Lenovo edistää koulutusjärjestelmän digitaalista muutosta uusilla konsultointipalveluilla, teknologioilla ja resursseilla

Lenovo™ julkisti tänään Bett UK -tapahtumassa uudet konsultointipalvelut, jotka tukevat kouluja strategisessa suunnittelussa ja opettajien ammatillisessa kehittämisessä. Auttaakseen opettajia, oppilaita ja it-hallinnoijia omaksumaan ja onnistumaan digitaalisessa muutoksessa, Lenovo tekee ed tech -resursseista helpommin saatavia ja tukee parempia oppimistuloksia. Lenovo esitteli myös ThinkVision S-sarjan tehokkaan ja interaktiivisen suurkuvanäytön helpottamaan teknologian integroimista luokkahuoneeseen.

Digitaalisen muutoksen edistäminen opetuksessa

Opiskelu muuttuu nopeammin kuin koskaan digitaalisen teknologian yleistymisen myötä luokkahuoneissa ja työpaikoilla. Oppilaat valmistautuvat nykyään työpaikkoihin ja -uriin, joita ei aiemmin vielä osattu kuvitella. Näitä ovat esimerkiksi liitettävät- ja mobiililaitteet, tekoäly (AI), robotiikka ja automaatio, data-analytiikka ja muut teknologiatrendit, jotka vaativat uusia taitoja neljännessä teollisuuden vallankumouksessa. Lenovo tukee kouluja digitaalisessa muutoksessa strategisella suunnittelulla, ammatillisella kehittämisellä, opetus- ja oppimisresursseilla sekä uusilla teknologiaratkaisuilla.

Uudet Lenovo Ed Tech -konsultointipalvelut tukevat kouluja laajentamaan digitaalisia ekosysteemejään, jotta ne voivat paremmin toteuttaa innovatiivista opetusta uusilla teknologioilla. Palveluiden avulla Lenovon asiakkaita tuetaan paremmin tunnistamaan ja ottamaan käyttöön oikeat teknologiat, jotka vastaavat oppilaiden koulutustarpeita ja muutoshaasteita, joita opettajat kohtaavat ottaessaan uusia teknologioita käyttöön luokkahuoneissa ja opetussuunnitelmissa.

Lenovon strategisiin suunnittelupalveluihin kuuluu nykyisten digitaalisten oppimisvalmiuksien arviointi, tavoitteiden ja aloitteiden asettaminen ja sen jälkeen avun antaminen konkreettisen, pitkän aikavälin toimintasuunnitelman toteuttamisessa. Teknologian yhä kehittyessä Lenovo tekee tiivistä yhteistyötä koulutusjohtajien kanssa, jotta oppilaitokset voivat tukea oppilaitaan ja valmistaa opiskelijoita paremmin työskentelemään tietoyhteiskunnassa.

Luokkahuoneissa tapahtuvan innovoinnin kasvattaminen ja tukeminen edellyttää jatkuvaa ammatillista kehitystä, jotta teknologiaa voidaan integroida muutoksilla. Lenovo tekee yhteistyötä johtavien opetusalan neuvontajärjestöjen kanssa: Tablet Academyn joillakin EMEA-alueen markkinoilla ja Education Elementsin Yhdysvalloissa. Ammattitaitoisista opettajista koostuvat ed tech -neuvontajärjestöt tarjoavat asiantuntemusta, jota tarvitaan oppimisen muuttamiseen älykkäämmällä teknologialla. Tablet Academy ja Education Elements tuovat Lenovo Educationillesyvällistä näkemystä, suunnitteluajattelua, yhteistyöhön tähtäävää fasilitointia ja laajan resurssien työkalupakin, jonka avulla pedagogiikkaa voidaan muuttaa oppilaiden menestyksen hyväksi.

"Lenovo vauhdittaa oppimisen tulevaisuutta kehittämällä ja toimittamalla koulutusratkaisuja, jotka tukeva ja inspiroivat opettajia sekä oppilaita", sanoo Stuart King, Lenovon Intelligent Devices Groupin globaalin koulutusyksikön johtaja. "Koulujen pyrkiessä digitaalisen muutoksen tavoitteisiinsa Lenovon Ed Tech -konsultointipalvelut auttavat asiakkaitamme laajentamaan digitaalisia ekosysteemejään, innovoimaan ja rakentamaan kapasiteettia parempien oppimistulosten toteuttamiseksi."

Lenovo liittyy Intel® Skills for Innovation -aloitteeseen

Opettajat ympäri maailmaa etsivät resursseja, joiden avulla he voivat paremmin valmistaa oppilaita teknologiavetoiseen työelämään. Tavoitteen tukemiseksi Lenovo tukee Intel® Skills for Innovation Initiative (SFI) -aloitetta.

SFI auttaa kouluja sisällyttämään opetukseensa tulevaisuuden taitoja ja ajattelutapoja, kuten laskennallista ja suunnittelevaa ajattelua. Laadukkaan, valmiiksi suunnitellun ja teknologiapainotteisen sisällön avulla opettajat voivat helposti integroida SFI-oppitunteja keskeisiin oppiaineisiin. Aloite tarjoaa opettajille ammatillisia kehittämisresursseja, joiden avulla heistä voi tulla teknologiapainotteisten oppimiskokemusten johtajia ja tulevaisuuden taitojen kehittämisen edistäjiä. SFI sisältää myös strategisen suunnittelun työkalupakin, joka auttaa koulujen päättäjiä luomaan joustavampia oppimisympäristöjä.

Lenovo tarjoaa kouluille Intel-käyttöjärjestelmällä varustettuja laitteita Chromebookeista työasemiin, joita tarvitaan innovatiivisten oppituntien toteuttamiseen.

"Intelin Skills for Innovation -aloite auttaa keksimään uudelleen teknologian roolin koulutuksessa, jotta oppilaat voivat kehittyä seuraavan sukupolven innovaattoreiksi", sanoo Cigdem Ertem, Intel Education & Center of Excellencen johtaja. "Olemme innoissamme nähdessämme Lenovon, luotettavan teknologiakumppanin, liittyvän tähän aloitteeseen, jolla edistetään digitaalista muutosta koulutuksessa ja kurotaan umpeen digitaalisten taitojen kuilua työvoiman valmiuksissa."

Muutosten edistämistä eturivissä

Opetusmenetelmien digitalisoitumisen keskellä opettavat joutuvat arvioimaan uudelleen, miten oppitunteja annetaan. Lenovon uusi ThinkVision S-sarjan interaktiivinen suurkuvanäyttö (iLFD) voidaan ottaa käyttöön opetusympäristöissä tukemaan käynnissä olevaa muutosta ja tekemään oppitunneista yhä interaktiivisempia, vaivattomampia ja kiinnostavampia. Klassisen opetusvälineen kehittyneessä etusivun näytössä on kirkas näyttö tarkalla värintoistolla ja luonnollinen matalan sinisen valon teknologia, joka tukee oppilaiden ja opettajien silmien terveyttä.

Uusi ThinkVision iLFD on saatavana kahdessa koossa (65" ja 75"), ja se tarjoaa enemmän ominaisuuksia kuin digitaalinen valkotaulu. ILFD tukee myös henkilökohtaisia laitteita, ja se on yhteensopiva Lenovon ThinkCentre Tiny PC:iden tai ThinkCentre M60q Chromeboxin kanssa, jotka voi yhdistää näytön takana olevaan sisäänrakennettuun, kaapelittomaan aukkoon. Lisävarusteena saatavan langattoman donglen avulla opettajat voivat helposti liittää ja synkronoida kannettavan tietokoneensa2 näyttöön, mikä antaa heille vapauden opettaa luokan etuosasta ilman, että heidän tarvitsee pysyä lähellä laitettaan. Opettajat voivat hallita esityksen kulkua, selata verkkosivuja ja videoita ja tehdä muistiinpanoja näytölle joko sormella tai kynällä. Tabletilla tai matkapuhelimella voi lähettää tietoja ja mediaa suoraan iLFD:hen missä tahansa luokkahuoneessa iLFD:n langattoman projisointisovelluksen avulla, johon pääsee QR-koodilla.

Lenovon interaktiivinen taulu iWB on ohjelmistoratkaisu, joka tarjoaa erilaisia älykkäitä työkaluja näytön matemaattisista välineistä, kuten kompassista ja kulmamittarista, digitaalisiin muistilappuihin ja miellekarttaan. ILFD:n jaetun ruudun valkotaulutila mahdollistaa sen, että useat oppilaat voivat kirjoittaa näytölle samanaikaisesti, tai opettajat voivat antaa oppilaiden käyttää valkotauluistuntoa omista laitteistaan3. Opettajat voivat myös avata valkotaulun sisällä muita sisältöikkunoita, kuten asiakirjan, verkkosivuston tai kuvan, joihin voi viitata, kun luokan kanssa tehdään muistiinpanoja. Oppitunnin päätteeksi kaikki valkotaulun luomukset voidaan tallentaa pilvipalveluun, josta niitä voidaan tarkastella myöhemmin uudelleen.

Uudet ThinkVision S-sarjan iLFD-laitteet ovat uusinta Lenovon laitteistoa opiskelun tueksi. Lenovo on hiljattain julkistanut joukon uusia ja kestäviä kannettavia tietokoneratkaisuja, joissa on parannetut liitettävyysominaisuudet ja jota tukevat uudet DuraSpec1-testausmenetelmät. Lenovo TruScale Device as a Service -palvelun tuella oppilaitokset voivat varmistaa laadukkaiden laitteiden tasaisen toimituksen ja nauttia joustavuudesta sekä kustannustehokkuudesta.

Tietotekniikan virtaviivaistaminen niputettujen ratkaisujen avulla

Nykypäivän it-hallinnoijien tehtävänä on tehdä ostopäätöksiä, jotka tasoittavat tietä digitaaliselle muutokselle. Lenovo Education tarjoaa erilaisia laitteisto- ja ohjelmistopaketteja, jotka auttavat kouluja rakentamaan entistä dynaamisempia ja teknisesti edistyksellisempiä oppimisympäristöjä, virtaviivaistamaan hankintoja ja antamaan it-tiimeille paremmat mahdollisuudet hallita ja suojata teknologiainvestointejaan.

Lenovo esitteli tänään uusimman ratkaisupakettinsa koulutukseen, Lenovo Chromebook Education Packagen oppilaille ja opettajille, jotka käyttävät uusimpia Lenovo Chromebookeja. Nyt oppilaitokset voivat hankkia Googlen Chrome Education -päivityksen, joka antaa käyttäjille pääsyn Googlen hallintakonsoliin teknistä tukea ja laitehallintaa varten, sekä valikoiman Lenovon ratkaisuja4, mukaan lukien Lenovo NetFilterinLanSchoolinZero Touch EnrollmentinCO2 Offset -palvelut ja Lenovon tukipalvelut. Paketin avulla koulujen it-tiimit voivat hyödyntää ChromeOS:n ominaisuuksia helpommin hallinnoidakseen ja suojatakseen laitekantoja ja ottaa samalla käyttöön räätälöidyn ohjelmisto- ja palveluvalikoiman, joka tukee niiden erityistarpeita. Tällä strategisella yhteistyöllä Googlen kanssa Lenovo osoittaa sitoutumisensa ratkaisukeskeisen muutoksen edistämiseen koulutussegmentillä.

Hinta ja saatavuus5

Lisätietoja ratkaisuista saat Lenovo Education -sivulta.

ThinkVision S-sarjan interaktiivinen suurkuvanäyttö on saatavilla valituilla markkinoilla elokuusta 2023 alkaen. Markkinakohtainen hinnoittelu ja saatavuus paikallisten myyntiedustajien kautta.5

Lenovo Chromebook Education Package on saatavilla valituilla markkinoilla vuoden 2023 ensimmäisestä neljänneksestä alkaen. Hinnoittelu vaihtelee pakettivalintojen mukaan.5

Tuotetiedot

ThinkVision S65 iLFD

ThinkVision S75 iLFD

Display Size

65-inch

75-inch

Panel Type

Vertical Alignment (VA)

Anti-glare

Weight unpacked with wall mount

40.5 kg (~89.3 lbs.)

WiFi 2

IEEE 802.11a/b/g/n/ac/ax (both 2.4 and 5GHz bands), Bluetooth 5.2

Ports

1 x USB Type C Gen 1 (DP1.2 Alt Mode)

3 x USB 3.0

2 x USB 2.0

1x Touch USB Type B

2 x HDMI 2.0

1 x VGA

1 x RJ45

1 x RS232

1 x HDMI 2.0 out

1 x LINE out (3.5mm)

OPS Slot

Yes

Audio

2 x 15w integrated speakers

---

[1] Lenovo DuraSpec testing methods include 360cc water spill test, 76cm drop on concrete and 60kg force exerted on top cover.

2 Compatibility may vary

3 Whiteboard sessions are accessible via laptop, tablet, or smartphone through a web-based platform associated with the iLFD.

Lenovo software and services options vary by market

5 On-shelf dates may vary by geography and products may only be available in select markets. All offers subject to availability. Lenovo reserves the right to alter product offerings, features and specifications at any time without notice.

Actual available capacity is less and varies due to many factors, including formatting, partitioning and operating system, etc. which utilize part of this capacity. The available capacity may change with software updates.