If Vahinkovakuutus

Lähdössä reissuun? Ifin karttapalvelu kertoo, mitä sairastuminen suosituissa lomakohteissa voi maksaa

Ulkomailla tapahtuva äkillinen sairastuminen voi käydä matkalaisen kukkarolle todella kalliiksi. Tiedätkö, mitä maksaa lääkärikäynti Turkissa, yö sairaalassa Kreikassa tai ambulanssilento Egyptistä Suomeen? If kokosi kätevään karttapalveluun esimerkkihintoja sairastumisen kustannuksista suosituimmissa matkakohteissa.

Sairastuminen tai tapaturma voi yllättää ikävästi kenet tahansa ulkomailla matkustavan. Yksityisten lääkäri- ja sairaanhoitopalveluiden käyttäminen maailmalla on usein kallista, ja niiden tarve voi niellä lomabudjetin, tai pahimmillaan sekoittaa matkailijan koko henkilökohtaisen talouden, jopa vuosiksi eteenpäin. Ifin laatimasta kartasta näet, millaisia korvauksia Ifin asiakkaille on maksettu suosituissa matkakohteissa tapahtuneista sairaustapauksista.

Ifin kartalta löydät esimerkkihintoja lääkärikäynneistä, öistä sairaaloissa sekä harvinaisemmista kustannuksista kuten ambulanssilennoista ja helikopterikuljetuksista kohteessa.

Esimerkkihinnat ovat yksittäisille matkavakuutusasiakkaille maksettuja korvauksia, eivät tilastollisia keskiarvoja. Hinnat on kerätty Ifin vahinkokorvauskeskuksesta ja yhteistyökumppaniltamme SOS Internationalilta alkuvuoden aikana.

Hintaesimerkkejä:

Sydänvaivoista johtuva lääkärikäynti Espanjassa: 1 288 euroa

Lääkärikäynti Thaimaassa: 56-1 163 euroa

Yö sairaalassa Yhdysvalloissa: 3 607 euroa

Katso kartasta, mitä eri matkakohteissa sairastuminen maksaa

Matkavakuutus tuo turvaa ikäviä yllätyksiä vastaan missä päin maailmaa tahansa.
Tutustu Ifin matkavakuutukseen.

Lisätietoja: if.fi/sairastumisen-kustannukset

Anne Uutela
matkavakuutuksista vastaava tuotepäällikkö, If
p. 044 5554 362 anne.uutela@if.fi

Ainomaija Pippuri, viestintäjohtaja, If
p. 050 4244 217 ainomaija.pippuri@if.fi

If Vahinkovakuutus

Lue lisää julkaisijalta If Vahinkovakuutus

Vältä vahingot veneen vesillelaskussa – huomio nyt erityisesti veden korkeuteen15.5.2019 08:11:00 EESTTiedote

Veneen vesillelaskussa sattuu usein vahinkoja, jotka voivat pahimmillaan lykätä veneilykauden aloitusta vesille jo haikailevien harmiksi. Osan vahingoista voi välttää ennakoimalla vesillelaskun yleisimmät riskit. Tänä vuonna vesillelaskussa kannattaa kiinnittää huomiota erityisesti veden korkeuteen, vinkkaa Ifin venevakuutuksista vastaava tuotepäällikkö Mikael Tervonen.