Kiinteistöliitto Uusimaan uudeksi puheenjohtajaksi valittu DI Martti Suomela

Hallituksen kokouksessa 7.12.2021 uudeksi puheenjohtajaksi valittiin diplomi-insinööri Martti Suomela, 39 ja uudeksi varapuheenjohtajaksi arkkitehti Katariina Haigh, 46.

-Olen ollut mukana Uusimaan hallituksessa vuodesta 2015 ja päässyt seuraamaan yhdistyksen toimintaa monesta näkökulmasta. Tulen osaltani huolehtimaan siitä, että vuosikokouksen tahtotilaa noudatetaan ja asioita viedään eteenpäin kohteliaan suoraviivaisesti, toteaa Martti Suomela.

-Jäsenkuntamme koostuu pääosin asunto-osakeyhtiöistä, joten edunvalvontamme tulee palvella niitä. Tärkeimmät painopisteet määrittelemme hallituksessa yhdessä, mutta uskoisin listalta lähivuosille löytyvän asioita, jotka liittyvät isännöintiin, kustannuksiin (erityisesti kaukolämpö ja kiinteistöverot), digitalisaatioon (tiedonhallinta ja sen hyödyntäminen) sekä korjausrakentamiseen, Suomela jatkaa.

Kiinteistöliitto Uusimaa on alueellinen ja puolueeton taloyhtiöiden yhdistys, joka palvelee monipuolisesti yli 12.000 jäsenyhtiötään Uudenmaan alueella. Yhdistys on toiminut kiinteistönomistajien asialla jo vuodesta 1933 ja se on valtakunnallisen Suomen Kiinteistöliiton suurin alueyhdistys.

Kiinteistöliitto Uusimaa ry:n puheenjohtaja Martti Suomela, gsm 050 5210 225 ja
toiminnanjohtaja Mika Heikkilä, 050 591 0995.

Taloyhtiö – tarkkana sopimushintojen korotusilmoitusten kanssa!15.6.2022 19:19:59 EEST | Tiedote

Ukrainan sodan seurauksena ovat hyödykkeiden ja palveluiden kustannukset nousseet. Tämä näkyy etenkin polttoaineiden sekä erilaisten materiaalien ja raaka-aineiden hinnannousuna. Taloyhtiöitäkin lähestytään sopimuskumppanien taholta erilaisilla hinnankorotusilmoituksilla. Tällöin on hyvä muistaa, että hintojen korotus ei ole automaatio, eikä sitä tarvitse suoralta kädeltä hyväksyä.

Turvallisuudesta taloyhtiössä tulisi huolehtia8.4.2022 09:35:49 EEST | Tiedote

Viime aikojen tapahtumat, pidentynyt pandemia ja sota Ukrainassa ovat nostaneet turvallisuuden keskiöön myös taloyhtiöiden yhtiökokouksissa ja asukkaiden keskuudessa. Väestösuojan kunto ja pelastussuunnitelman ajantasaisuus sekä niihin liittyvät vastuut ovat olleet paljon kysytty aihe myös Kiinteistöliitto Uusimaan puhelinneuvonnassa. Asumisen turvallisuuteen kuuluu myös monia muita normaaliin elämiseen liittyviä tilanteita.