Lindtman: Keskusta on mennyt paniikkiin gallup-lukujen takia

Keskustan paniikki johtuu gallup-lukujen lisäksi luultavasti myös siitä, että hallituksen päässä sote seisoo pahasti, sanoo Antti Lindtman.

SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Lindtmanin mukaan keskustan valitus puhemiesneuvostolle kertoo siitä, että keskusta on mennyt paniikkiin gallup-lukujen takia.

- Sen sijaan, että keskustan kansanedustajat keskittyisivät tekemään huolellista lainsäädäntötyötä, he etsivät jälleen kerran syyllisiä muualta. Tätä samaa valitusvirttä on kuunneltu koko kevät ja kesä. Keskustan peili on hukassa, sillä jopa omien virheiden syyllinen on aina joku muu. Keskustan operaation  puoluelähtöisyydestä kertoo, etteivät edes hallituspuolueet lähteneet siihen kokonaan mukaan - kokoomus ei laisinkaan.

- Fakta on se, että hallituksen sotemallin viivästyminen kahteen kertaan johtuu vain ja ainoastaan hallituksesta itsestään. Syynä on se, että Sipilän hallituksen poliittinen lehmänkauppa ajoi kaiken muun edelle.

Lindtman puolustaa sosiaali- ja terveysvaliokunnan ja valiokunnan puheenjohtaja Kiurun asiallista työskentelyä.

- Vaikka valiokunnan puheenjohtajana olisi ollut itse Suomi-Filmin Justiina, hallituksen aikataululla perustuslain vastainen malli ei olisi edennyt.

- Valiokunta on tehnyt kahdessa kuukaudessa kahden vuoden työmäärän. Kaikki poikkeuskeinot ovat olleet valiokunnan käytössä.

- Yli puolet valinnanvapauslainsäädännöstä menee uusiksi ja osa esityksestä ei vieläkään ole eduskunnassa. Nyt odotellaan kaiken lisäksi vastineen vastinetta. Keskustan paniikki johtuu gallup-lukujen lisäksi luultavasti myös siitä, että hallituksen päässä sote seisoo pahasti.

Kutsu: Hiilinieluja ja bioenergiaa -seminaari2.11.2018 10:03Kutsu

Lämpimästi tervetuloa SDP:n Ihmisen elinympäristö –työryhmän sekä Eduskunnan ympäristövaliokunnan sd-ryhmän järjestämään miniseminaarin Hiilinieluja ja bioenergiaa - onko Suomen ilmastopolitiikka menossa metsään? Aika: torstaina 8.11.2018 kello 17-19 Paikka: Pikkuparlamentin kansalaisinfo, Arkadiankatu 3 Ohjelma: Metsät ja bioenergia – suomalaisen ilmastopolitiikan kohtalonkysymys? Professori Markku Ollikainen, Suomen ilmastopaneelin puheenjohtaja Hiilivapaa Helsinki 2035 – mistä lämpöä ja energiaa? Karoliina Auvinen, Smart Energy Transition -tutkimushankkeen vuorovaikutusjohtaja Keskustelun käynnistää kommenttipuheenvuorollaan MMK Matti Saarni, joka tutkii politiikan keinoja hillitä ilmastonmuutosta metsä-, maatalous- ja ympäristöpolitiikalla. Puhetta johtaa työryhmän puheenjohtaja Kaarin Taipale. Tilaisuudessa on kahvitarjoilu.

SDP:n varapuheenjohtaja Maarit Feldt-Ranta asunnottomien yössä: Tarvitsemme lisää kohtuuhintaisia asuntoja, kohtuulliset asumismenot ja asumisneuvontaa17.10.2018 16:21Tiedote

SDP:n kansanedustaja, varapuheenjohtaja Maarit Feldt-Ranta esittää Asunnottomien yö -tapahtumassa kolme keinoa asunnottomuuden vähentämiseksi. Asunnottomien yötä vietetään tänään 17. lokakuuta YK:n köyhyyden ja syrjäytymisen vastaisena päivänä ympäri Suomea. Tapahtumia järjestetään yli neljälläkymmenellä paikkakunnalla.