Kiinnostus DNA:n satupodcastia kohtaan ylitti odotukset

– Nyt tulee monikulttuurinen joulupukki.

Nellin ja Vihreän ketun jouluisen satuseikkailun teemoja ovat rohkeus, kansainvälisyys ja suvaitsevaisuus.

DNA:n yhteistyössä SOS-Lapsikylän kanssa toteuttama Satuillaan-podcast keräsi kuluneen syksyn aikana yhteensä jopa 23 000 kuuntelukertaa. Luku on erinomainen verrattuna tyypilliseen suomalaiseen podcastiin, joka saa yleensä noin muutama tuhat kuuntelua.

Mielenkiinnosta satuja kohtaan kertoi myös, että yli 80 prosenttia kuuntelijoista oli kuunnellut Nellin ja Vihreän ketun tarinat alusta loppuun asti.

”Tuloksista voitiin nähdä kaksi kuuntelupiikkiä: iltapäivällä koulun jälkeen kello 15 ja illalla nukkumaanmenoaikaan kello 20. Tämä vahvistaa, että sadut ovat tavoittaneet kohderyhmänsä”, kommentoi DNA:n yritysvastuupäällikkö Hanna Haapakoski.

Satuillaan-kampanjan modernisoiduissa klassikkosadussa seikkailevat Nelli ja Vihreä kettu, jotka hurmasivat rohkeilla teoillaan tiensä kuuntelijoiden sydämiin.

Kahdeksan sadun sarja päättyi syyskuussa, mutta kuuntelumäärät ovat jatkaneet kasvua, ja uusiin kuunteluennätyksiin ylletään edelleen lähes joka viikko.

”Olemme erittäin iloisia satujen vastaanotosta. Huimat kuuntelukerrat osoittavat, että saduilla ja satupodcasteilla on oma yleisönsä nykypäivän hektisessä menossa”, kertoo SOS-Lapsikylän kehitysjohtaja Kati Palsanen.

Menestyksen ansiosta DNA ja SOS-Lapsikylä jatkavat satupodcastia jouluteemalla

Joulun alla julkaistaan kaksi täysin uutta satua, joissa Nelli ja Vihreä kettu seikkailevat jouluisissa tunnelmissa. Sadut on kirjoittanut Nora Surojegin, joka vastasi myös aikaisempien satujen modernisoinnista.

Joulusatujen teemana on modernisoitujen satujen tapaan rohkeus, mutta mukaan on nostettu myös kansainvälisyyttä ja suvaitsevaisuutta joulun keskellä.

Ensimmäisessä sadussa päähenkilöt löytävät itsensä joulun ajan kiireiden keskeltä ja pohtivat vastausta kysymykseen mikä tekee joulun. Toisessa sadussa Nelli ja Vihreä kettu lähtevät matkalle tutustumaan monikulttuurisiin joulupukkeihin. Ensin he tapaavat Father Christmasin, joka johdattaa heidät Hollantiin Sinterklaasin luokse ja lopulta he tutustuvat myös Pakkasukkoon.

”Yksi joulun syvimmistä arvoista on yhdessä oleminen ja joulusatujen kautta haluamme vahvistaa sitä ja projektimme tavoitetta. Joulun aikaan sadut ja niiden merkitykset tuntuvat vain kasvavan ja tähän myös me haluamme tarttua”, Haapakoski kuvailee.

Sadut julkaistaan 10. ja 20. päivä joulukuuta digitaalisessa muodossa sekä podcasteina että tekstiversioina.

”Satujen kanssa on perheiden hyvä valmistautua joulun viettoon ja virittäytyä tunnelmaan, vaikka automatkalla”, lisää Haapakoski.

Sadut tulevat kuunneltaviksi Spotifyhin, Suplaan, Storytelliin ja Apple Podcastiin. Satujen tekstiversiot julkaistaan kampanjasivulla: www.dna.fi/satuillaan.

yritysvastuupäällikkö Hanna Haapakoski, DNA Oyj, puh. 044 044 5206, hanna.haapakoski@dna.fi

kehitysjohtaja Kati Palsanen, SOS-Lapsikylä, puh. 040 825 1620, kati.palsanen@sos-lapsikyla.fi

DNA on toiminut SOS-Lapsikylän pääyhteistyökumppanina vuodesta 2011. Yhteistyö mahdollistaa esimerkiksi sen, että monille Suomessa kaikkein heikoimmassa asemassa oleville lapsille ja nuorille pystytään hankkimaan nykyaikaiset älylaitteet. Lisäksi DNA:n hyväntekeväisyyskumppaneita ovat myös HelsinkiMissio ja Hope ry. Päätavoitteena kaikissa kumppanuuksissa on digitaalisen yhdenvertaisuuden edistäminen.

SOS-Lapsikylän tavoitteena on lisätä lasten ja perheiden hyvinvointia Suomessa ja maailmalla. Olemme lastensuojelun ja lapsiperheiden varhaisen tuen asiantuntija ja palveluntuottaja. Toimimme myös kehittämiskumppanina kunnille ja maakunnille lapsiperheiden hyvinvoinnin edistämiseksi. SOS-Lapsikylä on toiminut Suomessa vuodesta 1962 ja se on kansainvälisen SOS Children’s Villages -järjestön jäsen. Järjestöllä on toimintaa yli 130 maassa. Suomen toimintaan voi tutustua osoitteessa www.sos-lapsikyla.fi ja kansainvälisen SOS-lapsikyläjärjestön työhön osoitteessa http://www.sos-childrensvillages.org

DNA on yksi Suomen johtavista tietoliikenneyhtiöistä. Haluamme tehdä asiakkaidemme arjesta mutkattomampaa. Tarjoamme yhteydet, palvelut ja laitteet koteihin sekä töihin ja pidämme näin huolta yhteiskunnan digitalisaatiosta. DNA:n matkaviestinverkon asiakkaat käyttävät eniten mobiilidataa maailmassa liittymää kohden. Olemme Suomen suurin kaapelioperaattori ja johtava maksu-tv-toimija. DNA:lla on yli 4 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Yhtiö valittiin Suomen parhaaksi työpaikaksi vuonna 2019 Great Place To Work -tutkimuksessa suurten yritysten sarjassa. Vuonna 2018 liikevaihtomme oli 912 miljoonaa euroa ja yhtiössä työskentelee noin 1600 henkilöä ympäri Suomea. DNA:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi, Twitterissä @DNA_fi ja Facebookissa.

DNA selvitti, ketkä käyttävät puhelimillaan eniten mobiilidataa – katso missä ovat ahkerimmat käyttäjät10.1.2020 11:04:18 EETTiedote

Pienemmät kaupungit kirivät monien suurten keskusten ohi mobiilidatan käytössä DNA:n verkoissa vuonna 2019. Ikäryhmistä selkeästi eniten mobiilidataa puhelimillaan käyttivät 18–29-vuotiaat, lähes tuplasti seuraavaan ikäryhmään verrattuna, ja kaikkein kovimmat mobiilidatan käyttäjät löytyvät Rovaniemeltä. Vuoden suurin yksittäinen mobiilidatan kasvupiikki selittyy e-urheilun loppuottelun innokkaalla seuraamisella.