Kiertotaloudessa ansioitunut Robbes Lilla Trädgård Ab palkittiin Itä-Uudenmaan yrityspalkinnolla

Helsingin seudun kauppakamarin Itä-Uudenmaan yrityspalkinnon on voittanut puutarha-alan yritys Robbes Lilla Trädgård Ab. Kilpailun teemana oli tänä vuonna kiertotalous menestyvässä yrityksessä. Voittanut yritys on uskaltanut tehdä aktiivisesti kiertotaloutta tukevia investointeja, joilla haetaan kasvua myös tulevaisuudessa.

- Tämän vuoden teema on tärkeä niin yritystaloudessa kuin koko yhteiskunnassamme. Robbes Lilla Trädgård Ab on satsannut voimakkaasti kiertotalouteen ja kehittänyt toimintaansa kestävän kehityksen mukaisin ratkaisuin. Robbes on valittu myös Sitran toimesta kiinnostavaksi yritykseksi kiertotalouden osalta, sanoo Helsingin seudun kauppakamarin Itä-Uudenmaan kauppakamariyksikön ja palkintolautakunnan puheenjohtaja, toimitusjohtaja Mauri Molander.

Robbes Lilla Trädgård Ab kehittää aktiivisesti kestävän kehityksen mukaisesti toimintaansa. Konkreettisina toimenpiteinä yritys on vaihtanut muun muassa kaikki muoviruukut 100 % kompostoituviin ruukkuihin. Lisäksi esimerkiksi kasvatuksen yhteydessä syntynyt jäte kompostoidaan kokonaisuudessaan ja käytetään uudelleen. Kasvihuoneet ja kasvualustat on suunniteltu täysin uusin ajatuksin energiaa säästäväksi. Robbes kehittää lisäksi Fjujitsun kanssa menetelmiä, joilla tuotannon tehokkuutta parannetaan ja tätä kautta käytettävän energian määrä pienenee. Käytettävä energia on 100 % uusiutuvaa.

- Robbes on omalla toiminnallaan osoittanut esimerkillisesti sen, kuinka yritysten tulevaisuuden kilpailukyvyn täytyy nojautua kestäviin ratkaisuihin. Myös kuluttajat painottavat entistä enemmän kestävää kehitystä omissa valinnoissaan, toteaa Molander.

Vuonna 2002 perustettu yritys viljelee salaatti-, yrtti- ja itulajiikkeita ruokakauppoihin ja ravintolakeittiöiden käyttöön.

Kilpailuun saivat osallistua kaikki yritykset, jolla on liiketoimintaa Itä-Uudellamaalla eli Askolassa, Lapinjärvellä, Loviisassa, Myrskylässä, Porvoossa, Pukkilassa tai Sipoossa. Yritys voi olla myös valtakunnallinen toimija, jolla on liiketoimintaa Itä-Uudellamaalla. Perinteinen Itä-Uudenmaan yrityspalkinto jaettiin 21. kerran.

Lisätietoja:

Helsingin seudun kauppakamarin Itä-Uudenmaan kauppakamariyksikön
ja Yrityspalkinto-lautakunnan puheenjohtaja Mauri Molander, mauri.molander.fi,

Rauha Kiljunen-Ruotsalainen
Viestintäpäällikkö I Head of Communications & PR
rauha.kiljunen-ruotsalainen@chamber.fi
Kalevankatu 12, 00100 HELSINKI

Helsingin keskustan vetovoimaa on kehitettävä monipuolisesti13.8.2019 07:10:00 EESTTiedote

Helsingin kaupungilla on tulossa syksyllä poliittiseen käsittelyyn selvitys kävelykeskustan laajentamisesta ja mahdollisesta maanalaisen kokoojakadun toteutuksesta. Kehittämislinjaukset pitää tehdä huolella, sillä vetovoimainen Helsingin keskusta on Suomen kansainvälisin ja monipuolisin yrityskeskittymä, joka synnyttää uusia työpaikkoja ja uutta liiketoimintaa, houkuttelee osaajia ja investointeja sekä luo vaurautta koko maahan.

Uudenmaan yritysten suhdannetilanne on edelleen tavanomaista suotuisampi - samaan aikaan pulaa työvoimasta ja kysynnästä31.7.2019 10:10:00 EESTTiedote

Uudellamaalla toimivat yritykset arvioivat tulevaisuuden suhdannenäkymänsä. Suhdannetilannearviot pysyivät lähes muuttumattomina alkukesän 2019 aikana. Yritykset arvioivat tuotannon ja myynnin kasvun jatkuvan, mutta yrityksillä on pulaa työvoimasta ja kysynnästä. Suhdanteiden ennakoidaan heikkenevän kesän lopulla ja syksyn alussa.