Laajasaloon uusia liityntäpysäköintipaikkoja

Laajasalon tänään torstaina avautuvassa kauppakeskus Saaressa otettiin käyttöön 20 uutta liityntäpysäköintipaikkaa joukkoliikenteellä matkaa jatkaville. Pysäköintipaikat sijaitsevat kauppakeskuksen parkkihallissa ja ne on merkitty erikseen.

Liityntäpysäköinti on maksutonta liityntäpysäköintiin varatun ajan klo 05 – 17.30.

Kauppakeskuksen pysäköintimaksua aletaan periä helmikuun alusta lähtien. Liityntäpysäköijä käy pysäköityään näyttämässä voimassa olevaa matkakorttia ja syöttämässä rekisterinumeronsa automaatin yhteydessä olevalle lukulaitteelle. Kello 17.30 jälkeen pysäköinti maksaa kauppakeskuksen normaalin pysäköinnin verran eli 2€ tunti, minkä asiakas voi maksaa pois lähtiessään hallin maksulaitteella. Mikäli hallista lähtee ennen 17.30, ei asiakkaan tarvitse käydä automaatilla, sillä järjestelmä tunnistaa sinne syötetyn rekisterinumeron liityntäpysäköijäksi.

Vapaat liityntäpysäköintipaikat löytyvät jatkossa myös Reittioppaasta www.reittiopas.fi.

Laajasalon liityntäpysäköinnin kehittäminen liittyy joukkoliikenneyhteyksien paranemiseen alueella tulevaisuudessa Kruunusiltojen ja uuden raitiotieyhteyden myötä. Liityntäpysäköintipaikkojen määrä Laajasalossa kasvaa vielä 30:llä raitiotieyhteyden valmistuttua 2020-luvun puolivälissä.

Kutsu medialle: Raide-Jokerin toteutus etenee kaupunkien päätöksentekoon16.1.2019 15:15Kutsu

Raide-Jokeri-pikaraitiotien lopullinen kustannusarvio on valmistunut. Kustannusarvio perustuu allianssin kehitysvaiheessa tarkentuneisiin suunnitelmiin ja laskelmiin. Kustannusarvio etenee Helsingin ja Espoon kaupunkien hyväksyttäväksi kevään 2019 aikana. Päätöksenteko alkaa Helsingissä HKL:n johtokunnasta ja Espoossa kaupunginhallituksesta. Tämän jälkeen päätöksenteko etenee Helsingissä kaupunginhallitukseen ja kaupunginvaltuustoon, Espoossa kaupunginvaltuustoon. Raide-Jokeri-projekti kutsuu median edustajat tutustumaan uuteen kustannusarvioon sekä tarkentuneisiin rakentamisen ja päätöksenteon aikatauluihin. Tilaisuudessa ovat paikalla: HKL:n toimitusjohtaja Ville Lehmuskoski Espoon kaupunkitekniikan johtaja Harri Tanska Raide-Jokerin tilaajan projektijohtaja Juha Saarikoski Raide-Jokerin allianssin projektipäällikkö Ari Bergström Mediatilaisuus järjestetään maanantaina 21.1.2019 klo 11–12 Raide-Jokerin Big Roomissa (Valimotie 1 B, 2. krs.). Ilmoittauduthan tilaisuuteen viestintäsuunn