Kurion suunnittelemalle kampanjalle kultaa maailman suurimmasta viestinnän kilpailusta - palkituin suomalaiskampanja 2018
Poikkeuksellinen B2B-kampanja
Voitto heltisi Energy and Natural Resources –kategoriassa, jonka lisäksi kampanja keräsi kaksi kunniamainintaa kategorioissa Best Earned Media with Influencers and Communities ja Best Meme/Viral Campaign.
”Finlandia By Forest Machines on ollut todellinen menestystarina. Se on vienyt kahden upean suomalaisen yrityksen tarinaa maailmalle täysin ennennäkemättömällä tavalla tavoittaen yli 10 miljoonaa silmäparia kansainvälisesti.” kertoo Kurion toimitusjohtaja Tommi Opas. ”Erittäin harvoin puhdas B2B-kampanja synnyttää tällaisen ilmiön. Lisäksi on erityisen merkittävää, että näin korkealle noteerattu kampanja on rakennettu täysin ”social first” eli pelkästään sosiaalisen median kanavia ja välineitä hyödyntäen”, Opas summaa. ”On hienoa viedä maailmalle paitsi suomalaisen työn sanomaa, myös maailman huippua sosiaalisen median osaamista”.
Uudenlaista viestintää
”Finlandia By Forest Machines edustaa viestintää, johon me uskomme: konkreettinen vastuullisuusteko Suomen työllisyyden parantamiseksi, jossa pääosassa ovat aidot teot ja aidot ihmiset. Videolla esiintyvät Ponssen työntekijät ja yhteiskunnallinen vaikuttavuus luodaan yhdessä kaikkien kampanjaan osallistuneiden ja videon katsoneiden kanssa.” Opas kertoo.
Kaiken keskiössä on kampanjan konkreettinen vaikutus: Työttömien keskusjärjestön kanssa mahdollistetut 400 000 kilometriä työnhakuun ja 100 pitkäaikaistyöttömän jälleentyöllistyminen, johon Neste on sitoutunut.
SABRE Awards on viestintäalan suurin ja merkittävin kilpailu, joka järjestetään kaikilla mantereilla. Kilpailun johtaja ja perustaja Paul Holmes kuvasi vuoden 2018 EMEA-alueen kilpailun tasoa ennennäkemättömän korkeaksi. Euroopasta ilmoitettiin myös ensimmäisen kerran ehdolle enemmän töitä kuin Pohjois-Amerikasta. "Tänään noteeratut työt edustavat yhtä kovaa tasoa kuin Cannes Lionsissa palkitut kampanjat", hän kuvasi gaalan avauspuheessaan.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Lisätietoja:
Tommi Opas
Toimitusjohtaja
Kurio // The Social Media Agency
+358 40 1833256
tommi@kurio.fi
Kuvat
Linkit
Tietoja julkaisijasta
Kurio on sosiaalisen median toimisto, joka auttaa asiakkaitaan tekemään tuloksellista markkinointia ja viestintää sosiaalista mediaa ja digitaalisia kanavia hyödyntäen.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Kurio Oy, sosiaalisen median toimisto
Kurio liittyy SAMY Alliancen riveihin – tähtää globaaliin kasvuun some edellä5.3.2024 08:44:56 EET | Tiedote
Kurio yhdistyy osaksi SAMY Alliancea. SAMY Alliance tarjoaa teknologia- ja dataohjatusti social-first-markkinoinnin palveluita ja on perustamisvuodestaan 2013 lähtien tehnyt voimakasta kasvua vuosittain, rakentaen asemaansa johtavana globaalina toimijana alallaan. Someen erikoistunut luova toimisto Kurio tulee johtamaan SAMY Alliancen Pohjoismaiden laajentumista. Yhdistymisen myötä Kurion osakkaat liittyvät SAMY Alliancen osakkeenomistajien joukkoon.
Ajatteletko ennen kuin jaat? Jaa hyvää energiaa -painike pistää miettimään somekäyttäytymistä22.8.2023 09:04:12 EEST | Tiedote
Helen muuttaa internetin Jaa-painikkeet Jaa hyvää energiaa -painikkeiksi. Muutoksen tekevä selain-plugin on osa Helenin loppuvuoden isoa Hyvää energiaa jakamassa -kampanjaa. Siinä keskitytään nimensä mukaisesti positiivisen energian jakamiseen ihmiseltä ihmiselle.
Kurio panosti työntekijäkokemukseen – tulos näkyy työtyytyväisyyskyselyssä ja sairauspoissaoloissa24.7.2023 16:04:12 EEST | Tiedote
Kurio tarttui korona-aikana esiin tulleisiin haasteisiin ja uudisti strategiansa. Vuodesta 2021 alkanut työ näkyy positiivisesti hyvänä työntekijäkokemuksena, kertoo tuore työtyytyväisyyskysely.
Tekoäly herätti lastenkirjan piirroshahmon eloon virtuaalivaikuttajana21.4.2023 12:02:05 EEST | Tiedote
Energiayhtiö Helen julkaisi lastenkirjan, joka tuo perheille sekä kasvatuksen ammattilaisille uudenlaisen keinon kertoa lapsille energiasta ja energiamurroksesta. Kirja on osa poikkeuksellisen laajaa hanketta, jonka tarkoitus on paitsi tarjota helposti ymmärrettävää tietoa lapsille myös tukea vanhempia ja ammattilaisia energiakasvatuksessa. Tarinan levittämistä varten kirjan päähenkilöstä luotiin tekoälyn avulla virtuaalivaikuttaja.
Kuriolle kolme palkintoa SABRE Awards EMEA -gaalasta27.3.2023 13:08:14 EEST | Tiedote
Wärtsilä Energylle tehty kampanja voitti kahdessa kategoriassa – Fazer Makeisten Remix-pussin lanseerauskampanja yhdessä.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme