Lapti rakentaa 205 asunnon asuinkorttelin Tikkurilaan

Lapti Group -konserniin kuuluva Rakennusliike Lapti Oy rakentaa Vantaan Tikkurilaan asuinkorttelin, johon tulee yhteensä 205 asuntoa ja liiketiloja. Vantaan Tikkurilan Center nousee Tikkuraitin varrelle Prisman viereen. Tontilla olleen asuin- ja liikerakennuksen purkutyöt saatetaan päätökseen elokuun aikana. Asuinkorttelin rakentaminen käynnistyy syyskuussa ja se valmistuu vuoden 2020 aikana.

Lapti rakentaa Tikkurilaan kävelykadun varrelle 205 asuntoa.

Asuinkortteliin rakennetaan yhteensä 205 asuntoa yksiöistä perheasuntoihin. Liiketilat tulevat katutasoon kävelykatuna toimivan Tikkuraitin varrelle. Pysäköinti on pääosin järjestetty pihakannen alle rakennettavaan autohalliin.

Olemme saaneet Vantaan Tikkurilan Centerin markkinointivaiheessa mukavasti huoneistojen ennakkovarauksia. Se on hyvin suosittu juuri monipuolisen asuntotarjonnan ja hyvin kulkuyhteyksien vuoksi. Rakentamisen aloituksesta on tehty rakentamispäätös ja rakennuslupa on saanut lainvoiman heinäkuun lopussa, kertoo aluejohtaja Antti Pekkarinen Rakennusliike Lapti Oy Etelä-Suomesta.

Antti Pekkarinen
aluejohtaja
Rakennusliike Lapti Oy Etelä-Suomi
antti.pekkarinen@lapti.fi

Lapti rakentaa Tikkurilaan kävelykadun varrelle 205 asuntoa.

Lapti Group on asuntojen ja palvelutilojen rakentamiseen erikoistunut rakentamispalveluyhtiö. Asunto- ja palvelutilatuotannon lisäksi yhtiö tuottaa talotekniikkapalveluita sekä osana omia rakentamishankkeitaan että ulkoisille asiakkaille. Lapti Group on yksi Suomen nopeimmin kasvavista ja kannattavimmista talonrakennusyhtiöistä. Lapti Groupin liikevaihto vuonna 2017 oli 226 milj.€ ja työntekijöitä on 700. lapti.fi

Lapti käynnistää Kuopion uuden maamerkin Kuopion Portin B-vaiheen21.2.2019 14:19:51 EETTiedote

Lapti Group -konserniin kuuluva Rakennusliike Lapti Oy on tehnyt aloituspäätöksen Kuopion asemanseudulle nousevan Kuopion Portin B-vaiheen rakentamisesta. Kuopion Portin B-vaiheessa rakennetaan 17-kerroksinen tornitalo ja siihen liittyvä matalampi rakennusosa, jossa on vuokrattavia toimisto- ja liiketiloja yhteensä 5 350 m2. Tornitaloon valmistuu Asunto Oy Kuopion Aseman Väylä. Aseman Väylään tulee 79 asuntoa, jotka sijaitsevat 4-17 kerroksissa. Kuopion Portin B-vaihe valmistuu tammikuun loppuun 2021 mennessä.

Lapti laajentaa vuokramallilla kuntien päiväkotien ja koulujen hankinta- ja rahoitusvaihtoehtoja1.11.2018 08:33:33 EETTiedote

Lapti Groupiin kuuluva Rakennusliike Lapti Oy tuo markkinoille erityisesti kunta-alalle suunnatun vuokramallin perinteisten hanke- ja rahoitusvaihtoehtojen rinnalle täydentämään päiväkotien hankintavaihtoehtoja. Vuokramallissa Lapti rakentaa kunnan tai kaupungin kanssa yhteistyössä alueelle uuden päiväkodin tai koulun, jonka kunta vuokraa käyttöönsä. Laptin vuokramalli mahdollistaa kunnan tarpeita vastaavien uusien ja monikäyttöisten tilojen rakentamisen sitomatta kunnan omia resursseja kiinteistöinvestointeihin.