Lasten dekkarifestivaali lauantaina 17.9.2022 Kallion kirjastossa tarjoaa jännitystä ja toimintaa alakouluikäisille

Tammi ja Kallion kirjasto (Viides linja 11, Helsinki) järjestävät yhdessä jo kolmannen kerran alakouluikäisille suunnatun Lasten dekkarifestivaalin lauantaina 17.9. klo 12–15 samaan aikaan Dekkarifestivaalin Paasitornin aikuislukijoille suunnatun päätapahtuman kanssa.

Mukana toiminnallisessa tapahtumassa ovat Riina ja Sami Kaarla kertomassa Pet Agents -sarjastaan, Janne Malinen, jonka uusi Waaralinnan salaisuudet -sarja vie salaperäiseen parantolaan, sekä Supermarsu-, Yökoulu- ja Hullut sadut -kirjoistaan tunnettu Paula Noronen. Paikalla vierailee myös kaikkien lasten suuri suosikki Supermarsu.

Tapahtumassa pääsee tutustumaan kirjoihin ja kirjailijoihin sekä heidän kiinnostaviin hahmoihinsa. Lisäksi Lasten dekkarifestivaalilla on mahdollisuus osallistua erilaisiin työpajoihin ja päästä itsekin mukaan ratkaisemaan arvoituksia.

Tapahtumassa on lastenkirjojen myyntipiste edullisin festivaalihinnoin ja kirjaston Dekkarikahvila Johtolangassa on mehutarjoilu lapsille koko tapahtuman ajan.

Lasten tapahtumaan on vapaa pääsy.

Lisätietoja Lasten dekkarifestivaalista ja tarkka ohjelma löytyy päätapahtuman sivustolta osoitteessa www.dekkarifestivaali.fi

Festivaalin sivustolta löytyy myös päätapahtuma Dekkarifestivaalin ohjelma-aikataulu, lisätietoa Paasitornissa esiintyvistä kirjailijoista ja linkit lipunmyyntiin.

Dekkarifestivaalilla Paasitornissa esiintyvät:

Dekkarifestivaalin järjestää Tammi ja tapahtuman ohjelmajohtajana toimii Tammen kustannusjohtaja Outi Mäkinen. Tapahtumassa mukana ovat lisäksi kustantamot Aula & co., Bazar, CrimeTime, Gummerus, Johnny Kniga, Siltala ja WSOY.

Dekkarifestivaalille akkreditoituminen: outi.makinen@tammi.fi

Outi Mäkinen, Dekkarifestivaalin ohjelmajohtaja
outi.makinen@tammi.fi / 040 834 4404

www.dekkarifestivaali.fi
Twitter @Dekkarifestiva1
Instagram Dekkarifestivaali
Facebook Dekkarifestivaali

Eläinrakkaat Pet Agents -sarjan luojat Sami ja Riina Kaarla tietävät mistä kirjoittavat! Sarjan kolmas kirjoittaja on Anders Vacklin. Kuva: Veikko Somerpuro
Paula Noronen on kirjailija usean rakastetun sarjan takana. Supermarsun on kuvittanut Terese Bast. Paulan kuva: Otto Virtanen
Janne Malisen Seitsemän kielonlehteä aloittaa jännittävän Waaralinnan salaisuudet -sarjan. Kuva: Otto Virtanen

Vanhemmat neuvottelevat ja säätelevät digiarkea päivittäin, kertoo kysely – uusi lasten tietokirja Puhelimen pomoksi auttaa perheitä hallitsemaan laitteiden käyttöä2.8.2022 09:00:00 EEST | Tiedote

Suomalainen vanhempi on kiinnostunut ja reflektoiva digivanhempi jolla on aikapula, paljastaa Tammen Lukusankarit-yhteisölle tekemä kysely lasten digilaitekäytöstä. Tutkimusta kommentoi Aino-Mari Tuuri, jonka tänään ilmestyvä lasten tietokirja Puhelimen pomoksi - Ota digimaailma haltuun (Tammi) tarjoaa lapselle ja koko perheelle työkaluja digiarjen hallintaan.

Dekkarifestivaali kokoaa yhteen dekkarifanit ja kiinnostavimmat rikoskirjailijat jo kahdeksannen kerran. Paasitornissa 17. syyskuuta järjestettävään festivaaliin voi osallistua myös verkon välityksellä. Kotimaisen rikoskirjallisuuden kovimpien nimien ja uusien tulokkaiden lisäksi festivaalin vieraiksi saapuvat mm. islantilainen maailmantähti Ragnar Jónasson sekä ruotsalainen Kristina Ohlsson.

Kirjailija Timo Parvela ja Tammi lahjoittavat Ukrainasta saapuneille pakolaislapsille ukrainaksi käännetyt Ella-kirjat20.5.2022 10:19:12 EEST | Tiedote

Kirjailija Timo Parvela lahjoittaa rakastetun Ella ja kaverit -sarjansa kirjan Ukrainasta Suomeen paenneille lapsille. Parvelan kustantaja Tammi painattaa 1500 kirjaa, joista 500 menee kirjastoille ympäri Suomen ja 1000 Ukraina-keskuksille. Kirjat jaetaan lukijoille toukokuun lopussa. Hanke toteutetaan yhteistyössä ukrainalaisen laitoksen alun perin julkaisseen harkovalaisen School Book -kustantamon kanssa.