Kirjahyrrän Lastenkirjallisuus festivaali marraskuussa Naantalissa

Jo kolmatta, ja nyt ensimmäistä kertaa marraskuussa järjestettävä lastenkirjallisuusfestivaali Kirjahyrrä pyörii Naantalissa 9.-11.11. Festivaali tarjoaa monipuolisen kattauksen lastenkirjallisuuteen liittyviä esityksiä, työpajoja, kirjailijavierailuja, sekä paljon muuta ohjelmaa niin lapsille kuin aikuisillekin. Tapahtuman järjestää Naantalin Kirjahyrrä ry, ja sen suojelijana toimii tasavallan presidentin puoliso Jenni Haukio.

Kirjahyrrän ohjelmaan sisältyy 30 tapahtumaa torstaista lauantaihin, eri puolilla kaupunkia. Esiintymään tulee suuri joukko suosittuja lasten- ja nuortenkirjailijoita, mm. Tapani Bagge, Magdalena Hai, Anneli Kanto, Reetta Niemelä, Janne Mäkitalo ja Mika Wickström. Kirjailijavieraiden keralla päästään tutustumaan niin kurnivamahaisten kissojen, pippuristen prinsessojen kuin jalkapalloa pelaavien poikien tai veden taianomaiseen maailmaan. Monipuolisten tapahtumien joukkoon mahtuu toiminnallisia työpajoja, joissa kirjoitetaan, piirretään ja siirretään tarinoita musiikin ja animaation kielelle. Tarjolla on myös nukketeatteriesityksiä sekä koko perheelle upea tapahtumapäivä, jossa esiintyy suosittu Pikku Papu -lastenmusiikkiyhtye.

Perjantaina on aikuisille suunnattu paneelikeskustelu, jossa yhdessä asiantuntijoiden kanssa pohditaan lasten, nuorten ja aikuisten lukutaitoon ja sen ylläpitämiseen liittyviä asioita. Festivaalin yhteydessä toteutetaan myös joukkorahoituskampanja, jonka tuotoksena syntyy lasten tekemä, ihan oikea kirja: ”Hyrräpöllön marraskuu”.

Festivaalin motto on: ”Marraskuu on kuukausista mukavin!”

Kirjahyrrä järjestetään Opetus- ja kulttuuriministeriön, Taiteen edistämiskeskuksen sekä Naantalin kaupungin tuella. Yhteistyössä on mukana laaja joukko kirja-alan ja elinkeinoelämän toimijoita Varsinais-Suomesta ja eri puolilta Suomea.

Kirjahyrrä on osa Suuri Lukuseikkailu ja Kirja-Suomi 2017 -teemavuotta.

Koko ohjelma: www.kirjahyrra.fi

Facebook: www.facebook.com/kirjahyrrafestivaali

Twitter: @Kirjahyrräfest1.

Lisätietoa:

Pekka Vartiainen,

info@kirjahyrra.fi

Jukka Rintalan näyttely Unelmien aika - Time of Dreams Naantalissa, tervetuloa avajaisiin20.6.2018 08:15Kutsu

Jukka Rintalan Unelmien aika - Time of Dreams –näyttely 29.6. – 4.8.2018 Naantalin Wanha Raatihuone, Mannerheiminkatu 14, 21100 Naantali Avajaiset torstaina 28.6.2018 klo 17.00. Näyttelyn avaa Naantalin kaupunginjohtaja Jouni Mutanen. Illan aikana yllätysohjelmaa. Näyttelyn esittely lehdistölle klo 16.00 Esillä uniikkipukuja, valmisvaatteita,takkeja, sisustustekstiilejä, kattaustuotteita ja maalauksia. Kaikkia myynnissä JR-shopissa. Tervetuloa! Lisätiedot ja haastatteluajat Jukka Rintala p. 040 541 1293, jukka.rintala@jukkarintala.fi facebook Studio Jukka Rintala www.jukkarintala.fi Jukka Rintala Shop ja Studio Fredrikinkatu 26 00120 Helsinki