Kysely: Tekoäly toivotetaan tervetulleeksi, mutta ihmislähtöinen it-tuki tärkeintä työntekijöiden tyytyväisyydessä ja tuottavuudessa

• Maailmanlaajuisen kyselytutkimuksen* mukaan 74 prosenttia työntekijöistä on sitä mieltä, että tehoton it-tuki vaikuttaa työmoraaliin ja haittaa tuottavuutta, kun taas 87 prosenttia pitää tekoälyn käyttöönottoa tervetulleena it-ongelmien ratkaisemisessa mahdollisimman pienin häiriöin.

• Lenovo Premier Support Plus -palvelupaketin avulla voi investoida työntekijätyytyväisyyteen. Se yhdistää tekoälyn ja inhimillisen vuorovaikutuksen ennakoivaan, saumattomaan ja suoraan it-tukeen, joka on suunniteltu erityisesti nykypäivän hybridityötä tekeville.

Lähes yhdeksän kymmenestä työntekijästä (87 %) tunnistaa tekoälyn myönteisen vaikutuksen tuottavuuden ylläpitämisessä, kun taas kahdeksan kymmenestä (81 %) pitää parempana tekoälyn ja ihmisten välisen vuorovaikutuksen yhdistelmää.

Tuore kysely paljastaa, että selkeä enemmistö (91 %) työntekijöistä uskoo olevansa tuottavampia, kun heidän it-ongelmansa ratkaistaan nopeasti ja tehokkaasti. 74 prosenttia sanoo, että heikko it-tuki on vähentänyt heidän työmotivaatiotaan. Tulokset osoittavat, että nykypäivän hybridityössä täysimittaiseen työvoiman hyödyntämiseen tarvitaan tehokas ja toimiva it-tukijärjestelmä.

Kyselyyn vastanneet näkevät tekoälypohjaisen it-tuen tärkeimpinä hyötyinä 24/7-tuen mahdollistamisen jopa viikonloppuisin ja pyhäpäivinä sekä ongelmien ratkaisemisen mahdollisimman helposti, kun tekoäly voi tunnistaa ja ratkaista it-ongelmat automaattisesti.

"Työpaikat ovat kehittyneet etä- ja hybridityön lisääntyessä erittäin nopeasti, eikä it-tuki ole selvästi pysynyt kehityksen kyydissä. Pilvipalveluiden, digitaalisen älyn ja metaversumin yleistymisen myötä organisaatioiden it-ympäristöt monimutkaistuvat entisestään, joten tehokas it-tuki on entistäkin tärkeämpää työntekijöiden arjen ja työmoraalin kannalta", sanoo Lenovon globaali tuotepalveluiden johtaja John Stamer.

Lenovo Premier Support Plus on investointi työntekijöiden tyytyväisyyteen

Lenovon Premier Support Plus sisältää palveluita, jotka ovat välttämättömiä sekä hybridityöelämän tarpeisiin että organisaatioiden digitaaliseen transformaatioon. Siinä yhdistyvät molempien maailmojen parhaat puolet – kehittynyt tekoäly älykkäämpää, ennaltaehkäisevää ongelmanratkaisua varten ja samalla inhimillistä ja suoraa it-tukea, jota työntekijät kaipaavat.

Premier Support Plus on markkinoiden kattavin it-tukipalvelu ja sellaisena investointi työntekijäkokemuksen ja työtyytyväisyyden parantamiseen, mikä on olennaisen tärkeä kilpailuvaltti nykyisillä osaajamarkkinoilla.

Tutkimuksen mukaan 62 prosenttia vastaajista kertoi olevansa tyytyväisiä siihen, miten heidän yrityksensä hallitsee työntekijäkokemusta hybridityössä, eli merkittävä osa (38 prosenttia) vastaajista ilmoitti olevansa neutraaleja tai tyytymättömiä.

Tukipalvelu kehitettiin yritysten ja loppukäyttäjien näkökulmasta, jotta se tarjoaisi kattavimman tukipalvelun ja suojan it-ongelmiin:

• Tekoälypohjainen ennakoiva analytiikka havainnoi ongelmat ennalta.
  • Accidental Damage Protection tarjoaa perinteistä järjestelmätakuuta laajemman suojan, kun laite putoaa tahattomasti tai siihen osuu roiskeita tai tulee kolhuja.
  • Keep Your Drive -palvelu säilyttää käyttäjien kiintolevyt ja täyden omistusoikeuden dataan, joka voidaan säilyttää tai hävittää asiakkaan ehdoilla. Se parantaa tietoturvaa ja varmistaa tietosuojaa ja datan säilyttämistä koskevien vaatimusten noudattamisen.
  • Sealed Battery -palvelut laajentavat akkutukea jopa kolmeksi vuodeksi, jolloin Lenovon ammattilaiset varmistavat akun vaihdon tarvittaessa. Se minimoi laitteiston käyttökatkokset ja parantaa häiriönsietokykyä.
  • International Services Entitlement tukee monikansallisia yrityksiä mahdollistamalla edellä mainitut palvelut riippumatta siitä, missä päin maailmaa niiden työntekijät sattuvat olemaan.

Lenovo Premier Support Plus on nyt saatavilla. Lisätietoja ja rekisteröityminen: https://esg.swoogo.com/ssgemployeeexperience

*Lenovon teettämässä YouGovin maailmanlaajuisessa tutkimuksessa haastateltiin 12 000 työntekijää kymmenellä keskeisellä markkina-alueella, kuten Australiassa, Brasiliassa, Manner-Kiinassa, Saksassa, Hongkongissa, Intiassa, Japanissa, Singaporessa, Isossa-Britanniassa ja Yhdysvalloissa. Tutkimus toteutettiin 23.2.–3.3.2023.

Lisätietoja:

Markus Hilden
Viestintätoimisto Manifesto

Lenovo Groupin (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) liikevaihto tilivuonna 21/22 oli 70 miljardia Yhdysvaltain dollaria, ja yritys on Fortune Global 500 -listan sijalla 171. Lenovo työllistää 75 000 ihmistä ympäri maailmaa ja palvelee miljoonia asiakkaita päivittäin 180 markkina-alueella. Lenovon visio on tarjota älykkäämpää teknologiaa kaikille, ja se on jatkanut menestystään maailman johtavana pc-palveluntarjoajana laajentamalla toimintojaan infrastruktuuriin, mobiililaitteisiin sekä älykkäisiin ratkaisuihin ja palveluihin. Tämä muutos yhdessä Lenovon innovaatioiden kanssa rakentaa osallistavampaa, luotettavampaa ja kestävämpää digitaalista yhteiskuntaa kaikille. Lisätietoja Lenovosta: https://www.lenovo.com/fi/fi/. Uutiset ja tiedotteet löydät StoryHubista.