Lohjalainen teräsosaaja etsii Alihankintamessuilta uusia kumppaneita innovointiin

Aulis Lundell Oy tunnetaan useista rakennustuoteinnovaatioistaan. Perheyhtiö osallistuu kuluvalla viikolla ensimmäistä kertaa Tampereen Alihankintamessuille tähtäimessään uudet tuotekehityskumppanuudet.

Teräsprofiilien ja kevytrakennejärjestelmien valmistamiseen erikoistunut yhtiö on uudistanut rakennustuotealan toimintamalleja usealla tavalla. Yritys on tehnyt jo pitkään yhteistyötä muiden muassa Gyprocin ja Saint-Gobainin kanssa. Yhteisen kehitystyön tulosta ovat Gypsteel-teräsrankajärjestelmät, jotka ovat olleet markkinoilla jo kymmenen vuotta.

Lohjalainen teräsosaaja tunnetaan myös innovatiivisista tilaa säästävästä Liune-liukuovistaan. Neliöitä säästävä oviratkaisu perustuu väliseinään integroituun ovielementtiin ja syntyi arkkitehti Matti Kärjen aloitteesta yhtiön perustajan Aulis Lundellin vetämän kehitystiimin johdolla.

Toimitusjohtaja Leena Lundell on viime vuonna avannut tietä yritysten ja kotimaisten taiteilijoiden yhdessä tekemiselle ja tuonut taidesisustuksen osaksi Aulis Lundellin verkkokaupan tuotevalikoimaa.

- Meillä on selkeä tavoite Tampereen Alihankintamessuilla. Yhtiön perustamisesta lähtien meille on ollut luontaista koko ajan etsiä erilaisia ratkaisuja. Nyt haemme kumppaneita innovoimaan aivan uusia tuotteita ja tuoteryhmiä. Osaamme teräksen ja haemme kasvua sekä täysin uusista liiketoiminnoista että yhdessä kumppanien kanssa innovoiduista tuoteryhmistä, Leena Lundell kertoo.

Aulis Lundell Oy on erikoistunut rullamuovausteknologialla valmistettavien teräsprofiilien valmistamiseen, kevytrakennejärjestelmien kehittämiseen ja markkinointiin sekä jatkojalostettujen tuotteiden kuten elementtien valmistukseen. Yhtiömme on yksityinen perheyritys, olemme toimittaneet rakennusteollisuudelle kuumasinkitystä teräsohutlevystä rullamuovaamalla valmistettuja LUNDELL-PROFILE -tuotteita jo vuodesta 1980.

Yhtiön päämarkkina-alue on kotimaa. Toimimme hyvien liikenneyhteyksien varrella Lohjalla Länsi-Uudellamaalla.

Aulis Lundell på Nordbygg-mässan - Detta stålstommade hus visade möjligheterna med att bygga klimatsmart24.4.2022 08:00:00 EEST | Tiedote

Att bygga klimatsmart är sällan förekommande trots att byggbranschen är den i särklass största klimatboven, med avsevärda utsläpp både vid tillverkning och användning av byggmaterial. Stål är ett material vars egenskaper många inte känner till, som t.ex. dess måttnogrannhet, formbarhet och 100:iga återvinnbarhet. Huset Pyörre (sv. Virveln) visade helt konkret hur mycket av materialet i ett enbostadshus kan vara återvinnbart, återvunnet och förnyelsebart.