//KORJAUS PÄIVÄMÄÄRÄÄN// Mediakutsu 14.5.: Ainutlaatuinen raportti kertoo 1,5 asteen elämäntavasta. Entä millaisia ratkaisuja kiertotalous tarjoaa siihen?

Sitra kumppaneineen on mallintanut ensimmäistä kertaa maailmassa, kuinka radikaalisti elämäntapamme ja kulutuksemme on muututtava, jotta ilmaston lämpeneminen voidaan pysäyttää 1,5 asteeseen. Muutos vaatii muun muassa uudenlaista kiertotalouden mukaista ruuantuotantoa, liiketoimintaa sekä yhteistyötä, joista Sitra esittelee uusimpia edelläkävijäratkaisuja.

Tervetuloa median aamiaistilaisuuteen tiistaina 14.5.2019 klo 8.45–10.00 Sitraan (Itämerenkatu 11–13, Ruoholahti, Helsinki).

Tilaisuudessa kerrotaan ennakkotietoina ”1,5 asteen elämäntapaa”

…valottavasta edelläkävijäraportista: millaiseen yhteiseen hiilijalanjälkitavoitteeseen asukasta kohti on päästävä globaalisti sekä millaisia ovat eri puolilla maailmaa (mm. Suomessa) tarvittavat arjen elämäntapamuutokset (embargo to 16.5. klo 05.00);

…kannustavasta uudenlaisesta urbaanista ruuantuotannon tavasta Vantaalla: Metropolian Myyrmäen kampukselle avataan keskiviikkona 15.5 sisäruuantuotannon halli Urban Farm Lab, jonka tarkoituksena on kokeilla erilaisia urbaaneja ruuantuotantoteknologioita ja sisäviljelyn kaupallistamista (embargo ke 15.5. klo 05.00);

…kohti suuntaavien suomalaisyritysten inspiroivimmista uusista keinoista: julkistamme torstaina 16.5., mitkä uudet yritykset ovat päässeet päivitetylle Kiertotalouden kiinnostavimmat -listallemme sekä

…kirittävästä kansainvälisestä kiertotalouden yhteistyöfoorumi World Circular Economy Forumista, jonka Sitra kumppaneineen järjestää kolmannen kerran 3.–5. kesäkuuta. Helsingissä järjestettävä alan kärkitapahtuma tuo yhteen jopa 2000 maailmantalouden uudistajaa sadasta eri maasta. Aamiaisella kerromme, millaisia niin talouden, politiikan, hallinnon kuin järjestöjenkin huippunimiä Helsinkiin on tulossa.

Ilmoittautumiset media-aamiaiselle

Perjantaina 10.5. mennessä (tarjoamme kasvisaamiaista, ilmoita ruoka-aineallergioista) sekä ilmoittautumiset Urban Farm Labin tutustumiskierrokselle (ke 15.5. klo 10, Leiritie 1, Vantaa):

Samuli Laita, viestinnän asiantuntija, samuli.laita@sitra.fi, 040 536 8650

Median akkreditoituminen World Circular Economy Forum 2019:ään:

Sitra on tulevaisuustalo, jonka toimintaa ohjaa visio Suomesta kestävän hyvinvoinnin edelläkävijänä. Ennakoimme yhteiskunnan muutoksia ja niiden vaikutuksia suomalaisiin. Teemme myös käytännön kokeiluja ja rakennamme toimintamalleja, joiden varassa uudistuminen onnistuu.