Kurion Nesteelle ja Ponsselle suunnittelema Finlandia By Forest Machines pokkasi Euroopan parhaan B2B-kampanjan palkinnon Digital Communications Awards -kilpailussa
Nesteelle ja Ponsselle tehty Finlandia by Forest Machines -kampanja voitti B2B Communication -kategorian Digital Communication Awards -gaalassa. Suomi 100 -juhlavuoden itsenäisyyspäiväksi lanseeratun kampanjan avulla haluttiin tukea suomalaista työtä tavalla, jota ei ole ikinä ennen nähty. Yli 2 miljoonaa videon katselukertaa mahdollisti 400 000 kilometrin edestä liikkumista pitkäaikaistyöttömille. Kampanjan tulokset näkyivät myös sen vaikuttavuudessa – Nesteen luoman ROMI-mallinnuksen avulla mitattu kampanjan tuotto oli lähes 800 %. Mallinnuksella Neste yhdisti ensimmäistä kertaa markkinointiyhteistyön, viestinnän sekä sosiaalisen median vaikuttavuuden mittaamisen.
Kilpailun päätuomari tohtori Ana Adi Quadrica University of Applied Sciencesista nosti avajaispuheenvuorossaan kaksi asiaa tämän vuoden kisasta: kovan tason ja mitattavien tulosten merkityksen. B2B-kategoriassa Nesteen ja Ponssen kanssa kisasivat muun muassa Volvo, Philips ja O2.
”Tuntuu erityisen hyvältä saada tunnustusta kisassa, jossa tulokset ovat keskiössä”, toteaa Mika Hyötyläinen, Nesteen Marketing & Services -liiketoiminnon markkinoinnin vetäjä. ”Olemme kehittäneet ROMI-mallinnusta eri osa-alueille nyt neljä vuotta, tässä kampanjassa testasimme sitä myös viestintään. Markkinoinnin tuottavuuden mittaaminen on meille kaiken tekemisen ytimessä, ja tässä kampanjassa se oli ennätystasolla. Parasta kampanjassa kuitenkin oli se, että pystyimme sen avulla tekemään oikeasti hyvää suomalaisen työn puolesta.”
”Hienoa viedä suomalaista tekemistä maailmalle – ja mikä olisi suomalaisempi tapa kuin metsäkoneilla soitettu Finlandia?”, kommentoi Kurion toimitusjohtaja Tommi Opas. ”Kisasimme todella kovassa joukossa, jossa mukana oli muun muassa Cannesissa pystejä pokanneita töitä. Tämä on erittäin hieno juttu.”
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Lisätietoa:
Tommi Opas
Toimitusjohtaja
Kurio // The Social Media Age(ncy)
+358 40 1833256
tommi@kurio.fi
Kuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Kurio on sosiaalisen median toimisto, joka auttaa asiakkaitaan tekemään tuloksellista markkinointia ja viestintää sosiaalista mediaa ja digitaalisia kanavia hyödyntäen.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Kurio Oy, sosiaalisen median toimisto
Kurio liittyy SAMY Alliancen riveihin – tähtää globaaliin kasvuun some edellä5.3.2024 08:44:56 EET | Tiedote
Kurio yhdistyy osaksi SAMY Alliancea. SAMY Alliance tarjoaa teknologia- ja dataohjatusti social-first-markkinoinnin palveluita ja on perustamisvuodestaan 2013 lähtien tehnyt voimakasta kasvua vuosittain, rakentaen asemaansa johtavana globaalina toimijana alallaan. Someen erikoistunut luova toimisto Kurio tulee johtamaan SAMY Alliancen Pohjoismaiden laajentumista. Yhdistymisen myötä Kurion osakkaat liittyvät SAMY Alliancen osakkeenomistajien joukkoon.
Ajatteletko ennen kuin jaat? Jaa hyvää energiaa -painike pistää miettimään somekäyttäytymistä22.8.2023 09:04:12 EEST | Tiedote
Helen muuttaa internetin Jaa-painikkeet Jaa hyvää energiaa -painikkeiksi. Muutoksen tekevä selain-plugin on osa Helenin loppuvuoden isoa Hyvää energiaa jakamassa -kampanjaa. Siinä keskitytään nimensä mukaisesti positiivisen energian jakamiseen ihmiseltä ihmiselle.
Kurio panosti työntekijäkokemukseen – tulos näkyy työtyytyväisyyskyselyssä ja sairauspoissaoloissa24.7.2023 16:04:12 EEST | Tiedote
Kurio tarttui korona-aikana esiin tulleisiin haasteisiin ja uudisti strategiansa. Vuodesta 2021 alkanut työ näkyy positiivisesti hyvänä työntekijäkokemuksena, kertoo tuore työtyytyväisyyskysely.
Tekoäly herätti lastenkirjan piirroshahmon eloon virtuaalivaikuttajana21.4.2023 12:02:05 EEST | Tiedote
Energiayhtiö Helen julkaisi lastenkirjan, joka tuo perheille sekä kasvatuksen ammattilaisille uudenlaisen keinon kertoa lapsille energiasta ja energiamurroksesta. Kirja on osa poikkeuksellisen laajaa hanketta, jonka tarkoitus on paitsi tarjota helposti ymmärrettävää tietoa lapsille myös tukea vanhempia ja ammattilaisia energiakasvatuksessa. Tarinan levittämistä varten kirjan päähenkilöstä luotiin tekoälyn avulla virtuaalivaikuttaja.
Kuriolle kolme palkintoa SABRE Awards EMEA -gaalasta27.3.2023 13:08:14 EEST | Tiedote
Wärtsilä Energylle tehty kampanja voitti kahdessa kategoriassa – Fazer Makeisten Remix-pussin lanseerauskampanja yhdessä.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme