KPY Novapolis Oy

KPY Novapolis houkutteli pääkaupunkiseudulla ja Turussa työskentelevät testaamaan, millaista on etätyö Kuopiossa

Toukokuussa julkistamamme avoin haku viikon etätyöhön KPY Novapoliksen CoWorkiin Kuopioon poiki yli 30 erilaista hakijaa eri puolilta Suomea. Kokeilulla haluamme saada kokemuksia ja palautetta erityisesti Kuopion ulkopuolelta tulevilta käyttäjiltä ja hyödyntää saatua palautetta CoWorkin kehitystyössä. Tällä viikolla Novapoliksella on työskentelemässä kolme kampanjaan valittua henkilöä.
Pääkaupunkiseudulla sekä Turussa työskentelevät palkka-asiantuntija ja bloggaaja Maria Koskenmaa, sisällöntuottaja Saara Närä ja työelämäprofessori Jorma Turunen ovat tulleet testaamaan etätyötä Kuopioon. Kuva: KPY Novapolis Oy. Kuva vapaasti julkaistavissa.

Tällä viikolla Novapoliksella on työskentelemässä kolme kampanjaan valittua henkilöä. Mukana on pääkaupunkiseudulla sekä Turussa työskentelevät työelämäprofessori Jorma Turunen, sisällöntuottaja Saara Närä sekä palkka-asiantuntija ja bloggaaja Maria Koskenmaa. Odotukset ovat korkealla niin työpäivien kuin myös kulttuuriin ja vehreään luontoon tutustumisen osalta. On ilahduttavaa huomata, että etätyöskentely sopii hyvin erilaisissa tehtävissä ja yrityksissä toimiville.

Osalle etätyöläisistä Kuopio on entuudestaan tuttu – osa oli asunut täällä aiemmin, pohti paluumuuttoa ja halusi tutustua Kuopion tarjoamiin etä- ja hybridityön mahdollisuuksiin. Joillekin Kuopio oli uusi tuttavuus ja erityisesti Novapoliksen CoWorkin tarjoama moderni tapa työskennellä herätti kiinnostusta. Moni kampanjaan hakenut myös kertoi, että tehtävänkuva oli muuttunut niin, että työn tekeminen oli ajasta ja paikasta riippumatonta, jolloin Kuopio koettiin yhdeksi varteenotettavaksi vaihtoehdoksi työskennellä tulevaisuudessa joko koko- tai osa-aikaisesti.

Nykyhetken etätyöskentely ei ole ainoastaan työtä kotitoimistossa, vaan etätyöpisteen voi perustaa, joka kolkkaan ulottuvien yhteyksien ansiosta melkeinpä minne vaan. Tämä tarjoaa määrätyn vapauden ja vaihtelun rakentaa omasta työskentelystään juuri omaa tarvetta palvelevan. Samaan aikaan etä- ja hybridityöskentelyssä korostuvat laadukkaiden työskentelypuitteiden arvo sekä sosiaalisten kontaktien merkitys ja yhteisö, jossa työtä tehdään.

KPY Novapoliksen johtoajatuksena on hyvän työpäiväkokemuksen luominen. Uudessa CoWorkissamme haluamme tarjota työskentelylle puitteet, jotka ovat muunneltavissa yksilön ja työnantajan tarpeiden mukaan. Meillä voi työskennellä päiväpassilla tai jatkuvalla kuukausipassilla. Novapoliksen CoWork onkin vetovoimainen, inspiroiva ja moderni työskentelytila ja samalla eri aloilla, yrityksissä ja tehtävissä toimivien yksilöiden yhteisö ja kohtaamispaikka. Se on keskeinen vastauksemme työn muutokseen ja haluamme sen kautta mahdollistaa erinomaiset puitteet hybridityölle.

Tervetuloa tutustumaan työn uudistumiseen ja siihen, miten workation onnistuu Kuopiossa. Tällä viikolla on myös mahdollista haastatella etätyötä kokeilevia vieraitamme.

Yhteydenotot:
Karolina Puntanen
yhteisöpäällikkö, KPY Novapolis
karolina.puntanen@novapolis.fi tai puh. 0400 861381

Lisätietoa:

Silja Huhtiniemi
varatoimitusjohtaja, kehitys- ja viestintäjohtaja, KPY Novapolis
silja.huhtiniemi@novapolis.fi tai puh. 050 4120559

Kuvat

KPY Novapolis Oy
Viestikatu 7 A
70600 KUOPIO

Novapolis – osaajien kaupunki.

Novapolis on modernin työpäiväkokemuksen edelläkävijä. Meiltä saat kaiken yrityksesi tarpeisiin – joustavat toimitilat, palvelut sekä osaajat. Samalla tulet osaksi eloisaa yhteisöä ja olet mukana rakentamassa alueemme kilpailukykyä ja elinvoimaa.

Kuopion Savilahdessa ja Siilinjärven Toivalassa sijaitsevilla toimitiloilla on jo 250 asiakasyritystä ja -yhteisöä ja 15.000 käyttäjää. Novapolis on osa KPY-konsernia.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta KPY Novapolis Oy

Novapolis luo yhteisöllistä työpäiväkokemusta Savilahdessa – tapahtumissa yli 1000 osallistujaa2.1.2024 10:59:01 EET | Tiedote

Kuopiossa ja Siilinjärvellä toimiva toimitilayhteisö Novapolis on uudistanut tilojaan ja palveluitaan vastatakseen työelämän muutokseen. Novapolis järjesti vuonna 2023 yli 50 tapahtumaa, joihin osallistui yli 1000 osallistujaa. Tapahtumien tavoitteena on lisätä yhteisöllisyyttä, edistää yritysten verkostoitumista ja helpottaa harrastamista työpäivän päätteeksi.

Koodikouluhanke etenee Pohjois-Savossa – Koodikoulun johtajaksi nimitetty Laura Nykänen22.8.2023 09:33:51 EEST | Tiedote

Pohjois-Savoon perustettavaan yksityiseen, yritysvetoiseen koodikouluun on palkattu avainhenkilöt. Koodikoulun johtajaksi on valittu KTM, YTM Laura Nykänen. Hän aloittaa tehtävässään 28.8.2023. Koodikoulun johtaja tulee johtamaan koodikoulun toimintaa ylös ajosta lähtien, vastaten koulun ja henkilöstön johtamisesta sekä toiminnan vakiinnuttamisesta. Nykänen on työskennellyt viimeiset viisi vuotta liikkeenjohdon konsulttina Talentreella. Hän on vetänyt innovaatio- ja strategiajohtamisen asiantuntijana monipuolisia liiketoiminnan kehittämisprojekteja ja yritysvalmennuksia valtakunnallisesti.

Yritysvetoinen koodikoulu etenee Itä-Suomessa – Koodi / Sisu ry on perustettu2.2.2023 10:00:00 EET | Tiedote

Kuopioon suunnitteilla oleva yksityinen ja yritysvetoinen koodikoulu sai vahvan alkusysäyksen, kun hankkeeseen sitoutuneet yritykset KPY Novapolis, Ponsse, Normet, Istekki ja Osuma Henkilöstöpalvelut sekä Kuopion alueen kauppakamari ja Ylä-Savon koulutuskuntayhtymä YSAO perustivat Koodi / Sisu ry:n vuoden 2022 lopussa. Yhdistyksen tavoitteena on, että ensimmäisten opiskelijoiden haku koodikouluun voisi käynnistyä jo tulevana syksynä.