Marine- ja offshore-toimialan yritys ALMACO Group digitalisoi globaalin projektiliiketoiminnan ohjauksensa yhteistyössä eCraftin kanssa

Marine- ja offshore-teollisuudelle kattavia kokonaistoimituksia tarjoava ALMACO ryhtyy laajaan, koko globaalin konsernin kattavaan kehityshankkeeseen yhteistyössä eCraftin kanssa. ALMACO uudisrakentaa ja modernisoi meri- ja offshore-teollisuuden majoitus- ja catering-alueita. Yrityksellä on toimistoja ympäri maailmaa. Uuden liiketoimintaratkaisun käyttöönotto tehdään vaiheittain ja aloitetaan ALMACOn Suomen, Ranskan ja USA:n toiminnoista.

ALMACOn kehityshankkeen tarkoituksena on tehostaa ja yhtenäistää liiketoimintaprosesseja ja toimintatapoja kansainvälisesti läpi koko konsernin ottamalla käyttöön moderni toiminnanohjausjärjestelmä, joka tukee yrityksen projektiliiketoimintaa. Kehityshankkeen perusajatus ALMACOlla on asiakkaiden tarpeisiin vastaaminen – projektien ja materiaalien hallinta aikatauluineen sekä kustannuksineen on erittäin tärkeää. Uuden toiminnanohjausjärjestelmän odotetaan mahdollistavan 360 asteen näkymän asiakkaisiin.

ALMACOn Dynamics 365 -ratkaisukokonaisuus mahdollistaa kasvun

ALMACOn valitsema ratkaisukokonaisuus pohjautuu Microsoftin moderniin teknologiaan. Ratkaisu on pilvipalvelupohjainen, kattava ja toimintavarma. Ratkaisukokonaisuutta on helppo laajentaa yrityksen tulevaisuuden tarpeiden ja kasvun mukaan – Microsoftin teknologia-alusta mahdollistaa helpon ja skaalautuvan laajennettavuuden.

eCraft toimittaa ALMACOlle eCraft Dynamics 365 Template for Project Business -toimitusmallilla toteutettavan kokonaisuuden. Ratkaisu koostuu Dynamics 365 Finance and Operations -toiminnanohjausjärjestelmästä, laajennettuna tuotetiedonhallinnan ja projektitoiminnallisuuden lisäarvoratkaisuilla, sekä Dynamics 365 Sales -asiakkuudenhallinnan järjestelmästä.

Projektiliiketoimintaa tekevän ja palveluita tarjoavan ALMACOn asettamia tärkeimpiä tavoitteita on, että järjestelmällä voidaan hallinnoida, seurata ja johtaa projekteja; kokonaisjärjestelmän tulee kattaa ALMACOn ydinliiketoiminnan tarvitsevat toiminnallisuudet maailmanlaajuisesti läpi koko konsernin.

eCraft Template -toimitusmalli projektiliiketoimintaan

Ratkaisun käyttöönotto toteutetaan vaiheittain, alkaen ALMACOn Suomen, Ranskan ja USA:n toiminnoista. eCraft hoitaa käyttöönoton globaalin kumppaniverkoston kautta, jolla varmistetaan paikalliset käyttöönotot laadukkaasti.

eCraftin Template-toimitusmalli tarjoaa joustavan ja nopean käyttöönottoratkaisun, jossa on valmiiksi huomioitu yrityksen toimialakohtaiset tarpeet ja vaatimukset. Template-toimitusmallissa hyödynnetään toimialan tarpeisiin sovitettuja parhaita käytäntöjä ja prosesseja sekä valmiiksi valikoituja sovelluksia ja ratkaisulaajennuksia Microsoftin laajasta ekosysteemistä.

ALMACO vakuuttui eCraftin osaamisesta ja heidän liiketoimintansa haasteiden ymmärtämisestä ja on tyytyväinen eCraftin tarjoamista oikeanlaisista työkaluista juuri projektiliiketoiminnan tarpeisiin ja johtamisen tueksi. Ratkaisukokonaisuus on erinomainen pohja myös tulevaisuuden tarpeille.

”Tavoitteemme oli valita ALMACOn liiketoimintaa parhaimmalla mahdollisella tavalla tukeva ratkaisu ja kumppani. Projektien hallinta on meidän ydinliiketoimintaa ja asiakkaidemme tunteminen on tärkeää, joten näiden merkitys ratkaisu- ja kumppanivalinnassa olivat erittäin merkittäviä. eCraftin projektiliiketoiminnan tuntemus ja meidän tarpeisiin sopiva Dynamics 365 -kokonaisratkaisu olivat syitä valita eCraft kumppaniksi. Uusi järjestelmä tukee ALMACOn tavoitetta yhtenäistää toimintatapoja ja prosesseja eri maiden välillä sekä varmistaa datan reaaliaikainen ylläpitäminen ja hallinnointi sekä tietojen näkyvyys läpi organisaation”, kertoo Tero Rantanen, Vice President, Technology & Business Process Management, ALMACO Group.

”Olemme erittäin iloisia yhteistyöstä ja digitalisaatiokumppanuudesta ALMACOn kanssa. Uusi liiketoimintajärjestelmä ja moderni ratkaisuarkkitehtuuri mahdollistavat yrityksen liiketoiminnan tehostamisen ja kehittämisen. Valittu kokonaisratkaisu tukee erittäin hyvin ALMACOn tyyppisen yrityksen projektiliiketoiminnan tarpeita”, kertoo Ville Hemmilä, CEO, eCraft.

Ville Hemmilä
toimitusjohtaja, eCraft
ville.hemmila@ecraft.com

Tero Rantanen
Vice President, ALMACO
puh. +358 40 741 1977
tero.rantanen@almaco.cc

ALMACO Group tarjoaa täyden palvelun ratkaisuja meri- ja offshore-teollisuuden majoitus- ja catering-alueiden uudisrakentamiseen ja nykyaikaistamiseen. ALMACO rakentaa ja kunnostaa laivojen ja offshore-alusten kokonaisia sisätiloja, mukaan lukien hytit, märät yksiköt, julkiset tilat, keittiöt, kylmätilat ja jäähdytyslaitteet sekä offshore-yksiköiden asuintilat. ALMACO tekee yhteistyötä laivojen omistajien ja rakentajien kanssa ympäri maailmaa tarjoamalla avaimet käteen -ratkaisuja, jotka sisältävät suunnittelun, projektinhallinnan, varaosat ja ylläpidon. ALMACO on perustettu vuonna 1998, ja sillä on toimistot Brasiliassa, Kiinassa, Suomessa, Ranskassa, Italiassa, Singaporessa ja Yhdysvalloissa. Yrityksen liikevaihto vuonna 2018 oli n. 100 miljoonaa euroa. Lue lisää www.almaco.cc

eCraft on IT- ja konsultointipalveluihin keskittynyt yritys, jonka palvelut kattavat digitaalisten liiketoimintaratkaisujen kokonaisuuden ml. toiminnanohjauksen ja asiakkuudenhallinnan, kenttätyön sovellukset, analytiikka- ja koneoppimispalvelut sekä sovelluskehityksen ja palvelumuotoilun. Meillä työskentelee yli 300 asiantuntijaa, joiden osaamisessa yhdistyy asiakasymmärrys, uusin teknologia sekä dataosaaminen. eCraft on edelläkävijä Microsoft-ratkaisuissa sekä johtava Adaptive Insights- ja Qlik-konsultointitalo. Toimipisteemme sijaitsevat Espoossa, Tampereella, Vaasassa, Turussa ja Malmössä. eCraft kuuluu kansainväliseen Fellowmind Groupiin, joka on yksi Euroopan suurimpia digitaalisiin liiketoimintasovelluksiin keskittyneitä taloja. Yhteensä Fellowmindilla on 1000 asiantuntijaa Hollannissa, Saksassa, Ruotsissa ja Suomessa. Lue lisää www.ecraft.com

Suomalainen eCraft, ruotsalainen Orango sekä hollantilainen Fellowmind yhdistävät voimansa ja luovat Euroopan johtavan Microsoft-liiketoimintaratkaisujen toimittajan - FSN Capital toimii pääomasijoittajana tukien uuden yhtiön vahvaa kasvustrategiaa5.11.2019 11:00:00 EETTiedote

Kööpenhamina, 5.marraskuuta 2019 – Suomalainen eCraft, ruotsalainen Orango sekä Hollannissa, Ruotsissa ja Saksassa toimiva Fellowmind yhdistyvät ja luovat Euroopan johtavan Microsoftin liiketoimintaratkaisuihin sekä digitaalisiin palveluihin keskittyneen yhtiön. Kaupan taustalla on Pohjois-Euroopan johtava pääomasijoittaja FSN Capital, joka lähtee vauhdittamaan uuden yrityksen vahvan kasvun strategiaa sekä orgaanisesti että mahdollisten yrityskauppojen kautta. Kaupassa yhdistyvät yritykset jatkavat toimintaansa osana Fellowmind-perhettä, säilyttäen kuitenkin oman yritysnimensä ja identiteettinsä.

Peikko uudistaa globaalin ERP-järjestelmänsä Microsoft Dynamics 365:llä eCraftin kanssa3.9.2019 10:21:42 EESTTiedote

Peikko Group uudistaa toiminnanohjausjärjestelmänsä vuosien 2020 - 2022 aikana. Peikon ERP-projekti on yhtiön lähivuosien suurin yksittäinen investointihanke. Tavoite on, että Peikon yli 30 ympäri maailmaa sijaitsevaa myynti- ja tuotantoyksikköä käyttävät uutta järjestelmää vuoteen 2022 mennessä. Ensimmäinen käyttöönotto tapahtuu vuoden 2020 aikana. Peikon digitalisaatiokumppanina järjestelmähankkeessa toimii eCraft, palkittu Microsoft Dynamics 365 -toimittaja, jolla on vahvaa valmistavan teollisuuden toimialatuntemusta.

eCraft taas maailmankärkeä - rohmusi kaksi voittoa Microsoftin maailmanlaajuisessa Partner of the Year -kilpailussa7.6.2019 11:14:33 EESTTiedote

Suomalainen IT- ja konsultointiyhtiö eCraft palkittiin kahdella pokaalilla Microsoftin maailmanlaajuisessa Partner of the Year -kilpailussa. eCraft valittiin vuoden digitalisaatiokumppaniksi Suomessa ja yritys sijoittui myös toiseksi globaalissa kategoriassa edelläkävijyydestä kenttätyöhön ja ennakoivaan huoltoon liittyvissä liiketoimintasovelluksissa. Maailmanlaajuiseen kilpailuun osallistui yli 2 900 kumppania 115 eri maasta. Kyseessä on merkittävä hatunnosto suomalaisyrityksen kovalle osaamistasolle globaalisti.

Niemi Palvelut tehostaa toimintaansa ja parantaa asiakaspalveluaan uudella liiketoiminnan kokonaisratkaisulla yhteistyössä eCraftin kanssa21.5.2019 07:00:00 EESTTiedote

Suomen johtava muutto- ja logistiikka-alan palveluyritys Niemi Palvelut Oy jatkaa pitkään kestänyttä yhteistyötä eCraftin kanssa ryhtyessään laajaan kehityshankkeeseen. Hankkeen tarkoituksena on kehittää yrityksen pitkän aikavälin kilpailukykyyn vaikuttavia liiketoimintaprosesseja ja uudistaa toiminnanohjausjärjestelmä tukemaan liiketoiminnan kannattavaa kasvua ja kehitystä.

Kovassa kasvussa oleva eCraft rakentaa Suomen suurimman Microsoft Dynamics -liiketoiminnan ostamalla EVRY Finlandin Dynamics-yksikön4.1.2019 08:00:00 EETTiedote

Suomalainen IT -ja konsultointiyhtiö eCraft on kovassa kasvussa. Vastatakseen asiakkaiden tarpeisiin ja markkinoiden muutoksiin paremmin yhtiö ostaa EVRY Finlandin koko Microsoft Dynamics -liiketoiminnan. Samalla 40 EVRYn työntekijää siirtyy eCraftin palvelukseen. Liiketoimintakaupan myötä eCraft kasvaa Suomen suurimmaksi Dynamics-ratkaisutoimittajaksi ja palvelee jatkossa 200 asiakasta yli 160 Dynamics-asiantuntijan voimin. Kaikkiaan eCraftilla työskentelee 260 asiantuntijaa pääkaupunkiseudulla, Tampereella, Vaasassa, Turussa sekä Malmössä Ruotsissa. eCraft-konserni tavoittelee vuonna 2019 lähemmäs 40 miljoonan euron liikevaihtoa.