Laurea-ammattikorkeakoulu juhli valmistuvia opiskelijoita

Perjantaina 16. kesäkuuta oli merkittävä ja ikimuistoinen päivä sadoille Laurean opiskelijoille, jotka tällä päivämäärällä saivat päätökseen ammattikorkeakoulu- tai ylempään ammattikorkeakoulututkintoon johtavat opintonsa. Valmistuvia opiskelijoita juhlistettiin Laurean perinteisessä Valmistujaisjuhlassa, jota vietettiin Kulttuuritalossa Helsingissä Suomen 100-vuotisjuhlan hengessä.

Hatut lensivät ilmaan Laurean Valmistujaisjuhlassa perjantaina.

Paikalla Valmistujaisjuhlassa oli noin 300 opintonsa päättänyttä opiskelijaa sekä runsas joukko valmistuvien perheenjäseniä sekä ystäviä. Kaikkiaan kesäkuussa Laureassa valmistui yli 500 eri alojen ammattilaista. Vuosittain Laureasta valmistuu kaikkiaan noin 1600 opiskelijaa.

"Tämä on ainutlaatuinen kokemus elämässänne, hyvä valmistuvat opiskelijat. Nauttikaa tästä päivästä", onnitteli valmistuneita juhlapuheessaan Laurea-ammattikorkeakoulun rehtori, toimitusjohtaja Jouni Koski.

"Valmistuminen on käännepiste elämässä, jolloin siirrytään työelämän haasteisiin, mutta oppiminen ei kuitenkaan pääty tähän hetkeen. Oppiminen tapahtuu työelämässä yhdessä kollegoiden ja asiakkaiden kanssa - ja juuri oppimalla uutta voi parhaiten menestyä työelämässä."

Opiskelijasta alumniksi

Valmistumisen hetkelläkään opiskelijat eivät lakkaa olemasta Laurea-yhteisön jäseniä, vaan heistä tulee Laurean alumneja. Perinteisesti Valmistujaisjuhlassa onkin kuultu myös jo aiemmin valmistuneen Laurean alumnin puheenvuoro. Tällä kerralla alumnin tervehdyksen juhlaan toi Laurean Vuoden Alumniksi 2017 valittu yhteisöpedagogi (YAMK) Miia Haanpää.

"Muistakaa suhtautua edessänne olevaan työelämään avoimesti; koskaan ei voi tietää, mihin tulevaisuus teidät johtaa. Pyrkikää siihen, että uskallatte heittäytyä ja tarttua uusiin haasteisiin", Haanpää opasti valmistuvia opiskelijoita.

”Kiitos Laurea-yhteisö”

Juhlan päätteeksi kuultiin myös valmistuneen opiskelijan, tuoreen sosionomin Sini Heinon puhe. Heino kiitti puheessaan lämpimästi kaikkia Laurean opiskelijoita ja henkilökuntaa, jotka ovat auttaneet opiskelijoita heidän polullaan aina tähän valmistumisen hetkeen asti.

"Laurea on aina ollut minulle enemmän kuin pelkkä oppilaitos. Se on ollut yhteisö, jonka muodostavat niin opiskelijat, opettajat, työelämän kumppanit kuin alumnitkin", hän painotti.

Valmistumisen hetkellä Heino oli mietteliäs, mutta toiveikas tällä työelämään astumisen hetkellä:

"Mitä seuraavaksi? Vaikka nyt valmistun, niin en silti tunne olevani suinkaan valmis. Mutta ainakin meillä valmistuvilla on hyvä pohja, jonka avulla pärjäämme tulevassa työssämme", Heino sanoi.

Jouni Koski
rehtori, toimitusjohtaja,Laurea-ammattikorkeakoulu Oy
jouni.koski@laurea.fi, (09) 8868 7660

Hatut lensivät ilmaan Laurean Valmistujaisjuhlassa perjantaina.
Lataa
Rehtori, toimitusjohtaja Jouni Koski onnitteli jokaista valmistuvaa opiskelijaa.
Lataa