Lapti rakentaa HCF:lle päiväkodin ja palveluasuntoja Kuopion Hatsalaan

Rakennusliike Lapti Oy ja COR Groupiin kuuluva Health City Finland Oy (HCF) allekirjoittaneet projektinjohtourakkasopimuksen päiväkodin ja palveluasuntojen rakentamisesta Kuopioon lähivuosina rakentuvaan Kotikatu365 Hatsalan asuin- ja palvelukortteliin. Laptin rakennustyöt ovat jo käynnissä Hannes Kolehmaisen kadulla ja ne saadaan päätökseen syksyllä 2022.
Rakennusliike Lapti rakentaa Hannes Kolehmaisen kadulle Kuopioon modernin päiväkodin ja 88 palveluasunnon muodostaman kokonaisuuden.

Rakennusliike Lapti toteuttaa alueelle 6-ryhmäisen päiväkodin sekä palveluasuntoja ikääntyneille. 28 kaksiosta tulee kevyen tuen palveluasuntoja, minkä lisäksi rakennetaan 60 tehostetun tuen asuntoa.

Käynnistimme työt Hatsalan työmaalla kesäkuussa maansiirtotöillä ja tällä hetkellä meneillään on rungon pystytys. Kokonaisuus valmistuu syksyllä 2022, kertoo projektipäällikkö Kimmo Kuronen Rakennusliike Lapti Oy:stä.

Laptin rakentama kokonaisuus täydentää erinomaisesti alueelle rakentuvan Kotikatu365 Hatsalan palvelukokonaisuutta eri-ikäisille alueen asukkaille: päivähoitoa lapsiperheille sekä turvallista ja modernia asumista ikäihmisille, sanoo johtaja Jari Lappalainen COR-kiinteistötiimistä.

HCF rakennuttaa alueelle lähivuosina 600-700 modernia kerrostalokotia yksiöistä neliöihin sekä 500-600 m2:n yhteistilat, jotka toteutetaan kahden ensimmäisen asuintalon yhteyteen.  Kokonaisuuteen kuuluu lisäksi kerhotalo ja pysäköintilaitos.

Projektipäällikkö Kimmo Kuronen

COR Group/HCF
Jari Lappalainen

Lapti on vakavarainen rakentaja, joka keskittyy toiminnassaan kohtuuhintaisten asuntojen uudisrakentamiseen Suomen suurimmissa kasvukeskuksissa. Laptin palveluvalikoimaan kuuluu lisäksi laadukkaiden liike- ja toimitilojen, koulujen ja terveydenhuoltokiinteistöjen sekä päivähoito- ja hoivakiinteistöjen rakentaminen maanlaajuisesti. Rakennusliike Lapti -konsernin palveluksessa oli tilikauden päättyessä noin 600 henkilöä. www.lapti.fi