Lenovolta uudet suorituskykyiset ja nopeat ThinkStation -mallit

Kolmen seuraavan sukupolven työaseman ThinkStation PX:n, P7:n ja P5:n voimanlähteinä ovat Intel®:n ja NVIDIAn uusimmat teknologiat, ja niiden ulkomuoto on suunniteltu yhteistyössä Aston Martinin kanssa.

Lenovo julkisti tänään ThinkStation PX:n, P7:n ja P5:n, jotka ovat heidän toistaiseksi teknisesti edistyksellisimpiä työasemiaan. Ne on suunniteltu eri toimialojen vaativan käytön tarpeisiin, ja niissä on Intel®:n uusin prosessoriteknologia, jossa on jopa 120 ydintä ja tuki huippuluokan NVIDIA RTX™ -ammattilaisnäytönohjaimille. Lisäksi työasemien runko on suunniteltu uudelleen. Niissä erityisen kehittyneet lämpömittarit sekä BMC-ominaisuudet suoraviivaista etävalvontaa varten. Uuden sukupolven työasemat vastaavat VR- ja XR-kokemusten vaativiin haasteisiin sekä selviytyvät virtuaalisen tuotannon, koneoppimisen, CAE:n ja tekoälyn tehtävistä.

"Uudet työasemamme on suunniteltu asiakaskeskeisesti, ja voimme tarjota innovatiivisia uusia ratkaisuja työtehtävien monimutkaistuessa. Siten asiakkaamme saavat entistä paremmat tulokset ja laadun työlleen", sanoo Lenovon työasema- ja Client AI -liiketoimintayksikön varajohtaja Rob Herman. "Teimme näiden laitteiden suhteen tiivistä yhteistyötä Intel®:n, NVIDIAn ja Aston Martinin kanssa tuodaksemme markkinoille parhaan mahdollisen muotoilun ja toiminnallisuuden lyömään kättä laadukkaan grafiikan, muistin ja prosessoritehon kanssa."

Uuden työasemakolmikon toteuttamiseksi Lenovo teki yhteistyötä asiakkaansa Aston Martinin kanssa. Aston Martin on tunnettu laadukkaiden ajoneuvojen valmistaja, ja heidän tiiminsä suunnitteli uuden ThinkStation-rungon. Aston Martinin muotoilufilosofian mukaisesti yhteistyöllä pyrittiin heijastamaan Lenovon ikonista punaista muotokieltä, tuomaan laitteisiin korkein mahdollinen suorituskyky ja entisestään parannellut räätälöintimahdollisuudet unohtamatta entistä parempaa ergonomiaa.

Rungon 3D-säleikkö on saanut suoraan vaikutteita Aston Martinin ikonisesta DBS Grand Tourer -mallin jäähdyttyminen säleiköstä. Uudelleen suunnitellut ilmanohjaimet ja suuremmat tuuletusaukot sekä Lenovon patentoitu kolmikanavainen jäähdytysjärjestelmä mahdollistavat esteettömän ilmavirran, mikä varmistaa maksimaalisen kylmän ilman sisäänoton ja kuuman ilman poiston. Tämän seurauksena runko maksimoi suorittimien, näytönohjainten, muistin ja tallennustilan suorituskyvyn. Lisäksi kaikissa kolmessa uudessa työasemamallissa on edestä käsin avattavat asemat, jotka ovat helposti huollettavissa ja päivitettävissä.

"Lenovon uuden ThinkStation-alustan suunnitteluyhteistyö on ollut meille erityinen kolmen vuoden matka", sanoo Aston Martinin kumppanuusjohtaja Cathal Loughnane. "Lenovon työasemia käyttävälle asiakkaalle tämä oli ainutlaatuinen tilaisuus luoda suorituskykyinen laitteisto, jota käytämme ajoneuvojemme suunnitteluun ja kehittämiseen."

Lenovo ThinkStation PX: Huippuunsa viritettyä työpöydän ja datakeskuksen joustavuutta

Lenovon lippulaivatyöasemassa ThinkStation PX:ssä on äärimmäinen teho ja suorituskyky, ja se tukee useampia ytimiä ja laajennettavuutta kuin aiemmat Lenovon työasemasukupolvet. ThinkStation PX tuo joustavuutta, jota tarvitaan sekä työpöytä- että datakeskusympäristöissä, mikä mahdollistaa saumattoman siirtymisen näiden kahden välillä. Tässä monipuolisessa uudessa työasemassa on uusimmat neljännen sukupolven Intel® Xeon® Scalable -suorittimet, jotka tarjoavat 120 suorittimen ydintä ja joiden keskimääräinen suorituskyky on kasvanut 53 prosenttia edelliseen sukupolveen verrattuna[1]. ThinkStation PX:ssä on tuki neljälle kaksoiskorttipaikkaiselle NVIDIA RTX™ 6000 Ada Generation -näytönohjaimelle, joten käyttäjät voivat hallita ja toteuttaa monimutkaisia työnkulkuja vaativissa tehtävissä, kuten luovassa viimeistelyssä ja CAE-simuloinnissa. Neljän teratavun DDR5-muisti ja erittäin nopea kaistanleveys PCIe Gen 5 mahdollistavat usean käyttäjän virtualisoinnin hybridi-työnkulkuympäristöissä. ThinkStation PX:ssa on tehokas 1850 W:n verkkovirtalähde ja valinnaiset ylimääräiset virtalähteet.

Lenovo ThinkStation P7: Suorituskykyä vaativiin tehtäviin

ThinkStation P7:ssä on täysin uusi laskenta-arkkitehtuuri uusien Intel® Xeon® W -suorittimien ansiosta. Ne tukevat jopa 56 ydintä yhdessä lähteessä tuoden tehoa vaativien laskentatehtävien ratkaisemiseen. ThinkStation P7 on suunniteltu vastaamaan suorituskyky- ja luotettavuushaasteisiin, joissa on aiemmin yleensä tukeuduttu palvelimiin tai pilviresursseihin, ja työasema on myös optimoitu käytettäväksi erilaisissa työpöytä- ja datakeskusympäristöissä 4U-kotelossa. ThinkStation P7 tukee jopa kolmea kahden korttipaikan NVIDIA RTX™ 6000 Ada Generation -näytönohjainta, joten se on ihanteellinen sisällöntuottajille, arkkitehdeille, suunnittelijoille, insinööreille ja datatieteilijöille, jotka tarvitsevat grafiikka-, visualisointi-, reaaliaikaista renderöinti-, CAE- ja AI-suorituskykyä. ThinkStation P7 pystyy vastaamaan kovimpiinkin haasteisiin autojen muotoilusta ja laskennallisesta nestedynamiikka-analyysistä monimutkaiseen videotuotantoon ja renderöintityönkulkuun.

"Olemme innoissamme uudesta Xeon W -suorittimesta, joka on kehitetty johtavan uuden laskentajärjestelmäarkkitehtuurin ja pakkauksen avulla. Siinä on huomattavasti enemmän ytimiä parantamaan suorituskykyä vaativissa liiketoimintakriittisissä työtehtävissä", sanoo CCG:n varajohtaja ja Intelin Creator- ja työasemaratkaisujen tiimin pääjohtaja Roger Chandler. "Suorittimet on kehitetty varmistamaan, että datan parissa työskentelevillä, insinööreillä ja graafikoilla on käytettävissään tarpeellista tehoa ja toimintavarmuutta."

Lenovo ThinkStation P5: Monipuolisuutta, luotettavuutta ja suorituskykyä pitkälle tulevaisuuteen

ThinkStation P5 on suunniteltu eri teollisuudenaloille vastaamaan käyttäjien vaatimuksiin suorituskyvystä, it-laajennettavuudesta ja helposta hallinnasta yritysympäristössä. Seuraavan sukupolven työasemassa on uudelleen suunniteltu runko, uusimmat Intel® Xeon® W -suorittimet, joissa on 24 ydintä ja tuki kahdelle NVIDIA RTX A6000 -näytönohjaimelle. Nopea DDR5-muisti ja PCIe Gen 5 -kaistanleveys mahdollistavat pitkälle viedyn konfiguroinnin. P5 loistaa ennen kaikkea mallinnuksessa ja laskentatehtävissä, ja se on erityisesti suunniteltu arkkitehtien, insinöörien ja luovan työn tekijöiden käyttöön. Se suoriutuu esimerkiksi monimutkaisista 3D-CAD-tehtävistä, geospatiaalisesta visualisoinnista sekä reunalaskennasta.

"NVIDIA tuo erittäin tehokkaita visuaalisen laskennan näytönohjaimia Lenovon uusiin työasemiin", sanoo NVIDIAn Professional Visualization -yksikön varatoimitusjohtaja Bob Pette. "Kaikki kolme Lenovon ThinkStation-mallia varustavat datatieteilijät, insinöörit ja luovat ammattilaiset korkean suorituskyvyn teknologialla, jota he tarvitsevat massiivisten datakokonaisuuksien parissa, innovoidakseen nopeammin ja kehittääkseen tekoälyä ja laskentaintensiivisiä työnkulkuja."

ThinkStation PX-, P7- ja P5-työasemat on suunniteltu toimimaan vaativimmissa ammattimaisesti hallinnoiduissa it-ympäristöissä, tuoden olennaisia yritystason ominaisuuksia ja tietoturvaa. Lenovon tiukat standardit ja testit, ThinkStation Diagnostics 2.0, ThinkShield-tuki, Premier Support -päivitykset ja kolmen vuoden takuu ovat avain luottavaiseen ja turvalliseen työntekoon.

Kaikki kolme uutta työasemaa tulevat saataville toukokuussa 2023[2]. Lisätietoa: www.lenovo.com/thinkstations

Kuvia median käyttöön löytyy täältä sekä tiedotteen liitteinä.

Lisätietoja:

Markus Hilden

Viestintätoimisto Manifesto

LENOVO, THINKSTATION and THINKSHIELD are trademarks of Lenovo. Intel and Xeon are trademarks of Intel Corporation or its subsidiaries in the U.S. and/or other countries. NVIDIA and RTX are trademarks of NVIDIA Corporation. Inc. All other trademarks are the property of their respective owners.  ©2023, Lenovo Group Limited.

[1] See [G1] at intel.com/processorclaims: 4th Gen Intel® Xeon® Scalable processors. Results may vary.
[2] Availability may vary by geography and products may only be available in select markets.

Lenovo Groupin (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) liikevaihto tilivuonna 21/22 oli 70 miljardia Yhdysvaltain dollaria, ja yritys on Fortune Global 500 -listan sijalla 171. Lenovo työllistää 75 000 ihmistä ympäri maailmaa ja palvelee miljoonia asiakkaita päivittäin 180 markkina-alueella. Lenovon visio on tarjota älykkäämpää teknologiaa kaikille, ja se on jatkanut menestystään maailman johtavana pc-palveluntarjoajana laajentamalla toimintojaan infrastruktuuriin, mobiililaitteisiin sekä älykkäisiin ratkaisuihin ja palveluihin. Tämä muutos yhdessä Lenovon innovaatioiden kanssa rakentaa osallistavampaa, luotettavampaa ja kestävämpää digitaalista yhteiskuntaa kaikille. Lisätietoja Lenovosta: https://www.lenovo.com/fi/fi/. Uutiset ja tiedotteet löydät StoryHubista.