Kurion suunnittelemalle kampanjalle kultaa maailman suurimmasta viestinnän kilpailusta - palkituin suomalaiskampanja 2018

Kurion Nesteelle Ja Ponsselle suunnittelema Finlandia By Forest Machines palkittiin yhdellä kullalla ja kahdella kunniamaininnalla 23.5. Amsterdamissa SABRE Awards EMEA –gaalassa. Maailman suurimpaan viestintäkilpailuun ilmoitettiin tänä vuonna yli 2500 työtä.

Voitto heltisi Energy and Natural Resources –kategoriassa, jonka lisäksi kampanja keräsi kaksi kunniamainintaa kategorioissa Best Earned Media with Influencers and Communities ja Best Meme/Viral Campaign.

Poikkeuksellinen B2B-kampanja

”Finlandia By Forest Machines on ollut todellinen menestystarina. Se on vienyt kahden upean suomalaisen yrityksen tarinaa maailmalle täysin ennennäkemättömällä tavalla tavoittaen yli 10 miljoonaa silmäparia kansainvälisesti.” kertoo Kurion toimitusjohtaja Tommi Opas. ”Erittäin harvoin puhdas B2B-kampanja synnyttää tällaisen ilmiön. Lisäksi on erityisen merkittävää, että näin korkealle noteerattu kampanja on rakennettu täysin ”social first” eli pelkästään sosiaalisen median kanavia ja välineitä hyödyntäen”, Opas summaa. ”On hienoa viedä maailmalle paitsi suomalaisen työn sanomaa, myös maailman huippua sosiaalisen median osaamista”.

Uudenlaista viestintää

”Finlandia By Forest Machines edustaa viestintää, johon me uskomme: konkreettinen vastuullisuusteko Suomen työllisyyden parantamiseksi, jossa pääosassa ovat aidot teot ja aidot ihmiset. Videolla esiintyvät Ponssen työntekijät ja yhteiskunnallinen vaikuttavuus luodaan yhdessä kaikkien kampanjaan osallistuneiden ja videon katsoneiden kanssa.” Opas kertoo.

Kaiken keskiössä on kampanjan konkreettinen vaikutus: Työttömien keskusjärjestön kanssa mahdollistetut 400 000 kilometriä työnhakuun ja 100 pitkäaikaistyöttömän jälleentyöllistyminen, johon Neste on sitoutunut.

SABRE Awards on viestintäalan suurin ja merkittävin kilpailu, joka järjestetään kaikilla mantereilla. Kilpailun johtaja ja perustaja Paul Holmes kuvasi vuoden 2018 EMEA-alueen kilpailun tasoa ennennäkemättömän korkeaksi. Euroopasta ilmoitettiin myös ensimmäisen kerran ehdolle enemmän töitä kuin Pohjois-Amerikasta. "Tänään noteeratut työt edustavat yhtä kovaa tasoa kuin Cannes Lionsissa palkitut kampanjat", hän kuvasi gaalan avauspuheessaan.

Laivurinkatu 43

Kurio on sosiaalisen median toimisto, joka auttaa asiakkaitaan tekemään tuloksellista markkinointia ja viestintää sosiaalista mediaa ja digitaalisia kanavia hyödyntäen.