Lähtölaukaus PeeÄssän juhlavuoteen

Vuoden 1902 lopulla joukko edistysmielisiä pohjoissavolaisia halusi varmistaa osuusliikkeen jäsenille tavaroiden ja palvelujen saannin hyvään hintaan. Päätöksenteko saatiin osuuskunnan omien jäsenten käsiin ja myös tulosta päästiin käyttämään oman kaupan ja asiakkaiden parhaaksi. Näin syntyi osuuskauppa, jonka asiakasomistajat omistavat.

Ensimmäinen kauppa avattiin Pohjois-Savoon Lapinlahdelle vuoden 1903 alussa. Juhlistamme 120 vuotista matkaamme alueellamme erilaisin tarinoin, eduin ja tapahtumin, tunnetta ja hyötyä on siis varmasti luvassa. Lähtölaukauksena juhlavuoteen haluamme tarjota yli 2000 peeässäläiselle lisäetuja.

Etuja hyvinvointiin

Juhlavuoden kunniaksi tarjoamme henkilöstöllemme lisätukea hyvinvointiin myös vapaa-ajalla. Jokaiselle peeässäläiselle lisätään hyvinvointietuihin 120 euroa normaalin 180 euron lisäksi. Henkilöstön käytettävä summa ensi vuodelle on siis yhteensä 300 euroa. Etua voi hyödyntää oman tarpeen mukaan liikunnan ja hyvinvoinnin lisäksi myös kulttuuripalveluihin.

Lisäys henkilöstön ostoetuihin

Hyvinvointia tukevien etujen korotusten lisäksi tarjoamme lisäalennukset sekä käyttö- että päivittäistavaroista. Lisäalennukset alkavat jo joulukuussa 2022 ja jatkuvat koko juhlavuoden ajan. Päivittäistavaroiden ostoetu tuplataan ja se on 1.12.2022 alkaen -6 %. Käyttötavaroista, joiden normaali henkilöstön ostoetu on -15%, annetaan lisäalennus -10%. Näistä tuotteista henkilöstön ostoetu on siis -15% + -10%. Juhlavuoden kunniaksi ostoedut ovat voimassa vuoden 2023 loppuun saakka kaikissa PeeÄssän toimipaikoissa.

Henkilöstömme on tärkein voimavaramme ja vain heidän avullaan voimme tuottaa erinomaista palvelua ympäri maakuntaamme. Näin on ollut jo 120 vuoden ajan ja siksi haluamme aloittaa juhlavuoden omasta henkilöstöstämme, kertoo toimitusjohtaja Mikko Junttila.

Näiden lisäetujen lisäksi PeeÄssässä on käytössä S-ryhmän henkilöstöedut, jotka ovat hyödynnettävissä ympäri Suomen.

Matkalla kohti Parhaan Elämän Edelläkävijyyttä Savossa27.1.2023 15:27:50 EET | Uutinen

Strategiaamme on uudistettu ja hallintoneuvosto vahvisti PeeÄssän uuden strategian kokouksessaan 20.12.2022. Parhaan Elämän Metsästys, joksi strategiamme uudistusmatkaa kutsutaan, aloitettiin viime keväänä. Strategian uudistusta tehtiin yhdessä hallinnon, henkilöstön sekä asiakasomistajien kanssa. Saimme matkalla yli kymmenen tuhatta mielipidettä pohjoissavolaisilta asukkailta sekä meiltä peeässäläisiltä. Näistä olemme matkan aikana kiteyttäneet tulevien vuosien tavoitteet, valinnat, keskeiset toimenpiteet. Kiitos jokaiselle osallistuneelle. Retkikirjamme on nyt valmis ja alamme tehdä siitä nyt yhdessä totta, kertoo toimitusjohtaja Mikko Junttila. Johtamisen ja kulttuurin muutoksella kohti Parhaan Elämän Edelläkävijyyttä Savossa Parhaan Elämän Edelläkävijyys alkaa ylivertaisesta työtekijäkokemuksesta. Tavoitteemme on olla haluttavin ja arvostetuin, ihmisvastuullinen ja inhimillinen työnantaja. Jotta voimme olla omistajalle paras kumppani, on meidän toimittava tehokkaasti ja toimeliaast

Uudet marketit Vesannolle, Tervoon ja Karttulaan - rakentaminen alkaa24.1.2023 13:11:45 EET | Uutinen

Jouduimme viime talvena lykkäämään uuden marketin rakentamista Vesannolle, Tervoon ja Karttulaan kohonneiden rakennuskustannusten vuoksi. Uusi kilpailutus on käyty ja marketien rakentaminen alkaa huhtikuussa Vesannolta. Kaikki marketit ovat valmiina kesäksi 2024. Karttulaan ja Vesannolle rakennetaan S-marketit ja Tervoon Sale. Rakennettavat myymälät ovat uuden S-market- ja Sale-konseptin mukaisia ja luonnollisesti energiapihejä, myös työntekijöille saadaan uusilla tiloilla tehokkaampi ja ergonomisempi työympäristö. - Aloitamme verkoston uusimisen Vesannolta, jossa uuden S-marketin rakentaminen aloitetaan huhtikuussa 2023 ja se on valmis joulukauppaan. Sen jälkeen rakentaminen siirtyy Tervoon ja Karttulaan. Nämä kaksi myymälää on tarkoitus avata kesäkauppaan 2024. Myymälät on palvelleet asiakasomistajiamme hyvin, mutta alkavat olla jo elinkaarensa päässä ja niissä on toimintaan nähden liikaa neliöitä, joiden ylläpito on kallista. Meille on tärkeää säilyttää asiakasomistajien tarvitsemia