Laajasaloon uusia liityntäpysäköintipaikkoja

Laajasalon tänään torstaina avautuvassa kauppakeskus Saaressa otettiin käyttöön 20 uutta liityntäpysäköintipaikkaa joukkoliikenteellä matkaa jatkaville. Pysäköintipaikat sijaitsevat kauppakeskuksen parkkihallissa ja ne on merkitty erikseen.

Liityntäpysäköinti on maksutonta liityntäpysäköintiin varatun ajan klo 05 – 17.30.

Kauppakeskuksen pysäköintimaksua aletaan periä helmikuun alusta lähtien. Liityntäpysäköijä käy pysäköityään näyttämässä voimassa olevaa matkakorttia ja syöttämässä rekisterinumeronsa automaatin yhteydessä olevalle lukulaitteelle. Kello 17.30 jälkeen pysäköinti maksaa kauppakeskuksen normaalin pysäköinnin verran eli 2€ tunti, minkä asiakas voi maksaa pois lähtiessään hallin maksulaitteella. Mikäli hallista lähtee ennen 17.30, ei asiakkaan tarvitse käydä automaatilla, sillä järjestelmä tunnistaa sinne syötetyn rekisterinumeron liityntäpysäköijäksi.

Vapaat liityntäpysäköintipaikat löytyvät jatkossa myös Reittioppaasta www.reittiopas.fi.

Laajasalon liityntäpysäköinnin kehittäminen liittyy joukkoliikenneyhteyksien paranemiseen alueella tulevaisuudessa Kruunusiltojen ja uuden raitiotieyhteyden myötä. Liityntäpysäköintipaikkojen määrä Laajasalossa kasvaa vielä 30:llä raitiotieyhteyden valmistuttua 2020-luvun puolivälissä.

Hämeentien uudistusremontti alkaa maanantaina 4. maaliskuuta – muutoksia Sörnäisten metroaseman sisäänkäynteihin26.2.2019 15:08:58 EETTiedote

Sörnäisten metroaseman sisäänkäynnit D ja F suljetaan maanantaina 4. maaliskuuta. Kyseessä ovat Hämeentien keskellä oleva portaikko ja Hämeentie 27:n kohdalla oleva portaikko. Poistuvien sisäänkäyntien välittömässä läheisyydessä sijaitseva sisäänkäynti E on jatkossa käytössä normaalisti. Remontti ei vaikuta metron liikennöintiin eikä aseman hissien toimintaan. Kaksi sisäänkäyntiä suljetaan lopullisesti, sillä sisäänkäynnin D paikalle rakennetaan remontin aikana raitiotiekiskot ja sisäänkäynnin F paikalle pyörätie. Kartta sisäänkäynneistä on tiedotteen liitteenä. Sörnäisten aseman uudistaminen sulkee Helsinginkadun Kurvin kohdalta Laajaan Hämeentien urakkaan kuuluu Sörnäisten metroaseman lippuhallin vesikaton vesieristyksen ja metroaseman savunpoistojärjestelmän uusiminen tarvittavine sähkötöineen. Lippuhallin betonikannen korjaaminen edellyttää, että betonirakenne kaivetaan kokonaan esille maan alta. Tästä syystä Helsinginkatu Kurvin kohdalta Hämeentien ja Pengerkadun välillä suljetaan