisen visuaalisten varastokarttojen ja prosessikaavioiden avulla. Innovaation ja kehitystyön mahdollisti ELY-keskuksen, Business Finlandin ja YritysVihti ry:n vihtiläisten asiantuntijoiden tuki.

Turvallisia tapaamisia ja hyvinvointia hoivakoteihin1.6.2020 15:52:50 EESTTiedote

Kuluneen kevään aikana hoitokodit ympäri Suomen ovat joutuneet rajoittamaan käyntejä ja tapaamisia hoitokodeissa. Rajoitukset koskevat sekä läheisiä että esimerkiksi vapaaehtoisia, jotka ovat normaalitilanteessa järjestäneet ohjelmaa ja tekemistä hoitokoteihin. Tilanteen helpottamiseksi Etäpalvelu Helmi ja Ilopisteen elämyspalvelut haluavat tukea ikääntyneiden hyvinvointia poikkeusoloissa mahdollistamalla turvallisen ja helpon omaisyhteydenpidon sekä toimintakykyä ylläpitävää liikuntaa ja elämyksiä hoivakodeille.