Kiinteistömaailman Pulssi 14.5.: Kiinteistömaailma – asuntokaupan kannattelija poikkeusoloissa

Käytettyjen asuntojen kauppa supistui Suomessa reilun kolmanneksen huhtikuussa edellisen vuoden vastaavaan ajankohtaan nähden, kertovat tänään julkaistut Kiinteistönvälitysalan Keskusliiton tiedot. Myös Kiinteistömaailmassa kauppamäärä pieneni, mutta selkeästi muuta kiinteistönvälitysalaa vähemmän: onnistuimme auttamaan asiakkaitamme kodinvaihdossa lähes 80% siitä kauppamäärästä, minkä teimme vuosi sitten samalla ajanjaksolla.

”Etäpalveluja eli digikotikäyntejä, live-esittelyjä ja sähköisiä allekirjoituksia sekä Tarjouskauppaa hyödyntämällä pystyimme pitämään kaupanteon yllä myös näissä oloissa. Osa asiakkaista halusi tai joutui lykkäämään päätöksentekoa, mutta luvut kertovat, että heitä kuitenkin oli yllättävänkin pieni osa kokonaisuudesta”, sanoo Kiinteistömaailma Oy:n toimitusjohtaja Risto Kyhälä.

Peräti Kiinteistömaailman 25 ketjuyritystä onnistui ylittämään viime vuoden huhtikuun myynnin, mikä on merkittävä ponnistus kiistatta poikkeuksellisissa oloissa.

”Ilahduttavasti näitä asuntomyymälöitämme löytyy eri puolilta Suomea ja erityyppisistä markkinoista: Helsingistä, Espoosta, Vantaalta, Turusta, Tampereelta, Valkeakoskelta, Kuopiosta, Varkaudesta, Ylivieskasta, Porvoosta, Nurmeksesta, Imatralta, Sotkamosta, Mikkelistä, Riihimäeltä, Vihdistä ja Inarista. Ihmisillä on tarve päästä asuntoasioissaan eteenpäin myös näinä aikoina; meille on tärkeä etsiä ja löytää keinot, joilla voimme näissä tilanteissa palvella”, toteaa Kyhälä.

Käytettyjen asuntojen kaupassa kaikkien aikojen vilkkain joulukuu; PK-seudulla kasvua yli 50%5.1.2021 08:00:00 EETTiedote

Kiinteistömaailman Pulssi 5.1.2021: Kauppamäärillä mitattuna Suomen suurin kiinteistönvälittäjä Kiinteistömaailma teki joulukuussa yhteensä 964 käytettyjen ja uusien asuntojen sekä kiinteistöjen kauppaa. Käytettyjen asuntojen kauppoja ketju teki 868 kappaletta, mikä on enemmän kuin minkään muun joulukuun aikana koko sen 31-vuotisessa historiassa. Edelliseen joulukuuhun verrattuna käytettyjen asuntojen kauppamäärä kasvoi koko maan tasolla 27 prosenttia, pääkaupunkiseudulla peräti 52 prosenttia. ”Koronavuosi 2020 päättyi asuntokaupan poikkeukselliseen ralliin. Epävarmuuksien keskellä ihmiset haluavat todella panostaa parhaaseen mahdolliseen kotiin”, sanoo Kiinteistömaailma Oy:n toimitusjohtaja Risto Kyhälä.

Poikkeuksellinen vapaa-ajanasuntokaupan vuosi päättyi vahvaan loppuhuipennukseen31.12.2020 07:30:00 EETTiedote

Kauppamäärillä mitattuna Suomen suurin kiinteistönvälittäjä Kiinteistömaailma teki vuonna 2020 noin kolmanneksen enemmän vapaa-asuntokauppoja kuin edellisvuonna. Vilkas kaupanteko jatkui ennätyspitkään: vielä joulukuussakin vapaa-ajanasuntojen kauppamäärä kasvoi edellisvuoteen nähden yli 33 prosenttia ja ylitti alkuvuoden kuukausien kauppamäärät. ”Aivan poikkeuksellinen”, kiteyttää Kiinteistömaailma Oy:n toimitusjohtaja Risto Kyhälä mökkikaupan vuoden 2020.

Käytettyjen asuntojen kaupassa todella vahva vire marraskuussa – kasvua 23 prosenttia2.12.2020 08:35:00 EETTiedote

Kiinteistömaailman Pulssi 2.12.2020 Kauppamäärillä mitattuna Suomen suurin kiinteistönvälittäjä Kiinteistömaailma teki marraskuussa yhteensä 1197 käytettyjen ja uusien asuntojen sekä kiinteistöjen kauppaa. Luku on peräti 15 prosenttia enemmän kuin vuosi sitten marraskuussa. Käytetyissä asunnoissa kasvu oli selkeästi tätäkin isompaa, yli 23 prosenttia. ”Keväällä syntynyt kuoppa käytettyjen asuntojen kauppaluvuissa on nyt täytetty. Syksyn aikana kirimme kiinni kaikki keväällä tekemättä jääneet kaupat, ja vuoden kokonaismäärissä on menty viime vuoden vastaavan ajankohdan lukujen ohi”, sanoo Kiinteistömaailma Oy:n toimitusjohtaja Risto Kyhälä.

Käytettyjen asuntojen kauppa käy edelleen vilkkaampana kuin viime syksynä – omakotitalokaupoissa liki viidenneksen kasvu3.11.2020 07:45:00 EETTiedote

Kiinteistömaailman Pulssi 3.11.2020. Kiinteistömaailma teki lokakuussa yhteensä 1129 asunto- ja kiinteistökauppaa. Käytetyissä asunnoissa ja kiinteistöissä kauppamäärät ylittivät viime vuoden lokakuun, mutta uudiskohdekaupassa jäätiin edellisvuodesta, kun sekä myytävänä olevien kohteiden että sitä myöten kauppojen määrät laskivat. ”Olemme olleet monta kuukautta tilanteessa, jossa hyvistä asunnoista käydään paikoin kovaakin kisaa. Niitä ei ole riittävästi tarjolla kysyntään nähden”, sanoo Kiinteistömaailma Oy:n toimitusjohtaja Risto Kyhälä.