Kuopion Porttiin tulossa palveluasuntoja ja hoivapalveluita elämän eri tilanteisiin

Lapti Groupiin kuuluva Rakennusliike Lapti Oy ja Attendo ovat solmineet sopimuksen hoiva-asuntojen rakentamisesta Kuopion Porttiin. Tarjolle tulee sekä tehostettua palveluasumista että kevyempää senioriasumista. Tarjolla on monipuolista hoivaa ja turvaa elämän eri tilanteisiin. Kuopion Portin rakentamisen on suunniteltu käynnistyvän tänä keväänä.

Kuopion tulevaan maamerkkiin Kuopion Porttiin rakennetaan Attendon Mummola-konseptin mukainen hoivakoti, jossa on 31 tehostetun hoiva-asumisen paikan lisäksi seniorikoteja. Tehostetun hoivan puolella on jokaisella käytössään oma asuintila kylpyhuoneineen sekä asukkaiden yhteinen olohuone ja ruokailutila. Tämän lisäksi Kuopion Porttiin rakennetaan 35 seniorikotia, jotka ovat yksiöitä ja pariskunnille sopivia kaksioita. Ne sopivat kodiksi kevyempiä palveluja tarvitseville senioreille.

Kuopion Portti on esimerkki nykyisestä suuntauksesta, jossa eri tyyppisiä hoivapalveluja ja asumista yhdistetään samaan kiinteistöön tai pihapiiriin. Mummolan kaltaisten konseptien myötä ihminen voi periaatteessa asua vaikka ikänsä samassa pihapiirissä.

”Olemme iloisia päästessämme sopimukseen uuden senioritalon rakentamisesta aivan huippupaikalle Kuopiossa. Tarjoamme sopivan kodin ja huolenpidon saman katon alla seniori-iän jokaisessa vaiheessa, eikä kunnon heikkeneminen edellytä enää muuttoa toisaalle”, kertoo aluejohtaja Anne Flink Attendolta.

”Attendon liittyminen mukaan hankkeeseen kuvastaa hyvin Kuopion Porttia. Se yhdistää eri ikäluokkia, tarjoaa yksilöllisiä asumispalveluita kaikenikäisille kuopiolaisille monipuolisten palveluiden ja hyvien kulkuyhteyksien solmukohdassa, kertoo Lapti Group Oy:n toimitusjohtaja Timo Pekkarinen.

”Kuopion Portista on tulossa Kuopion uusi maamerkki, johon on suunniteltu liiketilaa, toimistoja, asuntoja, sekä nyt varmistuneet palveluasunnot ikääntyneille. Olemme rakentaneet useita vastaavia asumisen ja palveluasumisen yhdistäviä kokonaisuuksia ja määrä nousee jatkuvasti. Tätä varten olemme erikseen kehittäneet tähän toimivan mallin, joka on saanut hyvän vastaanoton”, iloitsee Pekkarinen.

Timo Pekkarinen
toimitusjohtaja, Lapti Group Oy
timo.pekkarinen@lapti.fi

Anne Flink
aluejohtaja, Attendo
anne.flink@attendo.fi

Anu Väänänen
palvelupäällikkö, Attendo
anu.vaananen@attendo.fi

Lapti Group on asuntojen ja palvelutilojen rakentamiseen erikoistunut rakentamispalveluyhtiö. Asunto- ja palvelutilatuotannon lisäksi yhtiö tuottaa talotekniikkapalveluista sekä osana omia rakentamishankkeitaan että ulkoisille asiakkaille. Lapti Group on yksi Suomen nopeimmin kasvavista ja  kannattavimmista talonrakennusyhtiöistä. Lapti Groupin liikevaihto vuonna 2017 oli 226 miljoonaa euroa ja työntekijöitä on 700. www.lapti.fi

Attendo lyhyesti

Attendo on Pohjoismaiden johtava julkisten hoiva- ja terveyspalveluiden yksityinen palveluntuottaja. Yritys on perustettu vuonna 1985, ja olimme ensimmäinen julkisia hoivapalveluja ikäihmisille tarjonnut yksityinen yhtiö Ruotsissa.  Ikäihmisille suunnattujen palvelujen lisäksi Attendo tarjoaa hoivapalveluja kehitysvammaisille ja mielenterveyskuntoutujille, sekä apua tarvitseville ihmisille ja perheille. Suomessa tarjoamme myös terveys- ja hammaslääkäripalveluja. Meillä on yli 24 000 työntekijää noin 700 toimipisteessä yli 200 kunnassa Ruotsissa, Suomessa, Norjassa ja Tanskassa. www.attendo.fi

LAPTI VARAUTUU KOULURAKENTAMISEN KASVUUN – palkkaamme heti lähes 10 uutta projektipäällikköä15.5.2018 13:00Tiedote

Lapti Group -konserniin kuuluva Rakennusliike Lapti Oy jatkaa panostustaan kasvuun. Yhtiö palkkaa kevään aikana 7-10 uutta projektipäällikköä toimipisteisiinsä Vantaalla, Turussa, Tampereella, Jyväskylässä, Kuopiossa ja Oulussa. Lapti on keskittynyt urakkamuotoihin, joissa rakentaja vastaa myös hankkeen suunnittelusta. Strategiansa mukaisesti Lapti panostaa edelleen asunto- ja palvelutilarakentamisen kasvuun. Palvelutilojen, kuten koulujen, päiväkotien, hoivakotien ja terveydenhoitotilojen hankkeiden vetämiseen tarvitaan lisää ammattitaitoisia projektipäälliköitä.

Lapti laajentaa toimintaansa perustamalla aluetoimiston Turkuun4.4.2018 10:00Tiedote

Lapti Group -konserniin kuuluva Rakennusliike Lapti Oy laajentaa toimintaansa Länsi-Suomeen perustamalla aluetoimiston Turkuun. Aluejohtajaksi on nimitetty RKM Kari Mäkelä 3.4.2018 alkaen. Mäkelä siirtyy Laptille Colliers International Finland Oy:n Länsi Suomi -palveluyksikön aluejohtajan tehtävästä. Aiemmin hän on toiminut 2001-2014 Hartela Oy:n kiinteistökehitysjohtajana ja toimitusjohtajana. Samalla Laptin Tampereen ja Turun toimistot yhdistetään Länsi-Suomen alueyksiköksi, jonka aluejohtajana Kari Mäkelä toimii. Länsi-Suomen tuotantojohtajaksi on nimitetty Tapio Rantala.

Lapti tukee kasvuaan uudella konsernirakenteella – kaikki liiketoiminnot uuteen Lapti Groupiin1.2.2018 09:13Tiedote

Suomen nopeimmin kasvaviin rakentajiin kuuluva Rakennusliike Lapti Oy erkanee Kastelli Group konsernista. Vuodenvaihteessa 2017–2018 Kastelli Group Oy jakautui kahdeksi uudeksi yhtiöksi, jotka ovat Kastelli Group Oy ja Lapti Group Oy. Jakautumisen jälkeen Lapti Group -konserniin kuuluvat Rakennusliike Lapti Oy:n lisäksi myös talotekniikkayhtiöt Terawatt Oy ja Nuotek Oy, jotka on tarkoitus sulauttaa vuonna 2018 yhdeksi yhtiöksi. Talotekniikkayhtiö toimii Laptitec nimellä, ja se tarjoaa talotekniikkaratkaisuja Laptin kohteisiin sekä muille rakennusalan toimijoille.