LämpöYkkönen

LämpöYkkönen laski lämpöpumppujen hintoja jopa 10,5 % vastatakseen korkeaan inflaatioon ja kuluttajien ostovoiman heikkenemiseen.

LämpöYkkönen taistelee inflaatiota ja kuluttajien ostovoiman heikentymistä vastaan alentamalla merkittävästi kuluttajille suunnattujen lämpöpumppujen hintoja. Teko on arvovalinta, jonka avulla yritys mahdollistaa kuluttajille siirtymisen kohti energiatehokasta ja hiilineutraalimpaa asumista varmistaen samalla henkilöstönsä työllisyyden.

LämpöYkkönen haluaa edistää hiilineutraalin hyvinvointiyhteiskunnan rakentamista parantamalla asumisen energiatehokkuutta ja fossiilisista polttoaineista poissiirtymistä. Asumisen hiilijalanjäljellä on suuri merkitys Suomen hiilineutraaliustavoitteen saavuttamisessa.

Talouden epävarmuus, korkea inflaatio ja kohonneet elinkustannukset ovat kuitenkin asettaneet kuluttajat hankalaan rakoon. Epävarmassa taloustilanteessa moni jättää tekemättä arvomaailman mukaisia valintoja, kuten energiaremontteja. Halukkuutta asumisen hiilijalanjäljen pienentämiseksi siis löytyy, mutta oma talous ja uskallus eivät riitä investointipäätösten tekoon.

LämpöYkkönen päätti osallistua Suomen inflaation torjumiseen alentamalla kaikkien kuluttajille suunnattujen lämpöpumppujensa hintoja tuoteryhmästä riippuen 5-10,5%. Öljylämmityksestä poissiirtyjälle tämä tarkoittaa jopa yli tuhannen euron kustannushyötyä. Kuluttajahintoja alentamalla yhtiö uskoo lämpöpumppuhankinnan ja tätä myötä hiilijalanjäljen pienentämisen olevan mahdollista yhä useammalle suomalaiselle kotitaloudelle.

Teolla on myös vahva työllisyyttä edistävä vaikutus. Lisääntyvän asennuskannan myötä yritys pystyy tukemaan paremmin nykyisen henkilöstönsä työllistämisen myös jatkossa.

”Moni suomalainen haluaisi investoida uusiutuvaan energiaan, mutta nykyisessä taloussuhdanteessa moni kokee sen hankalaksi. Hintoja alentamalla haluamme mahdollistaa hankinnan mahdollisimman monelle, tukien samalla työllisyyttä myyntikatteistamme tinkien”, kertoo LämpöYkkösen toimitusjohtaja Veli-Matti Hautakoski.

LämpöYkkönen
Koivupurontie 6 B
40320 Jyväskylä

LämpöYkkönen Oy on energiatehokkaita lämmitys- ja viilennysratkaisuja ja niiden elinkaaripalveluja tarjoava yritys, joka työllistää noin 250 henkeä eri puolella Suomea. LämpöYkkönen asentaa ja huoltaa vuosittain yli 20 000 lämpöpumppua, yli 15 vuoden ja 86 000 energiaremontin kokemuksella. LämpöYkkösen tavoitteena on tuottaa yhdessä asiakkaidensa kanssa uusiutuvaa energiaa suuren ydinvoimalan verran vuoteen 2030 mennessä. Konsernin liikevaihto oli vuonna 2022 n. 52 miljoonaa euroa. www.lampoykkonen.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta LämpöYkkönen

LämpöYkkönen tuo markkinoille tekoälypohjaisen palvelun – auttaa kuluttajaa optimoimaan lämpöpumpun käyttöä pörssisähkön hinnan vaihtelujen mukaan.5.9.2023 12:07:21 EEST | Uutinen

LämpöYkkönen tuo markkinoille tekoälypohjaisen lämpöpumpun ohjauksen yhteistyössä kotimaisen innovaatioyrityksen Kapacity.io:n kanssa. Älykäs ohjaus optimoi lämpöpumpun käyttöä huomioiden kodin kulutusprofiilin, ennakoiden sääennusteet sekä sähkön spot-hintaan perustuvan hinnoitteluohjauksen.

Lämpöpumppualan suurin asennus- ja huoltopalvelujen tarjoaja LämpöYkkönen tuo nyt kuluttajille ratkaisut myös aurinkosähköön ja energian varastointiin23.5.2023 09:54:39 EEST | Tiedote

LämpöYkkönen tuo aurinkosähköpaneeleihin ja energian varastointiin liittyvät palvelut myös kuluttajien saataville. Yli 90 000 kotitalouden energiaremontista kokemusta kartuttanut yhtiö ja Suomen johtava lämpöpumppuja ja niiden asennus- ja elinkaaripalveluja tarjoaja haluaa, että suomalaiset kotitaloudet saavat aurinkosähköstä mahdollisimman suuren hyödyn irti.

Suomesta tuli lämpöpumppujen suurvalta Euroopassa – Suomessa eniten lämpöpumppuja per 1 000 kotitaloutta kohden5.5.2023 08:32:26 EEST | Tiedote

Suomeen on asennettu kaikkiaan 1,45 miljoonaa lämpöpumppua. Se on eniten suhteessa talouksien määrään koko Euroopassa kertovat European Heat Pump Associationin alustavat tilastot. – Suomalaiset panostavat talotekniikkaan, ovat kiinnostuneita lämmityskustannusten pienentämisestä ja arvostavat laatua, sanoo LämpöYkkösen toimitusjohtaja Veli-Matti Hautakoski.

Helen ja LämpöYkkönen perustavat maalämpö- ja lämpöpumppuratkaisuihin keskittyvän yhteisyrityksen6.7.2022 12:16:22 EEST | Tiedote

Helen Oy investoi merkittävästi lämpöpumppumarkkinaan perustamalla maalämpö- ja lämpöpumppuratkaisuihin keskittyvän yhteisyrityksen LämpöYkkönen Oy:n kanssa. Yhteisyrityksessä kaksi alansa huippuosaajaa yhdistävät osaamisensa tarjotakseen asiakkaille energiatehokkaita ja hiilineutraaleja lämmitys- ja jäähdytysratkaisuja Helsingissä ja muualla Suomessa. Yhteisyrityksen perustaminen ja siihen liittyvien järjestelyiden toteuttaminen edellyttää vielä yrityskauppavalvontaan liittyvää hyväksyntää Kilpailu- ja kuluttajavirastolta (KKV).