Lähdössä reissuun? Ifin karttapalvelu kertoo, mitä sairastuminen suosituissa lomakohteissa voi maksaa

Ulkomailla tapahtuva äkillinen sairastuminen voi käydä matkalaisen kukkarolle todella kalliiksi. Tiedätkö, mitä maksaa lääkärikäynti Turkissa, yö sairaalassa Kreikassa tai ambulanssilento Egyptistä Suomeen? If kokosi kätevään karttapalveluun esimerkkihintoja sairastumisen kustannuksista suosituimmissa matkakohteissa.

Sairastuminen tai tapaturma voi yllättää ikävästi kenet tahansa ulkomailla matkustavan. Yksityisten lääkäri- ja sairaanhoitopalveluiden käyttäminen maailmalla on usein kallista, ja niiden tarve voi niellä lomabudjetin, tai pahimmillaan sekoittaa matkailijan koko henkilökohtaisen talouden, jopa vuosiksi eteenpäin. Ifin laatimasta kartasta näet, millaisia korvauksia Ifin asiakkaille on maksettu suosituissa matkakohteissa tapahtuneista sairaustapauksista.

Ifin kartalta löydät esimerkkihintoja lääkärikäynneistä, öistä sairaaloissa sekä harvinaisemmista kustannuksista kuten ambulanssilennoista ja helikopterikuljetuksista kohteessa.

Esimerkkihinnat ovat yksittäisille matkavakuutusasiakkaille maksettuja korvauksia, eivät tilastollisia keskiarvoja. Hinnat on kerätty Ifin vahinkokorvauskeskuksesta ja yhteistyökumppaniltamme SOS Internationalilta alkuvuoden aikana.

Hintaesimerkkejä:

Sydänvaivoista johtuva lääkärikäynti Espanjassa: 1 288 euroa

Lääkärikäynti Thaimaassa: 56-1 163 euroa

Yö sairaalassa Yhdysvalloissa: 3 607 euroa

Katso kartasta, mitä eri matkakohteissa sairastuminen maksaa

Matkavakuutus tuo turvaa ikäviä yllätyksiä vastaan missä päin maailmaa tahansa.
Tutustu Ifin matkavakuutukseen.

Lisätietoja: if.fi/sairastumisen-kustannukset

Anne Uutela
matkavakuutuksista vastaava tuotepäällikkö, If
p. 044 5554 362 anne.uutela@if.fi

Ainomaija Pippuri, viestintäjohtaja, If
p. 050 4244 217 ainomaija.pippuri@if.fi

Kymmenissä tuhansissa keittiöissä piilee vakava tulipaloriski - havaitse reistailevan liesituulettimen vaaran merkit ajoissa22.1.2020 08:00:00 EETTiedote

Harmittomalta vaikuttava vika liesituulettimessa tai jopa pelkkä veden keittäminen saattavat aiheuttaa mekaanisella liukukytkimellä varustetusta liesituulettimesta alkavan tuhoisan palon. Viime aikoina liesituuletinpalot ovat jälleen olleet harmillisen yleinen uutinen eri puolella Suomea. Varmista, ettei omassa keittiössäsi piile paloriskiä ja vaihda oikutteleva tuuletin suosiolla uuteen.

Ifin tutkimus: Digitaalisia terveyspalveluja ja tekoälyä tulisi hyödyntää terveydenhoidossa nykyistä enemmän – etälääkäri ja muut digipalvelut usealle silti vielä vieraita16.1.2020 08:00:00 EETTiedote

Etälääkärin ja muiden terveydenhoidon digipalveluiden hyödyntäminen on suomalaisille vielä vierasta. Yli puolet suomalaisista suhtautuu kuitenkin niihin sekä tekoälyn hyödyntämiseen terveydenhoidossa myönteisesti. Tämä selviää Ifin teettämästä Terveysbarometristä, jolla selvitettiin suomalaisten suhtautumista erilaisiin terveydenhoidon digi- ja etäpalveluihin. Etälääkäriin suhtautuvat positiivisimmin nuoret sekä ne, jotka ovat jo kokeilleet jotakin terveydenhoidon etäpalvelua.

Terveysbarometri: Lääkäripalveluissa suomalaisille on tärkeintä nopea pääsy lääkäriin ja kuulluksi tuleminen – mutta kenen vastuulle kuuluisi sairauksien ennaltaehkäisy?3.12.2019 08:30:00 EETTiedote

Suomalaisten mielestä tärkeintä lääkäripalveluissa on se, että lääkäriin pääsee nopeasti ja ihminen kokee tulleensa kuulluksi. Tämä selviää Ifin teettämästä Terveysbarometrista. Tutkimuksen mukaan tyytymättömyyttä lääkärikäynnissä aiheuttavat tyypillisesti väärät diagnoosit, lääkärin empatian puute ja kiire. Sairauksien ennaltaehkäisyä pitäisi tehdä nykyistä enemmän, mutta kuka ottaisi sen vastuulleen?

Älä hassahda Black Fridayna yksittäisten tavaroiden tuotevakuutuksiin – kotivakuutus kattaa samoja vahinkotilanteita mutta monesti pienemmällä hinnalla26.11.2019 09:29:02 EETTiedote

Black Friday on viime vuosina astunut myös suomalaiseen katukuvaan. Kaupat houkuttelevat ostoksille tarjoamalla tuotteita tarjoushinnoin. Moniin tavaroihin, kuten kodinkoneisiin, puhelimiin ja tietokoneisiin on tarjolla usein erillisiä tuotevakuutuksia, joka korvaa tuotteen vahingon sattuessa. Ifin tuotepäällikkö Henrik Rantanen muistuttaa, että myös kotivakuutus korvaa laajuudesta riippuen samanlaisia yksittäisten tavaroiden vahinkotilanteita.