Maailman 100 parhaan joukkoon arvioidun Aalto Executive MBA:n vahvuus on vaikuttavuudessa

Aalto-yliopisto on noussut kaikissa tärkeissä alakohtaisissa yliopistovertailuissa. Vastikään julkistetussa Times Higher Education -rankingin kauppa- ja taloustieteiden alan yliopistovertailussa Aalto nousi sijalle 54. Alle 50-vuotta sitten perustetuista yliopistoista 50 parasta listaava ”QS Top 50 under 50” piti Aalto-yliopiston yhdeksäntenä. Financial Times on arvostanut Aalto Executive MBA -ohjelman jälleen maailman sadan parhaimman joukkoon tuhansien verrokkien joukosta. Sijoitus oli tänä vuonna 92.

Aalto EMBA -ohjelman vahvuus löytyy vaikuttavuudesta. Ohjelmasta vastaavan Aalto University Executive Educationin (Aalto EE) pitkäjänteisenä tavoitteena on luoda parempaa maailmaa paremmalla johtajuudella.

- Erilaiset rankingit ovat alamme kuumemittari, jotka antavat tärkeää tilannekuvaa varsinaisten laatuakkreditointien rinnalle. Aalto Executive MBA -ohjelman tehtävänä on tukea osallistujien henkilökohtaista transformaatiota ja vahvistaa heidän panostaan organisaatioidensa transformaatioon, sanoo Pekka Mattila, Aalto EE:n toimitusjohtaja ja Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun Professor of Practice.

Valmennusohjelman vaikuttavuuden kannalta on merkittävää myös se, minkälainen vertaisopiskelijoiden profiili ja tausta on. Ohjelman osallistujien valintaprosessi on Aalto EE:ssä erityisen tiukka, ja kansainvälisesti vertailtuna Aalto EMBA:n osallistujat ovat jo aloittaessaan varsin kokeneita ja korkeissa asemissa organisaatioissaan.

- Ohjelmamme yhdistää alojensa johtavien yritysten avainhenkilöt, lupaavimmat kasvuyrittäjät sekä julkisen ja kolmannen sektorin avainvaikuttajat. Meille tärkeää on synnyttää alusta, jossa eri alojen keskeiset päätöksentekijät kohtaavat ja oppivat myös toisiltaan, kertoo Aalto MBA ja EMBA -ohjelmista vastaava johtaja Hanna-Riikka Myllymäki.

Berner Oy:n toimitusjohtaja Antti Korpiniemi oppi ohjelman aikana ymmärtämään paremmin globaalien yritysten ajattelua. Suorittaessaan ohjelmaa vuosituhannen vaihteessa, hän toimi yrityksen osastonjohtajana ja nousi toimitusjohtajaksi vuonna 2013.

- Johtamista voi ja pitää opetella. EMBA on investointi, joka maksaa itsensä takaisin. Se on auttanut minua paljon, kertoo Antti Korpiniemi.

Ohjelma mahdollistaa myös tärkeää osaamisen ristiinpölytystä julkisen ja kolmannen sektorin sekä yritysmaailman välillä. Viime vuonna Aalto EMBA -ohjelmasta valmistunut Kristiina Golanilla oli ohjelmaa aloittaessaan parinkymmenen vuoden kokemus julkisesta terveydenhuollosta. Aalto EMBA:n aikana hänestä tuli täyspäiväinen yrittäjä ja hänen yrityksensä Hilla on menestynyt ja kasvaa voimakkaasti.

- Aalto EMBA oli silmiä avaava kokemus ja antoi minulle näkökulmaa globaaliin bisneksen. Ohjelma oli kokonaisuudessaan erinomainen, Kristiina Golan kertoo.

Vertailussa anglo-amerikkalaisten ja kiinalaisten huippuyliopistojen yhteisohjelmat hallitsevat jälleen kärkipaikkoja heti ensimmäiseksi yltäneen HEC Parisin jälkeen. Toisena on yhdistelmä Kellogg (USA) - Hong Kong UST Business School ja kolmantena HEC Paris, London School of Economics ja Stern School of Business (New York University).

FT Ranking perustuu sekä osallistujien suoraan lehdelle antamiin tietoihin että yliopistojen tuottamaan tilastoaineistoon. Vastaajina vertailussa ovat aina kolme vuotta sitten kyseisestä Executive MBA -ohjelmasta valmistuneet.

Aalto Executive MBA -ohjelmasta ja muista Aalto EE:n degree-ohjelmista

Toimitusjohtaja, professori (professor of practice)

Hanna-Riikka Myllymäki
Business Area Director, Degree Programs
hanna-riikka.myllymaki@aaltoee.fi

DBA-väitös: Globaalin toimintamallin toteuttaminen vaatii yritykseltä tasapainottelua vastakkaisten odotusten välillä26.11.2019 15:44:50 EETKutsu

KTM Margit Suurnäkki väittelee 29.11.2019 Aalto Executive DBA -tutkinto-ohjelmasta (Doctor of Business Administration). Hänen väitöskirjansa aiheena on kansainvälinen johtaminen ja erityisesti se, mitä globaalisti toimivalta yritykseltä vaaditaan sisäisesti, jotta se voisi vastata yhä globaalimman liiketoimintaympäristön vaatimuksiin.

Stiftelserna stärker ledarskapskompetensen inom konst- och kultursfären tillsammans med Aalto EE26.11.2019 09:13:12 EETTiedote

Megatrender i världen, förändringar i arbetet och oviss finansiering driver konst- och kultursfären att utveckla ledarskaps- och affärskompetensen. Programmet Business of Culture antar den utmaningen tillsammans med olika kulturaktörer. Programmet inleds i november och yrkesverksamma inom konst- och kultursfären understöds av Jenny and Antti Wihuri Foundation, Saastamoinen Foundation, Föreningen Konstsamfundet och Kulturfonden för Sverige och Finland.

Säätiöt vahvistavat taide- ja kulttuurialan johtamisosaamista yhdessä Aalto EE:n kanssa26.11.2019 08:55:32 EETTiedote

Maailman megatrendit, työn muutos ja rahoituksen epävarmuus vauhdittavat taide- ja kulttuurialaa kehittämään johtamis- ja liiketoimintaosaamista. Uusi Business of Culture-ohjelma tarttuu haasteeseen yhdessä alan toimijoiden kanssa Pohjoismaissa ja Baltiassa. Keskiviikkona alkavassa ohjelmassa taide- ja kulttuurialan ammattilaisia ovat tukemassa Jenny ja Antti Wihurin rahasto, Saastamoisen säätiö, Föreningen Konstsamfundet ja Suomalais-ruotsalainen Kulttuurirahasto.