Kirjahyrrän Lastenkirjallisuus festivaali marraskuussa Naantalissa

Jo kolmatta, ja nyt ensimmäistä kertaa marraskuussa järjestettävä lastenkirjallisuusfestivaali Kirjahyrrä pyörii Naantalissa 9.-11.11. Festivaali tarjoaa monipuolisen kattauksen lastenkirjallisuuteen liittyviä esityksiä, työpajoja, kirjailijavierailuja, sekä paljon muuta ohjelmaa niin lapsille kuin aikuisillekin. Tapahtuman järjestää Naantalin Kirjahyrrä ry, ja sen suojelijana toimii tasavallan presidentin puoliso Jenni Haukio.

Kirjahyrrän ohjelmaan sisältyy 30 tapahtumaa torstaista lauantaihin, eri puolilla kaupunkia. Esiintymään tulee suuri joukko suosittuja lasten- ja nuortenkirjailijoita, mm. Tapani Bagge, Magdalena Hai, Anneli Kanto, Reetta Niemelä, Janne Mäkitalo ja Mika Wickström. Kirjailijavieraiden keralla päästään tutustumaan niin kurnivamahaisten kissojen, pippuristen prinsessojen kuin jalkapalloa pelaavien poikien tai veden taianomaiseen maailmaan. Monipuolisten tapahtumien joukkoon mahtuu toiminnallisia työpajoja, joissa kirjoitetaan, piirretään ja siirretään tarinoita musiikin ja animaation kielelle. Tarjolla on myös nukketeatteriesityksiä sekä koko perheelle upea tapahtumapäivä, jossa esiintyy suosittu Pikku Papu -lastenmusiikkiyhtye.

Perjantaina on aikuisille suunnattu paneelikeskustelu, jossa yhdessä asiantuntijoiden kanssa pohditaan lasten, nuorten ja aikuisten lukutaitoon ja sen ylläpitämiseen liittyviä asioita. Festivaalin yhteydessä toteutetaan myös joukkorahoituskampanja, jonka tuotoksena syntyy lasten tekemä, ihan oikea kirja: ”Hyrräpöllön marraskuu”.

Festivaalin motto on: ”Marraskuu on kuukausista mukavin!”

Kirjahyrrä järjestetään Opetus- ja kulttuuriministeriön, Taiteen edistämiskeskuksen sekä Naantalin kaupungin tuella. Yhteistyössä on mukana laaja joukko kirja-alan ja elinkeinoelämän toimijoita Varsinais-Suomesta ja eri puolilta Suomea.

Kirjahyrrä on osa Suuri Lukuseikkailu ja Kirja-Suomi 2017 -teemavuotta.

Koko ohjelma: www.kirjahyrra.fi

Facebook: www.facebook.com/kirjahyrrafestivaali

Twitter: @Kirjahyrräfest1.

Lisätietoa:

Pekka Vartiainen,

info@kirjahyrra.fi

KIRJAHYRRÄN MARRASKUU HOUKUTTI JA HURMASI13.11.2017 08:20Tiedote

Kolmannen kerran Naantalissa 9.-11.11. järjestetty lastenkirjallisuuden festivaali Kirjahyrrä kokosi jälleen päiväkotien ja koulujen oppilaat sekä lapsiperheet yhteen nauttimaan kirjallisuuden ja lukemisen riemusta. Kolmeen päivään sisältyi yli 30 tuntia ohjelmaa 30 esiintyjän voimin. Eri puolilla kaupunkia järjestetyt tapahtumat keräsivät kaikkiaan yli 1 000 kävijää. Ennakkovarausten perusteella useat tilaisuudet olivat täynnä.

KIRJAHYRRÄN MARRASKUU HOUKUTTI JA HURMASI7.11.2017 08:32Tiedote

Lux Gratiae valaisee Naantalia kattauksella musiikkia, kuvataidetta, runoa, teatteria ja liikuntaa10.10.2017 07:00Tiedote

Lux Gratiae tuo jo kuudetta kertaa Naantalin ja saariston syksyyn monipuolista kulttuuriohjelmaa jokaiseen makuun 27.-29.10.2017. Ohjelmassa on tuttuun tapaan upeita konsertteja sekä tunnettujen taiteilijoiden että nuoren nousevan muusikkopolven esittämänä, runon, kuvan ja äänen taikaa, kuitenkaan uutta ja ennen kokematonta unohtamatta. Lux Gratiae vie Sinut mm. elämysmatkalle Naantalin birgittalaishistoriaan ja kävellen tehtävälle pyhiinvaellukselle Naantalista Rymättylään. Saaristo ja saaristolaisuus korostuvat uudessa Meriteatterin esityksessä, joka tällä kertaa nähdään Rymättylän kirkossa. Miten saaristo on puolestaan läsnä Suomen juhlavuoden teemaan rakennetussa kuvataidenäyttelyssä? Näistä tapahtumista kutsumme Sinut kuulemaan lisää torstaina 12.10.2017 klo 10-11 Birgitta-saliin (Kristoffer-salin aula), Opintie 2, Naantali. Kahvituksen järjestämistä varten pyydämme ilmoittautumista sähköpostilla viimeistään 10.10. osoitteeseen sivistystoimisto@naantali.fi Ystävällisin terveisin,