Kurt Björklund on valittu Kauppakorkeakoulu Hankenin Vuoden alumniksi
Pääomasijoitusyhtiö Permiran toimitusjohtaja Kurt Björklund on valittu Kauppakorkeakoulu Hankenin Vuoden alumniksi.
– On suuri kunnia tulla nimitetyksi Vuoden alumniksi. Hienoa, että olen voinut vaikuttaa myönteisesti Hankenin, opiskelijoiden ja alumniverkoston toimintaan, Kurt Björklund toteaa.
Kurt Björklund valmistui Kauppakorkeakoulu Hankenista vuonna 1993 pääaineenaan taloustiede ja sivuaineenaan rahoitus. Viimeiset 27 vuotta Kurt Björklund on työskennellyt yrityksessä, joka on nyt nimeltään Permira. Ensimmäiset 12 vuotta hän työskenteli Lontoossa, New Yorkissa ja Tukholmassa ja viimeiset 15 vuotta Lontoossa yhtiön toimitusjohtajana.
Kauppakorkeakoulu Hanken myöntää vuosittain Vuoden alumni -tunnustuksen alumnille, joka on pitänyt yhteyttä yliopistoon valmistumisensa jälkeen, ja joka on saanut tunnustusta yhteiskunnallisesta sitoutumisestaan.
– Kurt on pitänyt yllä suhteitaan Hankeniin ja tukenut alma materiaan eri tavoilla, muun muassa merkittävillä ja erittäin anteliailla lahjoituksilla. Hänen ponnistelunsa ovat vaikuttaneet kauppakorkeakoulun myönteiseen kehitykseen ja luoneet kannustavan ympäristön, josta olemme hyvin kiitollisia, sanoo Camilla Wardi, Hankenin yrityssuhteiden ja yhteistyön päällikkö.
Kurt Björklundin mukaan on alumnien yhteinen vastuu varmistaa, että Hanken on vahva yliopisto maailmassa, jossa yliopistot kilpailevat maailmanlaajuisesti toisiaan vastaan.
– On erittäin tärkeää, että autamme Hankenia olemaan mahdollisimman vahva instituutio, jotta annamme parhaat mahdolliset edellytykset maailmalle lähteville nuorille ja Suomeen jääville nuorille, jotta he voivat kilpailla muuta maailmaa vastaan.
Lisätietoja:
Camilla Wardi, yrityssuhteiden ja yhteistyön päällikkö, p +358 (0)40 560 5964, sähköposti: camilla.wardi@hanken.fi
Kuvat
Tietoja julkaisijasta
Kauppakorkeakoulu Hanken on Suomen vanhin kauppakorkeakoulu, joka toimii Helsingissä ja Vaasassa. Se on johtava, kansainvälisesti akkreditoitu yliopisto, jolla on yli sadan vuoden kokemus koulutuksesta ja tutkimuksesta talouden ja kauppatieteiden aloilta. Kaikki Hankenin opetus perustuu sen korkeatasoiseen tutkimukseen. Hankenilla on läheiset suhteet yritysmaailmaan ja yli 14 000 alumnin verkosto yli 70 maassa.
Muut kielet
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Svenska handelshögskolan
Fem år av Finnish Innovation Index: Ikea det mest innovativa företaget 20256.5.2025 17:30:00 EEST | Pressmeddelande
Årets vinnare i Finnish Innovation Index (FII)-mätningen är Ikea. I topp 10 finns globala varumärken och finska flaggskepp: Apple, BMW Group, Uber, Marimekko, Fiskars Group, Normal, Samsung, Airbnb och Lumene. De senaste FII-resultaten visar hur innovation, värdegrund och tillväxt går hand i hand.
Finnish Innovation Index viisi vuotta: Ikea on innovatiivisin yritys 20256.5.2025 17:30:00 EEST | Tiedote
Vuoden voittaja Finnish Innovation Index (FII) -mittauksessa on Ikea, ja top 10 sisältää globaaleja brändejä ja suomalaisia ikoneita: Apple, BMW Group, Uber, Marimekko, Fiskars Group, Normal, Samsung, Airbnb ja Lumene. Viimeisimmät FII-tulokset korostavat, kuinka innovaatio, arvopohja ja kasvu kulkevat käsi kädessä.
Five years of Finnish Innovation Index: IKEA is the most innovative company in 20256.5.2025 17:30:00 EEST | Press release
The Finnish Innovation Index (FII) 2025 winner is IKEA with top10 including global brands and Finnish icons: Apple, BMW Group, Uber, Marimekko, Fiskars Group, Normal, Samsung, Airbnb, and Lumene. The latest FII results spotlight how innovation, purpose, and growth go hand in hand.
Ny forskning visar att nuvarande argument för att minska köttkonsumtionen kan få motsatt effekt28.4.2025 11:59:42 EEST | Pressmeddelande
Det är välkänt att vi behöver övergå till mer hållbara kostvanor genom att ersätta animaliska produkter med växtbaserade alternativ. Däremot är det fortfarande en kritisk fråga att förstå vilka konsumenter som för närvarande äter kött och vilka som är villiga att minska sin konsumtion och varför.
Uuden tutkimuksen mukaan nykyiset moraaliset perustelut lihankulutuksen vähentämiseksi saattavat kääntyä tarkoitustaan vastaan28.4.2025 11:59:42 EEST | Tiedote
Jo vakiintuneen näkemyksen mukaan ihmisten on siirryttävä kohti kestävämpiä ruokailutottumuksia korvaamalla eläinperäisiä tuotteita kasvipohjaisilla vaihtoehdoilla. On kuitenkin myös tärkeää ymmärtää, ketkä kuluttajista syövät nykyisin lihaa ja ketkä ovat valmiita vähentämään lihankulutustaan ja miksi näin on.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme