Kiinteistökauppoja Varkaudessa

Varkauden Käsityökadulla sijaitseva vanhan Prisman kiinteistö on siirtynyt Broman Yhtiöiden omistukseen torstaina 3.12.2020.

Osuuskauppa PeeÄssä rakensi Prismalle uuden kiinteistön ja avasi uuden Prisman marraskuun alussa. Varkauden vanhan Prisman kiinteistö on pinta-alaltaan noin 8 000 m2 ja kiinteistöön avataan muutostöiden jälkeen muun muassa Motonet. Kiinteistöön haetaan myös muita vuokralaisia.

Olemme tyytyväisiä vanhan kiinteistön kauppaan ja Motonetin tuloon lähelle Prismaa. Motonet on erinomainen täydentämään Varkauden alueen palvelutarjontaa. ABC mittarikenttä säilyy toistaiseksi vanhan Prisman pihassa. Aikomuksena on kuitenkin siirtää se uuden Prisman pihaan heti kun se on mahdollista, kertoo PeeÄssän vähittäiskaupan toimialajohtaja Jouni Ruotsalainen.

Motonet-tavaratalo tuo Varkauteen autoilevan asiakkaan valikoiman lisäksi muun muassa laajan valikoiman pihaan ja puutarhaan liittyviä tuotteita. Varkauden tavaratalo on avautuessaan 40. Motonet-tavaratalo.

Olemme jo pitkään kartoittaneet liikepaikkaa Varkaudesta. Olemme iloisia, että löysimme parhaan mahdollisen ratkaisun yhdessä PeeÄssän kanssa ja pystymme pian tuomaan Motonetin valikoiman ja palvelut varkautelaisille. Alueen sijainti on hyvä ja se tarjoaa toimivat puitteet asioinnille. Tuleva Varkauden Motonet täydentää myymäläverkostoamme erinomaisesti, kertoo Motonetin toimitusjohtajaToni Stigzelius.

Osuuskauppa PeeÄssä, vähittäiskaupan toimialajohtaja Jouni Ruotsalainen, puh. 050 573 0770
Motonet Oy, toimitusjohtaja Toni Stigzelius, puh. 040 181 6906, toni.stigzelius@bromangroup.fi
Broman Yhtiöt Oy, toimitusjohtaja Eero Broman, puh 030 621 1000, ee-ro.broman@bromangroup.fi

PeeÄssän ylijäämänpalautus 3%26.3.2021 10:52:40 EET | Uutinen

PeeÄssä maksaa omille asiakasomistajilleen viime vuodelta 3% ylijäämänpalautusta. Ylijäämänpalautusta maksetaan asiakasomistajan tekemistä ostoista, mikäli osuuskaupan tuloksesta investointien jälkeen jää rahaa eli ylijäämää. Osuuskaupan tulosta käytetään aina sen asiakasomistajien hyväksi, joko toiminnan kehittämiseen investointeina tai ylijäämänpalautuksena. Ylijäämänpalausta maksetaan yhteensä yli 14 miljoonaa euroa.

Asiakasomistajille hyötyä yli 90 miljoonaa euroa5.2.2021 14:00:00 EET | Uutinen

Erikoinen vuosi käsitteli toimialoja hyvin eri tavalla ja se näkyi liikevaihdossamme. Se toi runsasta kasvua marketkauppaan ja Kodin Terraan, mutta samalla kuritti majoitus- ja ravitsemiskauppaa. Liikevaihtomme oli 597,7 miljoonaa euroa ja pysyi viime vuoden tasolla. Päivittäistavarakaupassa kauppa kävi hyvin ja liikevaihtomme oli 409,7 miljoonaa euroa, jossa kas-vua oli 7,6 prosenttia. Myös käyttötavarakauppamme ylsi 2,6 prosentin kasvuun. Liikevaihto kasvoi erityisesti S-market-ketjussa, jossa kasvu oli kymmenen prosenttia sekä Kodin Terrassa, jossa kasvua oli 27 prosenttia. Majoituskaupan liikevaihto jäi 4,2 miljoonaa euroa viime vuodesta ja oli 7,6 miljoonaa euroa. Ravin-tolakaupan liikevaihto oli 25,9 miljoonaa euroa ja jäi edellisestä vuodesta 11,8 miljoonaa euroa. Polttoainelitrojen myynti jäi edellisestä vuodesta viisi prosenttia ja liikevaihtoa kertyi 107,1 miljoonaa euroa. - Koronan takia ihmiset viettivät enemmän aikaa kotona. Tämä toi meillä kasvua market-kauppaan ja Kodin

Mittava uudistus Sokoksen Ravintolamaailmaan29.12.2020 09:16:43 EET | Uutinen

Kuopion Sokoksen Ravintolamaailma uudistetaan talven aikana. Asiakkaille saadaan elämyksellisemmät tilat, uusia kokemuksellisia ravintoloita sekä henkilökunnalle toimivat tarjoilu-, logistiikka- ja tuotantotilat. Ravintolamaailmaan saadaan 124 uutta asiakaspaikkaa. Investoinnin arvo on 1,3 miljoonaa euroa. Ravintoloiden uudistustöiden yhteydessä Sokos kiinteistössä uudistetaan myös lvis-tekniikkaa, joten kokonaisinvestointi Sokos kiinteistössä nousee yhteenlaskettuna 3,1 miljoonaan euroon. - Ravintolainvestointiin käytetty summa on poikkeuksellisen suuri näin haastavana aikana, mutta varaudumme tulevaisuuteen ja luotan ravintolakysynnän palautumiseen normaalille tasolle Kuopion keskustassa koronan jälkeen. Otamme osaksi Ravintolamaailmaa myös Nina & Henrin vapautuneet liiketilat. Ravintolamaailma tulee uudistuksen myötä saamaan myös uuden nimen. Uudistusten myötä pystymme myös työllistämään lisää henkilökuntaa, kertoo toimialajohtaja Ville Puustinen. Ravintolamaailman kokonaisuus työll