Maailman 100 parhaan joukkoon arvioidun Aalto Executive MBA:n vahvuus on vaikuttavuudessa

Aalto-yliopisto on noussut kaikissa tärkeissä alakohtaisissa yliopistovertailuissa. Vastikään julkistetussa Times Higher Education -rankingin kauppa- ja taloustieteiden alan yliopistovertailussa Aalto nousi sijalle 54. Alle 50-vuotta sitten perustetuista yliopistoista 50 parasta listaava ”QS Top 50 under 50” piti Aalto-yliopiston yhdeksäntenä. Financial Times on arvostanut Aalto Executive MBA -ohjelman jälleen maailman sadan parhaimman joukkoon tuhansien verrokkien joukosta. Sijoitus oli tänä vuonna 92.

Aalto EMBA -ohjelman vahvuus löytyy vaikuttavuudesta. Ohjelmasta vastaavan Aalto University Executive Educationin (Aalto EE) pitkäjänteisenä tavoitteena on luoda parempaa maailmaa paremmalla johtajuudella.

- Erilaiset rankingit ovat alamme kuumemittari, jotka antavat tärkeää tilannekuvaa varsinaisten laatuakkreditointien rinnalle. Aalto Executive MBA -ohjelman tehtävänä on tukea osallistujien henkilökohtaista transformaatiota ja vahvistaa heidän panostaan organisaatioidensa transformaatioon, sanoo Pekka Mattila, Aalto EE:n toimitusjohtaja ja Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun Professor of Practice.

Valmennusohjelman vaikuttavuuden kannalta on merkittävää myös se, minkälainen vertaisopiskelijoiden profiili ja tausta on. Ohjelman osallistujien valintaprosessi on Aalto EE:ssä erityisen tiukka, ja kansainvälisesti vertailtuna Aalto EMBA:n osallistujat ovat jo aloittaessaan varsin kokeneita ja korkeissa asemissa organisaatioissaan.

- Ohjelmamme yhdistää alojensa johtavien yritysten avainhenkilöt, lupaavimmat kasvuyrittäjät sekä julkisen ja kolmannen sektorin avainvaikuttajat. Meille tärkeää on synnyttää alusta, jossa eri alojen keskeiset päätöksentekijät kohtaavat ja oppivat myös toisiltaan, kertoo Aalto MBA ja EMBA -ohjelmista vastaava johtaja Hanna-Riikka Myllymäki.

Berner Oy:n toimitusjohtaja Antti Korpiniemi oppi ohjelman aikana ymmärtämään paremmin globaalien yritysten ajattelua. Suorittaessaan ohjelmaa vuosituhannen vaihteessa, hän toimi yrityksen osastonjohtajana ja nousi toimitusjohtajaksi vuonna 2013.

- Johtamista voi ja pitää opetella. EMBA on investointi, joka maksaa itsensä takaisin. Se on auttanut minua paljon, kertoo Antti Korpiniemi.

Ohjelma mahdollistaa myös tärkeää osaamisen ristiinpölytystä julkisen ja kolmannen sektorin sekä yritysmaailman välillä. Viime vuonna Aalto EMBA -ohjelmasta valmistunut Kristiina Golanilla oli ohjelmaa aloittaessaan parinkymmenen vuoden kokemus julkisesta terveydenhuollosta. Aalto EMBA:n aikana hänestä tuli täyspäiväinen yrittäjä ja hänen yrityksensä Hilla on menestynyt ja kasvaa voimakkaasti.

- Aalto EMBA oli silmiä avaava kokemus ja antoi minulle näkökulmaa globaaliin bisneksen. Ohjelma oli kokonaisuudessaan erinomainen, Kristiina Golan kertoo.

Vertailussa anglo-amerikkalaisten ja kiinalaisten huippuyliopistojen yhteisohjelmat hallitsevat jälleen kärkipaikkoja heti ensimmäiseksi yltäneen HEC Parisin jälkeen. Toisena on yhdistelmä Kellogg (USA) - Hong Kong UST Business School ja kolmantena HEC Paris, London School of Economics ja Stern School of Business (New York University).

FT Ranking perustuu sekä osallistujien suoraan lehdelle antamiin tietoihin että yliopistojen tuottamaan tilastoaineistoon. Vastaajina vertailussa ovat aina kolme vuotta sitten kyseisestä Executive MBA -ohjelmasta valmistuneet.

Aalto Executive MBA -ohjelmasta ja muista Aalto EE:n degree-ohjelmista

Toimitusjohtaja, professori (professor of practice)

Hanna-Riikka Myllymäki
Business Area Director, Degree Programs
hanna-riikka.myllymaki@aaltoee.fi

Mika Videman liittyy Aalto EE:n neuvonantajaverkostoon20.5.2020 13:52:24 EESTTiedote

Aalto University Executive Education (Aalto EE) on kutsunut Mika Videmanin Senior Advisoriksi. Aalto EE:n asiakkaat hyötyvät Videmanin laajasta kokemuksesta ja monipuolisesta osaamisesta globaaleissa korporaatioissa sekä startup-yrityksissä. Hän on työskennellyt niin myynnin, markkinoinnin kuin kumppanuuksien kehittämisen alueilla. Lisäksi hänellä on pitkä kokemus HR-johdossa Fazer-konsernissa ja Nokia Oyj:ssa.

Financial Times arvioi Aalto EE:n jälleen maailman 50. parhaan joukkoon – erityisesti yritysasiakkaiden sitoutuminen kasvoi11.5.2020 08:29:28 EESTTiedote

Aalto-yliopiston vertailusijat ovat viime vuosina vahvistuneet. Esimerkiksi QS World University Rankings* nosti viime kerralla Aallon 9. sijalle maailmassa alle 50-vuotiaiden yliopistojen joukossa. Aalto-yhteisön osana toimiva Aalto University Executive Education (Aalto EE) puolusti jälleen paikkaansa maailman kärjessä; arvostetun Financial Timesin vastajulkistetussa vertailussa Aalto EE asettui sijalle 42. tuhansien verrokkien joukosta ollen jälleen ainut suomalainen toimija 50 parhaan joukossa koko vertailun historiassa.

Yritysten vastuullisuus testataan irtisanomistilanteissa - Aalto PRO:lta laaja palvelukokonaisuus muutostilanteisiin20.3.2020 16:00:33 EETTiedote

Maailmantalouden nopeat käänteet pakottavat yritykset reagoimaan myös henkilöstöön kohdistuvin sopeuttamistoimin. Tällöin punnitaan myös yrityksen vastuullisuus. Aalto University Professional Development (Aalto PRO) on jo yli 25 vuotta auttanut yrityksiä ja uusia työnhakijoita näissä tilanteissa. Nyt tarjolla on vieläkin kokonaisvaltaisempi muutostukipalvelu, jossa yhdistyvät uravalmennus ja muutoskoulutukset. Kokonaisuus räätälöidään aina henkilöstövähennyksiin joutuvan yrityksen kulloiseenkin tarpeeseen.

Aalto EE:lle ennätysliikevaihto jo 8. vuotta peräkkäin16.3.2020 08:02:48 EETTiedote

Aalto University Executive Education Oy:n (Aalto EE) liikevaihto ylsi uuteen ennätykseen jo kahdeksatta kertaa peräkkäin. Vuoden 2019 liikevaihto oli 23,6 miljoonaa euroa (vuonna 2018 21,7 M€). Myös liiketulos on pysynyt vahvana ollen 1 miljoonaa euroa (vuonna 2018 1,4 M€). Tulostaso on vahva, huolimatta yhtiön kehityspanostuksista digitalisointiin ja uusiin toimitiloihin. Kasvua oli erityisesti asiakaskohtaisesti räätälöidyissä valmennusohjelmissa sekä Aalto MBA for Executives ja Executive MBA -ohjelmissa.

Aalto EE:n neuvonantajaverkoston uusin jäsen Päivi Castrén vahvistaa globaalia HR-osaamista10.3.2020 12:57:02 EETTiedote

Aalto University Executive Education (Aalto EE) on kutsunut Päivi Castrénin Senior Advisoriksi. Hänellä on yli 30 vuoden laaja-alainen kokemus henkilöstöjohtamisesta ja organisaatioiden kehittämisestä Wärtsilästä, Nokia Oyj:stä ja Valmet Paper Machinery:sta. Hänen pitkä kokemuksensa ja näkemyksensä johtamisen kehittämisestä niin neuvonantajan kuin toteuttajankin rooleissa on äärimmäisen arvokasta Aalto EE:n globaalisti toimiville asiakkaille.