Kuusakoski Oy

Kuusakoski lanseeraa lapsille suunnatun romutuspalkkiokampanjan

Romutusralli-kesäkiertue käynnistyy heinäkuun 14. päivä Oulussa, ja mukana on 10 paikkakuntaa ympäri Suomen. Yritys jakaa tapahtumapaikalle kierrätyskuntoisen pikkuauton tuoneille lapsille romutuspalkkiosetelin, jota vastaan saa tapahtumasta uuden pikkuauton.

”Kiertueemme on saanut inspiraation valtion romutuspalkkiokampanjasta. Omalla kampanjallamme haluamme herättää keskustelua romuautojen kierrätyksestä Suomessa myös lasten keskuudessa. Lapset ovat yleensä hyvin perillä kotitalouden kierrätykseen liittyvistä asioista, mutta teollisen mittakaavan kierrätystoiminta jää usein vähemmälle huomiolle”, kertoo autokierrätyksestä Kuusakoskella vastaava palvelupäällikkö Ari Turunen.

Kesäkiertueen päätähtenä nähdään Datsun 100A -merkkinen sympaattinen kampanja-auto nimeltä Pikku-D. Kuvaamalla Pikku-D:n ja jakamalla kuvan sosiaalisessa mediassa, voi voittaa itselleen sähköjopon.

Tapahtumapaikalle kannattaa saapua vanhan kierrätyskuntoisen pikkuauton kanssa, sillä jokaiselle leluauton kierrättäjälle annetaan romutuspalkkioseteli, jolla saa jo tapahtumapaikalla lunastettua itselleen uuden pikkuauton. Kiertueen jälkeen kaikki kerätyt rikkinäiset pikkuautot romutetaan ja kierrätetään oikeiden autojen tapaan.

Tapahtumasta autonkierrätystietoutta myös vanhemmille

Kiertueen tapahtumissa jaetaan tietoa myös oikeiden romuautojen kierrätyksestä. Kuusakoski on Suomessa autokierrätyksen pioneeri, ja ainoa toimija, jolla on kaikkia autokierrätyksen osapuolia palveleva sähköinen kierrätyspalvelu.

”Autokierrätys on erinomainen esimerkki lähes täydellisestä materiaalin kiertokulusta sekä loppuun asti mietitystä tehokkaasta ja vastuullisesta kierrätysprosessista. Huomaamme, että kuluttajiakin kiinnostaa yhä enenevässä määrin se, mitä autolle oikeastaan tapahtuu, kun se saapuu viralliseen kierrätysjärjestelmään. Tätä tietoa jaamme mielellämme, ja toki muistutamme myös auton omistajan vastuusta toimittaa auto nimenomaan virallisen kierrätysjärjestelmän piiriin”, kertoo Turunen.

Kahden pojan isällä on vinkki kaikille vanhemmille: ”Merkitkää ylös, kurvaako romutusralli juuri teidän kesälomapaikkakunnallenne, ja pakatkaa lapsenne kanssa rikkinäinen pikkuauto mukaan matkatavaroihin jo nyt.”

Kuusakosken Romutusralli-kesäkiertue 2021

Tapahtuma-aika on klo 10–14. Tarkemmat tapahtumapaikat julkaistaan kiertueen Facebook-tapahtumassa. Tapahtumat järjestetään ulkona, ja niissä noudatetaan alueellisia määräyksiä ja suosituksia liittyen vallitsevaan koronatilanteeseen.

14.7. Oulu
16.7. Seinäjoki
22.7. Jyväskylä
23.7. Kuopio
29.7. Tampere
30.7. Turku
5.8. Lahti
6.8. Lappeenranta
9.8. Porvoo
10.8. Loviisa

Kuusakoski Oy
Metsänneidonkuja 10

Kuusakoski on pohjoisen Euroopan johtava kierrätyspalveluja tarjoava yritys. Sen vahvuus perustuu materiaalin, kierrätyksen ja ympäristöteknologian osaamiseen. Metallien kierrättämisen lisäksi yritys harjoittaa sähkö- ja elektroniikkalaitteiden käsittelyä sekä valmistaa materiaalikiertoon kelpaamattomista, energiaa sisältävistä jakeista polttoainetta. Kuusakoski Group Oy:n liikevaihto vuonna 2020 oli 486,5 M€ ja se työllisti keskimäärin 1 934 henkilöä. Yritys on perustettu vuonna 1914.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Kuusakoski Oy