Kuopion Porttiin tulossa palveluasuntoja ja hoivapalveluita elämän eri tilanteisiin

Lapti Groupiin kuuluva Rakennusliike Lapti Oy ja Attendo ovat solmineet sopimuksen hoiva-asuntojen rakentamisesta Kuopion Porttiin. Tarjolle tulee sekä tehostettua palveluasumista että kevyempää senioriasumista. Tarjolla on monipuolista hoivaa ja turvaa elämän eri tilanteisiin. Kuopion Portin rakentamisen on suunniteltu käynnistyvän tänä keväänä.

Kuopion tulevaan maamerkkiin Kuopion Porttiin rakennetaan Attendon Mummola-konseptin mukainen hoivakoti, jossa on 31 tehostetun hoiva-asumisen paikan lisäksi seniorikoteja. Tehostetun hoivan puolella on jokaisella käytössään oma asuintila kylpyhuoneineen sekä asukkaiden yhteinen olohuone ja ruokailutila. Tämän lisäksi Kuopion Porttiin rakennetaan 35 seniorikotia, jotka ovat yksiöitä ja pariskunnille sopivia kaksioita. Ne sopivat kodiksi kevyempiä palveluja tarvitseville senioreille.

Kuopion Portti on esimerkki nykyisestä suuntauksesta, jossa eri tyyppisiä hoivapalveluja ja asumista yhdistetään samaan kiinteistöön tai pihapiiriin. Mummolan kaltaisten konseptien myötä ihminen voi periaatteessa asua vaikka ikänsä samassa pihapiirissä.

”Olemme iloisia päästessämme sopimukseen uuden senioritalon rakentamisesta aivan huippupaikalle Kuopiossa. Tarjoamme sopivan kodin ja huolenpidon saman katon alla seniori-iän jokaisessa vaiheessa, eikä kunnon heikkeneminen edellytä enää muuttoa toisaalle”, kertoo aluejohtaja Anne Flink Attendolta.

”Attendon liittyminen mukaan hankkeeseen kuvastaa hyvin Kuopion Porttia. Se yhdistää eri ikäluokkia, tarjoaa yksilöllisiä asumispalveluita kaikenikäisille kuopiolaisille monipuolisten palveluiden ja hyvien kulkuyhteyksien solmukohdassa, kertoo Lapti Group Oy:n toimitusjohtaja Timo Pekkarinen.

”Kuopion Portista on tulossa Kuopion uusi maamerkki, johon on suunniteltu liiketilaa, toimistoja, asuntoja, sekä nyt varmistuneet palveluasunnot ikääntyneille. Olemme rakentaneet useita vastaavia asumisen ja palveluasumisen yhdistäviä kokonaisuuksia ja määrä nousee jatkuvasti. Tätä varten olemme erikseen kehittäneet tähän toimivan mallin, joka on saanut hyvän vastaanoton”, iloitsee Pekkarinen.

Timo Pekkarinen
toimitusjohtaja, Lapti Group Oy
timo.pekkarinen@lapti.fi

Anne Flink
aluejohtaja, Attendo
anne.flink@attendo.fi

Anu Väänänen
palvelupäällikkö, Attendo
anu.vaananen@attendo.fi

Lapti Group on asuntojen ja palvelutilojen rakentamiseen erikoistunut rakentamispalveluyhtiö. Asunto- ja palvelutilatuotannon lisäksi yhtiö tuottaa talotekniikkapalveluista sekä osana omia rakentamishankkeitaan että ulkoisille asiakkaille. Lapti Group on yksi Suomen nopeimmin kasvavista ja  kannattavimmista talonrakennusyhtiöistä. Lapti Groupin liikevaihto vuonna 2017 oli 226 miljoonaa euroa ja työntekijöitä on 700. www.lapti.fi

Attendo lyhyesti

Attendo on Pohjoismaiden johtava julkisten hoiva- ja terveyspalveluiden yksityinen palveluntuottaja. Yritys on perustettu vuonna 1985, ja olimme ensimmäinen julkisia hoivapalveluja ikäihmisille tarjonnut yksityinen yhtiö Ruotsissa.  Ikäihmisille suunnattujen palvelujen lisäksi Attendo tarjoaa hoivapalveluja kehitysvammaisille ja mielenterveyskuntoutujille, sekä apua tarvitseville ihmisille ja perheille. Suomessa tarjoamme myös terveys- ja hammaslääkäripalveluja. Meillä on yli 24 000 työntekijää noin 700 toimipisteessä yli 200 kunnassa Ruotsissa, Suomessa, Norjassa ja Tanskassa. www.attendo.fi

Laptin kannattava kasvu jatkuu16.4.2019 00:20:00 EESTTiedote

Asunto-, palvelu- ja toimitilarakentamiseen sekä kiinteistökehitykseen ja talotekniikkapalveluihin keskittyvän Rakennusliike Lapti Oy -konsernin liikevaihto vuonna 2018 oli 284,1 (227,6) miljoonaa euroa. Kasvua edellisvuoteen oli 24,8 %. Konsernin liiketulos oli 17,0 (17,4) miljoonaa euroa eli 6,0 % (7,6 %) liikevaihdosta. Vakavaraisuutta kuvaava omavaraisuusaste säilyi hyvällä tasolla ollen 36,6 % (34,8 %). Vuoden lopussa konsernissa työskenteli 741 henkilöä. Rakennusliike Lapti Oy -konserniin kuuluu Rakennusliike Lapti Oy ja tytäryhtiö Laptitec Oy ja se on osa Lapti Group Oy -konsernia.

Lapti käynnistää Kuopion uuden maamerkin Kuopion Portin B-vaiheen21.2.2019 14:19:51 EETTiedote

Lapti Group -konserniin kuuluva Rakennusliike Lapti Oy on tehnyt aloituspäätöksen Kuopion asemanseudulle nousevan Kuopion Portin B-vaiheen rakentamisesta. Kuopion Portin B-vaiheessa rakennetaan 17-kerroksinen tornitalo ja siihen liittyvä matalampi rakennusosa, jossa on vuokrattavia toimisto- ja liiketiloja yhteensä 5 350 m2. Tornitaloon valmistuu Asunto Oy Kuopion Aseman Väylä. Aseman Väylään tulee 79 asuntoa, jotka sijaitsevat 4-17 kerroksissa. Kuopion Portin B-vaihe valmistuu tammikuun loppuun 2021 mennessä.