Kiinnostus DNA:n satupodcastia kohtaan ylitti odotukset

– Nyt tulee monikulttuurinen joulupukki.

Nellin ja Vihreän ketun jouluisen satuseikkailun teemoja ovat rohkeus, kansainvälisyys ja suvaitsevaisuus.

DNA:n yhteistyössä SOS-Lapsikylän kanssa toteuttama Satuillaan-podcast keräsi kuluneen syksyn aikana yhteensä jopa 23 000 kuuntelukertaa. Luku on erinomainen verrattuna tyypilliseen suomalaiseen podcastiin, joka saa yleensä noin muutama tuhat kuuntelua.

Mielenkiinnosta satuja kohtaan kertoi myös, että yli 80 prosenttia kuuntelijoista oli kuunnellut Nellin ja Vihreän ketun tarinat alusta loppuun asti.

”Tuloksista voitiin nähdä kaksi kuuntelupiikkiä: iltapäivällä koulun jälkeen kello 15 ja illalla nukkumaanmenoaikaan kello 20. Tämä vahvistaa, että sadut ovat tavoittaneet kohderyhmänsä”, kommentoi DNA:n yritysvastuupäällikkö Hanna Haapakoski.

Satuillaan-kampanjan modernisoiduissa klassikkosadussa seikkailevat Nelli ja Vihreä kettu, jotka hurmasivat rohkeilla teoillaan tiensä kuuntelijoiden sydämiin.

Kahdeksan sadun sarja päättyi syyskuussa, mutta kuuntelumäärät ovat jatkaneet kasvua, ja uusiin kuunteluennätyksiin ylletään edelleen lähes joka viikko.

”Olemme erittäin iloisia satujen vastaanotosta. Huimat kuuntelukerrat osoittavat, että saduilla ja satupodcasteilla on oma yleisönsä nykypäivän hektisessä menossa”, kertoo SOS-Lapsikylän kehitysjohtaja Kati Palsanen.

Menestyksen ansiosta DNA ja SOS-Lapsikylä jatkavat satupodcastia jouluteemalla

Joulun alla julkaistaan kaksi täysin uutta satua, joissa Nelli ja Vihreä kettu seikkailevat jouluisissa tunnelmissa. Sadut on kirjoittanut Nora Surojegin, joka vastasi myös aikaisempien satujen modernisoinnista.

Joulusatujen teemana on modernisoitujen satujen tapaan rohkeus, mutta mukaan on nostettu myös kansainvälisyyttä ja suvaitsevaisuutta joulun keskellä.

Ensimmäisessä sadussa päähenkilöt löytävät itsensä joulun ajan kiireiden keskeltä ja pohtivat vastausta kysymykseen mikä tekee joulun. Toisessa sadussa Nelli ja Vihreä kettu lähtevät matkalle tutustumaan monikulttuurisiin joulupukkeihin. Ensin he tapaavat Father Christmasin, joka johdattaa heidät Hollantiin Sinterklaasin luokse ja lopulta he tutustuvat myös Pakkasukkoon.

”Yksi joulun syvimmistä arvoista on yhdessä oleminen ja joulusatujen kautta haluamme vahvistaa sitä ja projektimme tavoitetta. Joulun aikaan sadut ja niiden merkitykset tuntuvat vain kasvavan ja tähän myös me haluamme tarttua”, Haapakoski kuvailee.

Sadut julkaistaan 10. ja 20. päivä joulukuuta digitaalisessa muodossa sekä podcasteina että tekstiversioina.

”Satujen kanssa on perheiden hyvä valmistautua joulun viettoon ja virittäytyä tunnelmaan, vaikka automatkalla”, lisää Haapakoski.

Sadut tulevat kuunneltaviksi Spotifyhin, Suplaan, Storytelliin ja Apple Podcastiin. Satujen tekstiversiot julkaistaan kampanjasivulla: www.dna.fi/satuillaan.

yritysvastuupäällikkö Hanna Haapakoski, DNA Oyj, puh. 044 044 5206, hanna.haapakoski@dna.fi

kehitysjohtaja Kati Palsanen, SOS-Lapsikylä, puh. 040 825 1620, kati.palsanen@sos-lapsikyla.fi

DNA on toiminut SOS-Lapsikylän pääyhteistyökumppanina vuodesta 2011. Yhteistyö mahdollistaa esimerkiksi sen, että monille Suomessa kaikkein heikoimmassa asemassa oleville lapsille ja nuorille pystytään hankkimaan nykyaikaiset älylaitteet. Lisäksi DNA:n hyväntekeväisyyskumppaneita ovat myös HelsinkiMissio ja Hope ry. Päätavoitteena kaikissa kumppanuuksissa on digitaalisen yhdenvertaisuuden edistäminen.

SOS-Lapsikylän tavoitteena on lisätä lasten ja perheiden hyvinvointia Suomessa ja maailmalla. Olemme lastensuojelun ja lapsiperheiden varhaisen tuen asiantuntija ja palveluntuottaja. Toimimme myös kehittämiskumppanina kunnille ja maakunnille lapsiperheiden hyvinvoinnin edistämiseksi. SOS-Lapsikylä on toiminut Suomessa vuodesta 1962 ja se on kansainvälisen SOS Children’s Villages -järjestön jäsen. Järjestöllä on toimintaa yli 130 maassa. Suomen toimintaan voi tutustua osoitteessa www.sos-lapsikyla.fi ja kansainvälisen SOS-lapsikyläjärjestön työhön osoitteessa http://www.sos-childrensvillages.org

DNA on yksi Suomen johtavista tietoliikenneyhtiöistä. Haluamme tehdä asiakkaidemme arjesta mutkattomampaa. Tarjoamme yhteydet, palvelut ja laitteet koteihin sekä töihin ja pidämme näin huolta yhteiskunnan digitalisaatiosta. DNA:n matkaviestinverkon asiakkaat käyttävät eniten mobiilidataa maailmassa liittymää kohden. Olemme Suomen suurin kaapelioperaattori ja johtava maksu-tv-toimija. DNA:lla on yli 4 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Yhtiö valittiin Suomen parhaaksi työpaikaksi vuonna 2019 Great Place To Work -tutkimuksessa suurten yritysten sarjassa. Vuonna 2018 liikevaihtomme oli 912 miljoonaa euroa ja yhtiössä työskentelee noin 1600 henkilöä ympäri Suomea. DNA:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi ja Facebookissa.

DNA selvitti, milloin ja miksi lapselle hankitaan puhelin ja mihin lapsi sitä käyttää4.8.2020 11:15:30 EESTTiedote

Melkein joka toisella ekaluokkalaisella on oma puhelin. Alakouluikäisten lasten mielestä puhelimella parasta on pelaaminen. Yläasteikäisistä käytännössä jokaisella on puhelin ja heidän mielestänsä uuden puhelimen hankkimisessa tärkeintä on, että malli on riittävän uusi. Muun muassa tällaisia asioita käy ilmi DNA:n koululaistutkimuksesta, jossa tänä vuonna vastaajina ovat myös lapset itse.

Päivitystöitä DNA:n kaapeliverkossa Huittisissa elokuun alusta28.7.2020 10:14:45 EESTTiedote

DNA käynnistää kaapeliverkon päivitystyöt Huittisissa maanantaina 3. elokuuta. Asennustyöt toteuttaa huittislainen Sähköliike E. J. Lehto. Päivityksellä kehitetään alueen kaapeliverkkoa, lisätään sen kapasiteettia ja varaudutaan tulevaisuuden palveluihin. Ensimmäisinä kohteina ovat Mommolan ja Torkin alueet. DNA toimittaa ennakkotiedon töiden aloituksesta kullakin alueella muun muassa tekstiviestillä suoraan asiakkaille.