Lenovo perusti kyberturvallisuuden innovaatiokeskuksen israelilaisen Ben-Gurionin yliopiston kanssa

Lenovo™ (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) on perustanut Cybersecurity Innovation Centerin (LCIC) yhteistyössä johtavan israelilaisen kyberturvallisuuden tutkimuslaitoksen, Ben-Gurionin yliopiston, kanssa. Se keskittyy zero trust -arkkitehtuurin innovaatioihin laitteistoissa ja below-OS-tietoturvassa. Innovaatiokeskus toimii lisäksi hubina seuraavan sukupolven tietoturvaratkaisujen kehittäjille ja sertifiointilaboratoriona ja alan tietoturvanäkemysten välittäjänä Lenovon asiakkaille.

Kyberuhkien monimuotoisuus ja vakavuus lisääntyvät, kun hakkerit käyttävät yhä kehittyneempiä tapoja läpäistä yritysten, organisaatioiden ja kuluttajien käyttämien teknologian tietoturvan tasot.

Lenovon marraskuussa 2022 julkaiseman Data For Humanity -raportin mukaan tietoturva on kaikenkokoisissa yrityksissä tärkein osa-alue, kun investoidaan digitaaliseen transformaatioon. Uhkien seuranta ja arviointi yhdistettynä LCIC:n kyberturvallisuusasiantuntijoiden tutkimuksiin ja raportteihin antaa mahdollisuuden strategisempiin ja tehokkaampiin vastatoimiin.

Israelissa on kansainvälisesti tunnustettu kyberturvallisuusalan keskittymä, ja Be'er Shevassa sijaitsee useiden isojen maailmanlaajuisten teknologiayritysten t&k-keskuksia. LCIC:n henkilöstöä ja hallintoa koordinoivat Lenovon ja Ben-Gurionin yliopiston kyberturvallisuusasiantuntijat.

"Kyberturvallisuus on nykyään yksi tietohallintojohtajien prioriteeteista", sanoo Nima Baiati, Lenovon kaupallisten tietoturvaratkaisujen johtaja. "LCIC:n avaaminen Ben-Gurionin yliopiston kanssa auttaa meitä ratkaisemaan tietoturvan solmukohtia ja avaa asiakkaillemme asiantuntijapalveluita ja sitä kautta helpottaa entistä parempien ratkaisujen kehittämistä."

LCIC:ssä kehitetyt ratkaisut sisällytetään Lenovon laitteisto-, ohjelmisto- ja palveluvalikoimaan ThinkShieldiin. Kattava ja kokonaisvaltainen tietoturva tarjoaa edistyksellisiä ratkaisuja, sisäänrakennetun alustaturvallisuuden ja laitesuojauksen, uhka- ja tietosuojauksen sekä kriittisiä liiketoimintatietoja suojaavat hallintatyökalut.

"Ben-Gurionin yliopisto on sitoutunut soveltamaan uusinta akateemista tietoa ja tutkimusta reaalimaailman tietoturvaongelmiin", sanoo Ben-Gurionin yliopiston kyberturvallisuuden tutkimuskeskuksen johtaja Yuval Elovici. "Osana tätä visiota teemme innokkaasti yhteistyötä tietoturvan edelläkävijöiden kanssa. Siksi toivotamme Lenovon tervetulleeksi uudeksi kumppaniksemme taistelussa kyberuhkia vastaan. Olemme innoissamme uudesta kyberturvallisuuskeskuksesta, jossa keskitytään erityisesti zero trust -arkkitehtuuriin ja seuraavan sukupolven tietoturvainnovaatioihin. Keskuksen työstä tulee osa Lenovon kyberturvallisuusportfoliota, ja se auttaa parantamaan edelleen Lenovon ja sen asiakkaiden järjestelmien tietoturvaa."

Lisätietoja medialle:

Taina Kaitala
Viestintätoimisto Manifesto Oy

Lenovo Groupin (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) liikevaihto tilivuonna 21/22 oli 70 miljardia Yhdysvaltain dollaria, ja yritys on Fortune Global 500 -listan sijalla 171. Lenovo työllistää 75 000 ihmistä ympäri maailmaa ja palvelee miljoonia asiakkaita päivittäin 180 markkina-alueella. Lenovon visio on tarjota älykkäämpää teknologiaa kaikille, ja se on jatkanut menestystään maailman johtavana pc-palveluntarjoajana laajentamalla toimintojaan infrastruktuuriin, mobiililaitteisiin sekä älykkäisiin ratkaisuihin ja palveluihin. Tämä muutos yhdessä Lenovon innovaatioiden kanssa rakentaa osallistavampaa, luotettavampaa ja kestävämpää digitaalista yhteiskuntaa kaikille. Lisätietoja Lenovosta: https://www.lenovo.com/fi/fi/. Uutiset ja tiedotteet löydät StoryHubista.

LENOVO and THINKSHIELD are trademarks of Lenovo. All other trademarks are the property of their respective owners. ©2022 Lenovo

Lenovon ThinkReality VRX pian saatavilla Suomessa31.5.2023 08:05:00 EEST | Tiedote

Uuden tason kompakti VR-headset, jossa on sekatodellisuusominaisuudet immersiiviseen työntekoon, koulutusratkaisuihin ja 3D-suunnitteluun Kokonaisvaltaista yritysratkaisua tukee pilviohjelmistot, kattavat tietoturvaominaisuudet ja -palvelut liiketoiminnan suojaamiseksi ja edistämiseksi Kasvava avoin XR-sovellusten Snapdragon Spaces -ekosysteemi suosituimpiin yrityskäyttötapauksiin. Yrityskäyttöön tarkoitettu ThinkReality™ VRX -headset on tulossa saataville ympäri maailmaa, myös Suomessa. Immersiivinen, mukavakäyttöinen, linjakas ja kuuden vapausasteen (6 Degrees of Freedom, 6DoF) VR-ratkaisu pyörii Snapdragon® XR2+ Gen 1 -suorittimella ja tuo täysväriset, korkearesoluutioiset pass-through-ominaisuudet sekatodellisuussovelluksiin. ThinkReality VRX:n tukena on myös kattava palvelupaketti, joka auttaa organisaatioita ottamaan teknologiasta täyden hyödyn irti. ThinkReality VRX:n lähtöhinta on 1 299 euroa, ja sen odotetaan olevan saatavilla Suomessa kesäkuusta 2023 alkaen. Hinnoitteluun vai

Lenovon kannattavuus hyvällä tasolla nopeiden muutosten vuonna24.5.2023 11:35:31 EEST | Tiedote