Laajasaloon uusia liityntäpysäköintipaikkoja

Laajasalon tänään torstaina avautuvassa kauppakeskus Saaressa otettiin käyttöön 20 uutta liityntäpysäköintipaikkaa joukkoliikenteellä matkaa jatkaville. Pysäköintipaikat sijaitsevat kauppakeskuksen parkkihallissa ja ne on merkitty erikseen.

Liityntäpysäköinti on maksutonta liityntäpysäköintiin varatun ajan klo 05 – 17.30.

Kauppakeskuksen pysäköintimaksua aletaan periä helmikuun alusta lähtien. Liityntäpysäköijä käy pysäköityään näyttämässä voimassa olevaa matkakorttia ja syöttämässä rekisterinumeronsa automaatin yhteydessä olevalle lukulaitteelle. Kello 17.30 jälkeen pysäköinti maksaa kauppakeskuksen normaalin pysäköinnin verran eli 2€ tunti, minkä asiakas voi maksaa pois lähtiessään hallin maksulaitteella. Mikäli hallista lähtee ennen 17.30, ei asiakkaan tarvitse käydä automaatilla, sillä järjestelmä tunnistaa sinne syötetyn rekisterinumeron liityntäpysäköijäksi.

Vapaat liityntäpysäköintipaikat löytyvät jatkossa myös Reittioppaasta www.reittiopas.fi.

Laajasalon liityntäpysäköinnin kehittäminen liittyy joukkoliikenneyhteyksien paranemiseen alueella tulevaisuudessa Kruunusiltojen ja uuden raitiotieyhteyden myötä. Liityntäpysäköintipaikkojen määrä Laajasalossa kasvaa vielä 30:llä raitiotieyhteyden valmistuttua 2020-luvun puolivälissä.

Raide-Jokerin rakentaminen vaikuttaa pääkaupunkiseudun liikenteeseen14.6.2019 16:06:37 EESTTiedote

Raide-Jokeri-pikaraitiotien rakentaminen alkoi 13 kohteessa kesäkuun alussa. Rakentamisella on merkittäviä vaikutuksia pääkaupunkiseudun liikenteeseen. Työmaiden läheisyydessä toteutetaan tilapäisiä liikennejärjestelyjä, jotka muuttavat jalankulun, pyöräilyn, moottoriajoneuvoliikenteen ja joukkoliikenteen reittejä rakentamisen aikana. Järjestelyistä kerrotaan tarkemmin Raide-Jokerin verkkosivuilla ja työmaiden läheisyydessä opastein.