Kuopion Portin rakentaminen käynnistyy

Lapti Group -konserniin kuuluva Rakennusliike Lapti Oy on tehnyt aloituspäätöksen Kuopion Asemanseudulle nousevan Kuopion Portin työmaan käynnistämisestä. Hankkeen ensimmäisen vaiheen rakennustyöt alkavat kesäkuun alussa. Kuopion Portti on monipuolinen kokonaisuus, johon rakennetaan matkustajapalveluiden lisäksi asunto-, toimisto-, liike- ja palvelutiloja. Kuopion Portti valmistuu vaiheittain vuosina 2020-2023.

Rakennusliike Lapti Oy rakentaa Kuopion pohjoisen sisääntulon varrelle Kuopion uuden maamerkin Kuopion Portin.

Kuopion Portti rakentuu kolmesta tornista ja niihin liittyvistä matalammista jalkaosista. Näihin tulee yli 200 asuntoa, liike-, hoiva- ja toimistotiloja sekä erillinen pysäköintilaitos noin 470 autolle. Koko hankealueelle tulee lähes 1000 polkupyöräpaikkaa osin katettuina. Pysäköintilaitoksessa on myös latauspisteitä sähköautoille.

Valmistelevat työt rakentamisen käynnistämiseksi ovat alkaneet.

Pitkään odotettu Kuopion Matkakeskusalueen hanke käynnistyy ja rakentaminen alkaa. Kiinnostusta Kuopion Porttiin tuleville liike- ja toimistotiloille on paljon. 1. vaiheessa valmistuvat tilat ovat jo pääosin osin vuokrattuja. Käymme neuvotteluita 2. ja 3. vaiheen tiloista. Olen todella iloinen siitä, että voimme aloittaa Kuopion tulevan maamerkin rakentamisen, kertoo toimitusjohtaja Timo Pekkarinen Lapti Group Oy:stä.

Kuopion Portin tavoitteena LEED Gold -ympäristösertifikaatti

Rakennusten energiatehokkuuden lisäksi LEED Gold -ympäristösertifikaatin saamisen vaikuttavat mm. keskeinen sijainti, hyvät julkisen liikenteen kulkuyhteydet sekä kevyen liikenteen pysäköintimahdollisuudet. Ympäristöystävällisen maalämmön hyödyntäminen rakennusten lämmityksessä ja viilennyksessä sekä vähän vettä kuluttavat vesikalusteet vaikuttavat myös sertifikaatin edellyttämään pisteytystasoon.

Rakennusten suunnittelussa olemme kiinnittäneet erityistä huomiota ympäristöystävällisiin energiaratkaisuihin. Rakennusten lämmityksessä ja viilennyksessä käytämme maalämpöä. Poraamme alueelle yli 70 lämpökaivoa, joista johdetaan lämpöä rakennusten tarpeisiin. Tavoitteenamme on rakentaa modernit tilat, joiden ympäristövaikutukset on huomioitu mm. energiankulutuksen ja kulutettavan puhtaan veden osalta, toteaa Pekkarinen.

Timo Pekkarinen
Lapti Group Oy

Lapti rakentaa Kuopion Matkakeskusalueelle asuntoja, palvelu-, toimisto- ja liiketiloja.

Lapti Group on asuntojen ja palvelutilojen rakennuttamiseen erikoistunut rakentamispalveluyhtiö. Asunto- ja palvelutilatuotannon lisäksi yhtiö tuottaa talotekniikkapalveluita sekä osana omia rakennuttamishankkeitaan että ulkoisille asiakkaille. Lapti Group on yksi Suomen nopeimmin kasvavista talonrakennusyhtiöistä. Lapti Groupin liikevaihto oli 226 milj.€ vuonna 2017 ja työntekijämäärä 700. Lue lisää: www.lapti.fi

LAPTI VARAUTUU KOULURAKENTAMISEN KASVUUN – palkkaamme heti lähes 10 uutta projektipäällikköä15.5.2018 13:00Tiedote

Lapti Group -konserniin kuuluva Rakennusliike Lapti Oy jatkaa panostustaan kasvuun. Yhtiö palkkaa kevään aikana 7-10 uutta projektipäällikköä toimipisteisiinsä Vantaalla, Turussa, Tampereella, Jyväskylässä, Kuopiossa ja Oulussa. Lapti on keskittynyt urakkamuotoihin, joissa rakentaja vastaa myös hankkeen suunnittelusta. Strategiansa mukaisesti Lapti panostaa edelleen asunto- ja palvelutilarakentamisen kasvuun. Palvelutilojen, kuten koulujen, päiväkotien, hoivakotien ja terveydenhoitotilojen hankkeiden vetämiseen tarvitaan lisää ammattitaitoisia projektipäälliköitä.

Lapti laajentaa toimintaansa perustamalla aluetoimiston Turkuun4.4.2018 10:00Tiedote

Lapti Group -konserniin kuuluva Rakennusliike Lapti Oy laajentaa toimintaansa Länsi-Suomeen perustamalla aluetoimiston Turkuun. Aluejohtajaksi on nimitetty RKM Kari Mäkelä 3.4.2018 alkaen. Mäkelä siirtyy Laptille Colliers International Finland Oy:n Länsi Suomi -palveluyksikön aluejohtajan tehtävästä. Aiemmin hän on toiminut 2001-2014 Hartela Oy:n kiinteistökehitysjohtajana ja toimitusjohtajana. Samalla Laptin Tampereen ja Turun toimistot yhdistetään Länsi-Suomen alueyksiköksi, jonka aluejohtajana Kari Mäkelä toimii. Länsi-Suomen tuotantojohtajaksi on nimitetty Tapio Rantala.

Lapti tukee kasvuaan uudella konsernirakenteella – kaikki liiketoiminnot uuteen Lapti Groupiin1.2.2018 09:13Tiedote

Suomen nopeimmin kasvaviin rakentajiin kuuluva Rakennusliike Lapti Oy erkanee Kastelli Group konsernista. Vuodenvaihteessa 2017–2018 Kastelli Group Oy jakautui kahdeksi uudeksi yhtiöksi, jotka ovat Kastelli Group Oy ja Lapti Group Oy. Jakautumisen jälkeen Lapti Group -konserniin kuuluvat Rakennusliike Lapti Oy:n lisäksi myös talotekniikkayhtiöt Terawatt Oy ja Nuotek Oy, jotka on tarkoitus sulauttaa vuonna 2018 yhdeksi yhtiöksi. Talotekniikkayhtiö toimii Laptitec nimellä, ja se tarjoaa talotekniikkaratkaisuja Laptin kohteisiin sekä muille rakennusalan toimijoille.