Kiinteistöliitto Uusimaan uudeksi puheenjohtajaksi valittu DI Martti Suomela

Hallituksen kokouksessa 7.12.2021 uudeksi puheenjohtajaksi valittiin diplomi-insinööri Martti Suomela, 39 ja uudeksi varapuheenjohtajaksi arkkitehti Katariina Haigh, 46.

-Olen ollut mukana Uusimaan hallituksessa vuodesta 2015 ja päässyt seuraamaan yhdistyksen toimintaa monesta näkökulmasta. Tulen osaltani huolehtimaan siitä, että vuosikokouksen tahtotilaa noudatetaan ja asioita viedään eteenpäin kohteliaan suoraviivaisesti, toteaa Martti Suomela.

-Jäsenkuntamme koostuu pääosin asunto-osakeyhtiöistä, joten edunvalvontamme tulee palvella niitä. Tärkeimmät painopisteet määrittelemme hallituksessa yhdessä, mutta uskoisin listalta lähivuosille löytyvän asioita, jotka liittyvät isännöintiin, kustannuksiin (erityisesti kaukolämpö ja kiinteistöverot), digitalisaatioon (tiedonhallinta ja sen hyödyntäminen) sekä korjausrakentamiseen, Suomela jatkaa.

Kiinteistöliitto Uusimaa on alueellinen ja puolueeton taloyhtiöiden yhdistys, joka palvelee monipuolisesti yli 12.000 jäsenyhtiötään Uudenmaan alueella. Yhdistys on toiminut kiinteistönomistajien asialla jo vuodesta 1933 ja se on valtakunnallisen Suomen Kiinteistöliiton suurin alueyhdistys.

Kiinteistöliitto Uusimaa ry:n puheenjohtaja Martti Suomela, gsm 050 5210 225 ja
toiminnanjohtaja Mika Heikkilä, 050 591 0995.

Pääkaupunkiseudun taloyhtiöihin tulossa hurja määrä latauspisteitä - yli puolet rakentamassa latauspaikkoja 5 vuoden sisällä2.11.2021 14:10:57 EET | Tiedote

Sähköautojen latauspisteet ovat alkaneen viisivuotiskauden selvästi yleisin hanke sekä kerros- että rivitaloissa. Tämä käy ilmi Suomen Kiinteistöliiton tekemästä taloyhtiöiden korjausrakentamiskyselystä. Kun koko maassa yli 40 prosenttia taloyhtiöistä aikoo toteuttaa sähköautojen latauspisteitä seuraavien viiden vuoden aikana, pääkaupunkiseudulla osuus on jopa 52 prosenttia.

Kiinteistöliitto Uusimaan uudeksi puheenjohtajaksi valittiin 6.10.2021 DI eMBA Juhani Aalto7.10.2021 16:01:02 EEST | Tiedote

Kiinteistöliitto Uusimaa järjesti jo kolmesti koronan vuoksi siirretyn sääntömääräisen vuosikokouksensa 28.9.2021. Kokoukseen osallistui jäsentalojen edustajia niin hotelli Presidentin auditoriossa kuin etäyhteydellä, molempiin reilut 60 osallistujaa. Kokous oli yhdistyksen historian pisin, lähes kahdeksan tuntia, viisi äänestystä sekä lukuisia puheenvuoroja. Kokous pidettiin kehittävässä hengessä ja jäsenet saivat äänensä kuuluviin, niin puheenvuoroissa kuin tehdyissä päätöksissä.

Oikeus ilmalämpöpumpun asentamiseen parvekkeelle ei ole itsestäänselvyys23.8.2021 16:04:18 EEST | Tiedote