Kirjailijat keräsivät Hurstin säätiölle 800 euroa

Reuna-kustantamon julkaiseman Joulukalenteri-kirjan kirjoittajat ovat jo kuutena jouluna lahjoittaneet tekijänpalkkionsa hyväntekeväisyyteen. Tänä vuonna pottia kerättiin sekä painetulla kirjalla Joulukalenteri – Hotelli Sylvia että äänikirjalla Joulukalenteri Special. Veikko ja Lahja Hurstin laupeudentyö -säätiölle kertyi 800 euron lahjoitus.

Vuoden 2020 Joulukalenteri-kirja Hotelli Sylvia. Kansi Jaana Rautio.

"Myös me kirjailijat haluamme olla tukemassa Veikko ja Lahja Hurstin Laupeudentyö ry:n arvokasta toimintaa", sanoo kaikissa Joulukalenteri-kirjoissa kirjailijoiden yhteyshenkilönä ja kirjoitustyön koordinaattorina toiminut kirjailija Juha Mäntylä.

Tänä vuonna kirjoittajia olivat Markus Ahonen, Kari Hanhisuanto, Johanna Hasu, Asta Ikonen, Markku Keisala, A-P Kivinen, Sanna-Leena Knuuttila, Maria Kuutti, Ville Lindgren, Harri Istvan Mäki, Janne Mäkitalo, Juha Mäntylä, Kirsi Pehkonen, Ann-Mari Pitkäranta, Risto Rahikainen, Jasu Rinneoja, Elina Saksala, Olli Sarpo, Tarja Sipiläinen, Shimo Suntila, Unna Takalo, Anne Tarsalainen, Tiina Tainio ja Kari Valto.

Äänikirjan lukijoina olivat Ilona Pilli ja Ilkka Trygg.

Aiempien vuosien lahjoituskohteita olivat Hyvä Joulumieli -keräys, Tukikummit ry, Sastamalan kunnan nuorisotoimi ja Utön saarikoulu.

Vuoden 2020 Joulukalenteri-kirja Hotelli Sylvia. Kansi Jaana Rautio.

Musiikillinen tinkimättömyys on tuonut Eero Raittiselle arvostusta25.10.2020 17:06:52 EETTiedote

”Urani tarkoitus ovat bändit, biisit ja täysosumaan tähtääminen keikoilla”, kertoi Eero Raittinen elämäkertansa kirjoittajalle Elina Saksalalle. Raittinen ei anna itselleen tuumaakaan löysää: biisin kaikki elementit on sisäistettävä täydellisesti ennen tulkintaa. Uudessa elämäkerrassa Eero Raittinen – Mies matkallaan piirtyy kuva pedantista artistista, josta ei todennäköisesti olisi tullut muusikkoa, jos isä olisi voinut päättää.