BusinessRakentamoBusinessRakentamo

Lean-myynnin kojelauta ja Pipedrive nostavat asiakkuudenhallinnan hyödyt uudelle tasolle

Jaa

UltraLeanBusiness Oy:n toimitusjohtaja, kouluttaja ja kirjailija Antti Leijala on erikoistunut työssään asiakkaidensa myynnin kasvattamiseen ostokäyttäytymisen tehokkaalla analysoinnilla. Toiminnan ytimessä on Lean-ajattelutavan oppien hyödyntäminen myyntiprosessien kehittämisen tukena. Käytäntö on osoittanut, että taklaamalla myyntiprosessien tyypillisiä valuvikoja, voidaan pienillä parannuksilla tarjousten voittoprosenteissa saavuttaa kymmenien prosenttien kasvua myynnissä. Leijala haluaakin herättää aiheesta keskustelua, jotta yhä useampi pienyritys ymmärtää sopivien työkalujen ja oikean ajattelutavan merkityksen: kun mittarit ja työkalut yhdistetään analyyttisen ajatteluun ja jatkuvaan oppimiseen, voidaan yritys ohjata uudenlaiselle kasvu-uralle. Oppimisen nopeus onkin B2B-yritysten ainoa pysyvä kilpailuetu ostokäyttäytymisen ja markkinoiden muuttuessa – nyt ja tulevaisuudessa.

Antti Leijala on kehittänyt B2B-myynnin johtamiseen uudenlaisen mallin – Internet of Competition – jonka keskiössä ovat tekoälyn ja tiedolla johtamisen tarjoamat mahdollisuudet. Kuva: Sanna Nuutinen / FotoBakery Oy
Antti Leijala on kehittänyt B2B-myynnin johtamiseen uudenlaisen mallin – Internet of Competition – jonka keskiössä ovat tekoälyn ja tiedolla johtamisen tarjoamat mahdollisuudet. Kuva: Sanna Nuutinen / FotoBakery Oy

Internet of Competition – jatkuva oppiminen sulkee kehän

Myyntiprosessien jatkuva kehittäminen edellyttää myynnin tehokkuuden perusteellista arviointia. Kun nämä opit viedään käytäntöön järjestelmällisesti, parannetaan tarjousten voittoprosenttia. Antti Leijala on kehittänyt B2B-myynnin johtamiseen uudenlaisen mallin – Internet of Competition – jonka keskiössä ovat tekoälyn ja tiedolla johtamisen tarjoamat mahdollisuudet.

Malli ammentaa oppeja mm. kuuden sigman laatujohtamisen työkalusta, perinteisen markkinointimixin ja arvoperusteisen myynnin kehittämisestä sekä asiakaskokemuksen parantamisesta myyntiprosessin eri vaiheissa.

”Kaikki suuryritykset maailmassa käyttävät Lean-menetelmiä tuotanto- ja palveluprosessien tehostamiseen. Miksi kukaan ei käytä niitä myyntiprosessin tehostamiseen? Myyntiprosessit ovat kuitenkin usein ”tehokkuuden irvikuva”, ja marginaalinen 1 % parannus voittoprosenttiin tuo huikean kasvun myyntiin”, pohtii UltraLeanBusiness Oy:n toimitusjohtaja Antti Leijala.

Ultra Lean Sales kojelauta ja Pipedrive – laadukkaat työkalut pienyrittäjän kasvun tueksi

Leijalan kehittämä Lean-myynnin kojelauta auttaa yritykset alkuun uusien toimintatapojen omaksumisessa, tarjoamalla reaaliaikaista kilpailukykytietoa. Kojelaudasta yritys havaitsee mm. vahvuuksiaan ja heikkouksiaan, jotka vaikuttavat tarjousten voittoon tai häviöön eri kohderyhmien kohdalla.

Myyntiprosessia kehitettäessä myös asiakkuudenhallintajärjestelmä (CRM) on tärkeä työkalu, joka kuitenkin usein mielletään isojen yritysten etuoikeudeksi. Leijala haastaa näitä ennakkoluuloja ja onkin saavuttanut asiakkaidensa keskuudessa hyviä tuloksia mm. Pipedrive CRM-järjestelmän avulla, joka on edullinen ja helppo ottaa käyttöön myös pienyritykselle. Tavallisesti CRM-järjestelmää hyödynnetään yrityksissä asiakastiedon ja -viestinnän hallintaan sekä myyntitiimien tulosten raportointiin, mutta Lean-myynnin kojelauta nostaa CRM:n hyödyt seuraavalle tasolle. Sen avulla myyjät saavat konkreettista apua tarjousten voittoprosentin kasvattamiseen ja ostokäyttäytymisen analysointiin.

”Juuri nyt otamme ensimmäisiä askeleita massatiedon hyödyntämiseen tarjousten voittoprosentin parantamisessa. Ymmärtämällä tarjousten voittamisen ja häviämisen juurisyyt, myynti oppii painottamaan voittamisen kannalta oikeita asioita tulevissa tarjouksissa. Ostokäyttäytyminen on rajussa muutoksessa ja tulevaisuuden voittajia ovat ne, jotka oppivat nopeasti ja ovat myös valmiita hyödyntämään oppejaan nopeasti”, korostaa Leijala.

Lisätietoja:

Antti Leijala, toimitusjohtaja, antti.leijala@ultraleanbusiness.com, p. +358 (0)40 039 8985

Katsoaksesi videon lähteestä www.youtube-nocookie.com, anna hyväksyntä sivun yläosasta.Lean-myynnin kojelauta: Kehitä myyntiprosessia - Antti LeijalaSiirry videokanavalle

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Antti Leijala, toimitusjohtaja, antti.leijala@ultraleanbusiness.com, p. +358 (0)40 039 8985

Kuvat

Antti Leijala on kehittänyt B2B-myynnin johtamiseen uudenlaisen mallin – Internet of Competition – jonka keskiössä ovat tekoälyn ja tiedolla johtamisen tarjoamat mahdollisuudet. Kuva: Sanna Nuutinen / FotoBakery Oy
Antti Leijala on kehittänyt B2B-myynnin johtamiseen uudenlaisen mallin – Internet of Competition – jonka keskiössä ovat tekoälyn ja tiedolla johtamisen tarjoamat mahdollisuudet. Kuva: Sanna Nuutinen / FotoBakery Oy
Lataa

Linkit

Tietoja julkaisijasta

BusinessRakentamo
Juuritie 7 (2. krs)
03100 Nummela

https://www.businessrakentamo.fi/

Enemmän kuin neuvoja. Ratkaisuja.

BusinessRakentamo on Suomen ketterin ja laadukkain mikroyritysten kehitysyhteisö. Olemme yrittäjän asiantunteva ja palveleva kumppani toiminnan kehittämiseen. Laajan asiantuntijaverkostomme erityisosaamista ovat yrityskehitys, rahoitusneuvonta sekä brändin, viestinnän ja myynnin kehittäminen.

Liity mukaan asiantuntijaksi tai yrittäjäjäseneksi BusinessRakentamon sivuilla.

Katso tulevat verkkokoulutukset ja tapahtumat yrittäjille.

***
Toiminnan tehostaminen ei riipu toimialasta, sijainnista eikä koosta. UltraLeanBusiness Oy Ltd:n asiakkaita yhdistää halu kasvattaa myyntiä.

***

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta BusinessRakentamo

Uusi UltraLeanSales-planner-sovellus tarjoaa käänteentekevää näkemystä B2B-asiakkaiden ostoprosesseista ja valjastaa parviälyn myyntityön tueksi11.5.2022 08:00:00 EEST | Tiedote

UltraLeanBusiness Oy:n yrittäjä, konsultti ja kouluttaja Antti Leijala on kokenut Lean-myynnin asiantuntija. Leijala tietää myös B2B-myyntityön nojaavan vahvasti asiakkaan ostoprosessien ja -kriteerien tuntemiseen. Konsultointikokemus on kuitenkin osoittanut, että useimmat yrittäjät ja myyjät kipuilevat tämän asian kanssa. Myynnin ympärille on luotu paljon työkaluja, mutta ostoprosessien analysointikeinot ovat olleet niukat – perustuen pitkälti myyjän näppituntumaan. Nyt Leijala on kehittänyt innovatiivisen työkalun, jolla myyjä voi systemaattisesti kartuttaa kohderyhmäymmärrystään sekä saada selkeyttä asiakkaiden ostoprosesseihin ja -kriteereihin. Sovelluksen erityispiirteenä on parviälyn hyödyntäminen: myyjän jakaessa kohderyhmätuntemustaan muille, saa hän vastavuoroisesti muiden näkemykset oman myyntityönsä tueksi. Lisäksi kumppaneiden verkosto auttaa kehittämään omaa markkinointia ja myyntiä niin, että se kohdistuu hyvin ostokäyttäytymisen kanssa.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme