Lehdistökutsu: Tutkimisen iloa lasten tiedekilpailussa 6.4.

Tervetuloa seuraamaan Suomen vanhimman lasten ja nuorten tiedekilpailun finaalia ja todistamaan lasten ja nuorten intoa tiedettä ja omia tutkimuksia kohtaan 6.4. klo 11 alkaen.

Tunnelmia TuKoKe-kilpailun finaalista vuodelta 2017. Kuva: Jari Härkönen

Miten lapset ja nuoret innostuvat tekniikasta ja luonnontieteistä? Kun he pääsevät tekemään ja kokeilemaan itse.

Juuri tästä on kyse Tutki-Kokeile-Kehitä eli TuKoKe-kilpailussa. Suomen vanhin lasten ja nuorten tiedekilpailu on kaikille alle 21-vuotiaille avoin. Tämän vuoden finaali järjestetään perjantaina 6.4. Aalto Design Factoryssa Otaniemessä (Betonimiehenkuja 5C, Espoo). Mukana on 36 työtä.

Tervetuloa tutustumaan finaalitöihin pe 6.4. klo 11–13 ja seuraamaan palkinnonjakoa klo 14–15. Samalla media voi haastatella kilpailijoita sekä todistaa lasten intoa ja iloa tiedettä ja omia tutkimuksia kohtaan.

Ennen palkinnonjakoa, klo 13–13.45,  vuoden 2013 TuKoKe-voittaja, kansainvälisesti palkitun MusiClockin keksijä, startup-yrittäjä Perttu Pölönen kertoo näkemyksiään tulevaisuuden mahdollisuuksista. Media voi haastatella Pölöstä palkinnonjaon jälkeen klo 15. Lue lisää Perttu Pölösestä: www.perttupolonen.com

Tervetuloa seuraamaan tulevaisuuden tekemistä jo tänään!

TuKoKe-finalistien töiden kuvaukset (pdf)

Tilaisuuden ohjelma ja median ilmoittautuminen

TuKoKe-kilpailun järjestää Tekniikan akateemiset TEK yhdessä Opinkirjon kanssa.

Lisätietoa tapahtumasta Tutki-Kokeile-Kehitä-kilpailun järjestäjiltä:

- Jasmin Välimäki, Kehittämiskeskus Opinkirjo, 050 432 2058, jasmin.valimaki@opinkirjo.fi
- Tuula Pihlajamaa, Tekniikan akateemiset TEK, 040 508 6469, tuula.pihlajamaa@tek.fi
www.tukoke.fi

Tunnelmia TuKoKe-kilpailun finaalista vuodelta 2017. Kuva: Jari Härkönen

Tekniikan akateemiset TEK on tekniikan alan yliopistokoulutettujen etu- ja palvelujärjestö. Jäsenet ovat tekniikan, tietojenkäsittelyn, arkkitehtuurin tai luonnontieteiden yliopistotutkinnon suorittaneita ja näiden alojen opiskelijoita. TEK tukee jäseniään työuralla, edistää ammattikunnan osaamista ja yhteisöllisyyttä sekä rakentaa kestävää hyvinvointiyhteiskuntaa. 70 000 jäsenellään TEK on yksi Akavan suurimmista jäsenliitoista.

Priset Finländskt ingenjörsarbete gick till team som utvecklat elektroniska system för kraftöverföring15.5.2018 12:00Tiedote

Priset Finländskt ingenjörsarbete 2018 har tilldelats TkD Kimmo Rauma, DI Tero Järveläinen, DI Matti Iskanius, TkD Antti Tarkiainen och TkD Risto Tiainen på företaget Visedo Oy i Villmanstrand för utveckling och framtagning av smarta elektroniska system för kraftöverföring. Priset delas ut av Teknikens akademiker (TEK) och Tekniska föreningen i Finland (TFiF) och prissumman är 30 000 euro.