KPY päivittää tietoja suunnitellun First North -listautumisen aikataulusta

Osuuskunta KPY (”KPY”) on aiemmin tiedottanut selvittävänsä mahdollisuutta listautua Nasdaq First North Growth Market Finland -markkinapaikalle (”First North”). KPY:n hallitus on linjannut 23.2.2023, ettei suunnitellun listautumisen ajankohta ole kuluvan vuoden 2023 aikana.

Suunnitellun First North -listautumisen aikatauluun arvioitiin jo aiemmin vaikuttavan KPY:n ja Enersense International Oyj:n (”Enersense”) välisen, Voimatel Oy:tä (”Voimatel”) koskevan yritysjärjestelyn käsittely Kilpailu- ja kuluttajavirastossa (”KKV”). Enersense julkisti 15.2.2023 pörssitiedotteen, jonka mukaisesti Enersense ilmoitti vetäytyvänsä yritysjärjestelystä yhteisymmärryksessä KPY:n kanssa. Omistajastrategiansa mukaisesti KPY tulee etsimään sekä liiketoiminnallisia että omistuksellisia kumppanuuksia Voimatelin kannattavan kasvun edistämiseksi. Tällä hetkellä käynnissä on myös prosessi KPY:n enemmistöomisteisen Enfo Oyj:n osittaisjakautumisen toteuttamiseksi.

Lisäksi KPY:lle on syntynyt tarve valita listautumishankkeelle uusi pääjärjestäjä, jonka osalta prosessi on vielä kesken. Tarpeen taustalla on pääjärjestäjänä aiemmin toimineen OP:n ECM (Equity Capital Markets) -toiminnan lakkauttaminen vuoden 2022 lopussa.  Myös yleinen vallitseva markkinatilanne vaikuttaa suunniteltuun First North -listautumiseen ja prosessin aikatauluun.

”KPY:llä on meneillään kahta keskeistä tytäryhtiötä koskevat prosessit, jotka vaativat täyden huomiomme tällä hetkellä. Jatkamme myös mahdollista First North -listautumista koskevaa valmistelua yhdessä oikeudellisen neuvonantajamme Roschier Asianajotoimisto Oy:n ja viestintään erikoistuneen neuvonantajamme IR Partners Oy:n kanssa. Lisäksi olemme aloittaneet uuden pääjärjestäjän valintaprosessin. Nämä asiat tulee valmistella huolella ennen kuin mahdollisesta First North -listautumisesta ja sen suunnitellusta ajankohdasta voidaan päättää”, toteaa KPY:n toimitusjohtaja Anssi Lehikoinen.

Lehikoinen jatkaa: ”Meillä on tänä päivänä noin 19 000 osuuden omistajaa. Olemme vahvasti sitoutuneita KPY:n strategiseen uudistumiseen ja omistaja-arvon rakentamiseen. Toteutuessaan First North -listautumisemme edistäisi näitä tavoitteita sekä mahdollistaisi luotettavan ja joustavan kaupankäynnin KPY:n osuuksilla ja niiden läpinäkyvän arvonmuodostuksen. Edistämme listautumista aktiivisesti, vaikka lopullisen päätöksenteon aika ei olekaan vielä.”

KPY-konserni

KPY on arvopohjainen monialakonserni, jonka omistaa Osuuskunta KPY:n osuudenomistajien muodostama yhteisö. Haluamme luoda elinvoimaa omaa toimintaamme laajemmin sijoittamalla arvopohjaamme sopiviin, toimintansa käynnistys- ja alkuvaiheen ohittaneisiin kannattavan kasvun yhtiöihin sekä kehittämällä modernia työpäiväkokemusta edistäviä toimitilakiinteistöjämme. Olemme lähes 140-vuotias, omistusyhtiöidemme kehittämiseen vahvasti sitoutunut konserni, jonka liikevaihto vuodelta 2021 ylitti 300 miljoonaa euroa.

Visionamme vuoteen 2026 on olla liike-elämän ekosysteemi, joka on yksi Suomen arvostetuimmista menestyjien kasvuympäristöistä. Tätä visiota toteutamme sekä omistamalla aiempaa monipuolisemmin kiinnostavia yhtiöitä (KPY Momentum -strategia) että luomalla ekosysteemejä ja yhteisöjä, jotka houkuttelevat osaajia ja luovat edellytyksiä yritysten kasvulle (KPY Nova -strategia). Katsomme, että Momentum ja Nova -strategialinjamme täydentävät ja tukevat luontevasti toinen toisiaan. www.kpy.fi

KPY-konsernin liiketulos parantui merkittävästi edellisestä vuodesta9.4.2024 09:00:00 EEST | Tiedote

KPY-konsernin tilikauden 2023 operatiivinen tulos kehittyi myönteisesti. Konsernin liikevaihto, käyttökate ja liiketulos vahvistuivat edellisvuoteen verrattuna. Tytäryhtiöistä Novapolis ylsi erinomaiseen tulokseen liiketoimintaa kasvattaen ja kannattavuuttaan edelleen vahvistaen. Konsernin painopiste on ollut Novapoliksen aktiivisen kehittämisen ja tuloksen lisäksi Voimatelin ja Enfon kannattavuuden parantamisessa. Strategian mukainen työ kannattavuuden vahvistamiseksi jatkuu.

Osuma Henkilöstöpalvelut nousi henkilöstöalan suurimpien joukkoon21.3.2024 08:51:42 EET | Tiedote

Kuopiossa sijaitseva Osuma Henkilöstöpalvelut on noussut henkilöstöalan 20 suurimman yrityksen joukkoon, sijoittuen suoraan listauksen 17. sijalle. Henkilöstöalan liikevaihdon kehitystä seuraava lista julkaistaan Henkilöstöala Hela ry:n toimesta. Osuman sijoituksen myötä listalla on pitkästä aikaa toimija Itä-Suomesta. Useimmat listalla olevista yrityksistä ovat päätoimipaikaltaan Helsingissä tai Tampereella.

Märit Sareyko Epicalin uudeksi toimitusjohtajaksi20.3.2024 10:16:16 EET | Tiedote

Pohjoismaissa toimiva datakonsultointiyritys Epical saa uuden toimitusjohtajan, kun muun muassa Valtech Nordicsin toimitusjohtajana toiminut ja Stora Enson CIO:n tehtävää aiemmin hoitanut ruotsalainen Märit Sareyko aloittaa uudessa toimessa 1. huhtikuuta. Hän korvaa tehtävää aiemmin hoitaneen Mikko Valorinnan. Sareyko tuo Epicaliin osaamista muutosjohtamisesta ja syvällistä ymmärrystä pohjoismaisesta IT-markkinasta. Hän lähtee kehittämään yrityksen tuottavuutta sekä ylläpitämään Epicalin erinomaista asiakastyytyväisyyttä.