Kuka on suomalaisten suosituin radiojuontaja ja radio-ohjelma? RadioGaalan äänestys nyt käynnissä

Viime vuoden suosituimmat valtakunnalliset ja paikalliset radiojuontajat ja -ohjelmat listataan helmikuussa, kun suomalaiset pääsevät äänestämään suosikkejaan RadioGaalan yleisöäänestyksessä. Äänestys on käynnissä 23.2. asti ja voittajat julkistetaan RadioGaala-tapahtumassa 31.3.

Radion suosikkijuontajien ja -ohjelmien äänestys kiinnostaa suomalaisia: viime vuoden äänestyksessä annettiin yli 100 000 ääntä. Radiota kuunnellaan muuttuneessa mediaympäristössä edelleen todella paljon ja kaupallinen radio tavoittaa viikkotasolla n. 70 % kaikista suomalaisista. Tämän vuoden äänestykseen odotetaan myös runsasta osanottoa.

RadioGaalan äänestyksessä palkitaan voittajat sekä valtakunnallisissa että paikallisissa kategorioissa. Vuoden valtakunnallisen radiojuontaja -palkinnon huimat 11 kertaa voittanut Jaajo Linnonmaa lopetti Aamulypsy-uransa joulukuussa 2022 ja on tässä roolissa ehdolla nyt todennäköisesti viimeistä kertaa.

”Mediakulutuksen alustojen ja teknologioiden monipuolistuessa laadukkailla sisällöillä ja juontajilla on kasvavan tärkeä rooli”, sanoo RadioMedian toimitusjohtaja Stefan Möller. "Suomalaisilla radion kuuntelijoilla on jo pitkään ollut vakiosuosikkinsa sekä valtakunnallisella että paikallisella tasolla. Elämme nyt mielenkiintoisia aikoja ja on jännä nähdä pitävätkö vanhat suosikit pintansa tiettyjen ohjelmamuutosten jälkeen.”

RadioGaalan yleisöäänestyksen voittajat sekä radiotoimialan RadioAwards-palkinnot jaetaan RadioGaala-tapahtumassa Helsingin Messukeskuksessa 31.3.2023.

Äänestys on käynnissä osoitteessa radiogaala.fi.

RadioMedia on kaupallisten radioiden kattojärjestö, johon kuuluvat lähes kaikki suomalaiset kaupalliset radioasemat. RadioMedia vastaa radiotoimialan edunvalvonnasta, tutkimus- ja tietopalveluista, koulutuksesta sekä markkinoinnista. RadioMedia järjestää alan tärkeimmät kilpailut ja tapahtumat, kuten RadioGaalan ja Kaiku-radiomainoskilpailun. Kaupallisia radiokanavia kuuntelee viikoittain 3,5 miljoonaa suomalaista.
Radiomedia.fi

Inka Forss, projektipäällikkö, RadioMedia
040 165 7010, inka.forss@radiomedia.fi

Stefan Möller, toimitusjohtaja, RadioMedia
0400 508 877, stefan.moller@radiomedia.fi

Jaajo Linnonmaa on voittanut vuoden radiojuontaja -palkinnon jo 11 kertaa. Tuleeko tusina täyteen tällä kertaa?