Kurio nappasi neljä finaalipaikkaa European Excellence Awards -kisoissa

Microsoftin #surfacethewomen-kampanja sai kolme shortlistausta, Nesteelle tehty Kotimaan Kanjonit yhden.

Kurion kampanjat keräsivät neljä paikkaa European Excellence Awards 2019 -finaalissa. Kyseessä on toimiston saamien shortlistausten ennätys. Microsoftille tehty #surfacethewomen keräsi kolme paikkaa finaalissa – Nesteen kampanja Kotimaan Kanjonit noteerattiin yhdellä listauksella. Kisan voittajat julkistetaan gaalatilaisuudessa Lissabonissa 29.11.2019.

#Surfacethewomen-kampanjassa IT-alan vaikuttajat kannustivat omia verkostojaan nostamaan esiin IT-alalla ansioituneita naisia – ja edistämään sukupuolten välistä tasa-arvoa. Kampanja sai aikaan valtavan liikkeen, joka tavoitti viikossa yli 1,5 miljoonaa suomalaista täysin orgaanisesti, hashtagia käytettiin yli 1000 kertaa ja postauksissa nimettiin yli 600 IT-alan naista.

Kotimaan Kanjonit tarttui jokakeväiseen ongelmaan: lumen alta paljastuvien teiden huonoon kuntoon. Kampanja haastoi ihmiset katsomaan tuttua ongelmaa uudesta kulmasta zoomaamalla ongelmaan sisään. Teiden kuopista tuli kuvissamme kanjoneita ja kanjoneista matkakohteita. Suomalaiset jakoivat tuhansittain ”kotimaan huonoimpia matkavinkkejä” ja nimesivät teiden kanjoneita. Kampanja tavoitti pelkästään orgaanisesti sosiaalisessa mediassa lähes miljoona silmäparia. Loppuhuipennuksena Neste kunnosti teitä 10 000 euron lahjoituspotilla.

European Excellence Awards on isoimpia Euroopan tasolla viestintätöitä palkitsevia kisoja. Kurio on palkittu kyseisissä kisoissa aiemmin vuosina 2018 ja 2016.

Kurio on luova toimisto, joka auttaa asiakkaitaan tekemään tuloksellista markkinointia ja viestintää sosiaalista mediaa ja digitaalisia kanavia hyödyntäen.