Marine- ja offshore-toimialan yritys ALMACO Group digitalisoi globaalin projektiliiketoiminnan ohjauksensa yhteistyössä eCraftin kanssa

Marine- ja offshore-teollisuudelle kattavia kokonaistoimituksia tarjoava ALMACO ryhtyy laajaan, koko globaalin konsernin kattavaan kehityshankkeeseen yhteistyössä eCraftin kanssa. ALMACO uudisrakentaa ja modernisoi meri- ja offshore-teollisuuden majoitus- ja catering-alueita. Yrityksellä on toimistoja ympäri maailmaa. Uuden liiketoimintaratkaisun käyttöönotto tehdään vaiheittain ja aloitetaan ALMACOn Suomen, Ranskan ja USA:n toiminnoista.

ALMACOn kehityshankkeen tarkoituksena on tehostaa ja yhtenäistää liiketoimintaprosesseja ja toimintatapoja kansainvälisesti läpi koko konsernin ottamalla käyttöön moderni toiminnanohjausjärjestelmä, joka tukee yrityksen projektiliiketoimintaa. Kehityshankkeen perusajatus ALMACOlla on asiakkaiden tarpeisiin vastaaminen – projektien ja materiaalien hallinta aikatauluineen sekä kustannuksineen on erittäin tärkeää. Uuden toiminnanohjausjärjestelmän odotetaan mahdollistavan 360 asteen näkymän asiakkaisiin.

ALMACOn Dynamics 365 -ratkaisukokonaisuus mahdollistaa kasvun

ALMACOn valitsema ratkaisukokonaisuus pohjautuu Microsoftin moderniin teknologiaan. Ratkaisu on pilvipalvelupohjainen, kattava ja toimintavarma. Ratkaisukokonaisuutta on helppo laajentaa yrityksen tulevaisuuden tarpeiden ja kasvun mukaan – Microsoftin teknologia-alusta mahdollistaa helpon ja skaalautuvan laajennettavuuden.

eCraft toimittaa ALMACOlle eCraft Dynamics 365 Template for Project Business -toimitusmallilla toteutettavan kokonaisuuden. Ratkaisu koostuu Dynamics 365 Finance and Operations -toiminnanohjausjärjestelmästä, laajennettuna tuotetiedonhallinnan ja projektitoiminnallisuuden lisäarvoratkaisuilla, sekä Dynamics 365 Sales -asiakkuudenhallinnan järjestelmästä.

Projektiliiketoimintaa tekevän ja palveluita tarjoavan ALMACOn asettamia tärkeimpiä tavoitteita on, että järjestelmällä voidaan hallinnoida, seurata ja johtaa projekteja; kokonaisjärjestelmän tulee kattaa ALMACOn ydinliiketoiminnan tarvitsevat toiminnallisuudet maailmanlaajuisesti läpi koko konsernin.

eCraft Template -toimitusmalli projektiliiketoimintaan

Ratkaisun käyttöönotto toteutetaan vaiheittain, alkaen ALMACOn Suomen, Ranskan ja USA:n toiminnoista. eCraft hoitaa käyttöönoton globaalin kumppaniverkoston kautta, jolla varmistetaan paikalliset käyttöönotot laadukkaasti.

eCraftin Template-toimitusmalli tarjoaa joustavan ja nopean käyttöönottoratkaisun, jossa on valmiiksi huomioitu yrityksen toimialakohtaiset tarpeet ja vaatimukset. Template-toimitusmallissa hyödynnetään toimialan tarpeisiin sovitettuja parhaita käytäntöjä ja prosesseja sekä valmiiksi valikoituja sovelluksia ja ratkaisulaajennuksia Microsoftin laajasta ekosysteemistä.

ALMACO vakuuttui eCraftin osaamisesta ja heidän liiketoimintansa haasteiden ymmärtämisestä ja on tyytyväinen eCraftin tarjoamista oikeanlaisista työkaluista juuri projektiliiketoiminnan tarpeisiin ja johtamisen tueksi. Ratkaisukokonaisuus on erinomainen pohja myös tulevaisuuden tarpeille.

”Tavoitteemme oli valita ALMACOn liiketoimintaa parhaimmalla mahdollisella tavalla tukeva ratkaisu ja kumppani. Projektien hallinta on meidän ydinliiketoimintaa ja asiakkaidemme tunteminen on tärkeää, joten näiden merkitys ratkaisu- ja kumppanivalinnassa olivat erittäin merkittäviä. eCraftin projektiliiketoiminnan tuntemus ja meidän tarpeisiin sopiva Dynamics 365 -kokonaisratkaisu olivat syitä valita eCraft kumppaniksi. Uusi järjestelmä tukee ALMACOn tavoitetta yhtenäistää toimintatapoja ja prosesseja eri maiden välillä sekä varmistaa datan reaaliaikainen ylläpitäminen ja hallinnointi sekä tietojen näkyvyys läpi organisaation”, kertoo Tero Rantanen, Vice President, Technology & Business Process Management, ALMACO Group.

”Olemme erittäin iloisia yhteistyöstä ja digitalisaatiokumppanuudesta ALMACOn kanssa. Uusi liiketoimintajärjestelmä ja moderni ratkaisuarkkitehtuuri mahdollistavat yrityksen liiketoiminnan tehostamisen ja kehittämisen. Valittu kokonaisratkaisu tukee erittäin hyvin ALMACOn tyyppisen yrityksen projektiliiketoiminnan tarpeita”, kertoo Ville Hemmilä, CEO, eCraft.

Ville Hemmilä
toimitusjohtaja, eCraft
ville.hemmila@ecraft.com

Tero Rantanen
Vice President, ALMACO
puh. +358 40 741 1977
tero.rantanen@almaco.cc

ALMACO Group tarjoaa täyden palvelun ratkaisuja meri- ja offshore-teollisuuden majoitus- ja catering-alueiden uudisrakentamiseen ja nykyaikaistamiseen. ALMACO rakentaa ja kunnostaa laivojen ja offshore-alusten kokonaisia sisätiloja, mukaan lukien hytit, märät yksiköt, julkiset tilat, keittiöt, kylmätilat ja jäähdytyslaitteet sekä offshore-yksiköiden asuintilat. ALMACO tekee yhteistyötä laivojen omistajien ja rakentajien kanssa ympäri maailmaa tarjoamalla avaimet käteen -ratkaisuja, jotka sisältävät suunnittelun, projektinhallinnan, varaosat ja ylläpidon. ALMACO on perustettu vuonna 1998, ja sillä on toimistot Brasiliassa, Kiinassa, Suomessa, Ranskassa, Italiassa, Singaporessa ja Yhdysvalloissa. Yrityksen liikevaihto vuonna 2018 oli n. 100 miljoonaa euroa. Lue lisää www.almaco.cc

eCraft on IT- ja konsultointipalveluihin keskittynyt yritys, jonka palvelut kattavat digitaalisten liiketoimintaratkaisujen kokonaisuuden ml. toiminnanohjauksen ja asiakkuudenhallinnan, kenttätyön sovellukset, analytiikka- ja koneoppimispalvelut sekä sovelluskehityksen ja palvelumuotoilun. Meillä työskentelee yli 300 asiantuntijaa, joiden osaamisessa yhdistyy asiakasymmärrys, uusin teknologia sekä dataosaaminen. eCraft on edelläkävijä Microsoft-ratkaisuissa sekä johtava Adaptive Insights- ja Qlik-konsultointitalo. Toimipisteemme sijaitsevat Espoossa, Tampereella, Vaasassa, Turussa ja Malmössä. eCraft kuuluu kansainväliseen Fellowmind Groupiin, joka on yksi Euroopan suurimpia digitaalisiin liiketoimintasovelluksiin keskittyneitä taloja. Yhteensä Fellowmindilla on 1000 asiantuntijaa Hollannissa, Saksassa, Ruotsissa ja Suomessa. Lue lisää www.ecraft.com

Fimlabin asiakkuudenhallinta CRM-järjestelmään yhteistyössä eCraftin kanssa27.4.2020 12:20:56 EESTTiedote

Terveydenhuollon laboratoriopalveluita tarjoava Fimlab Laboratoriot Oy yhtenäisti asiakkuudenhallintansa Microsoft Dynamics 365 Sales -ratkaisun avulla yhteistyössä eCraftin kanssa. Fimlabin toimintaan liittyy laaja asiakas- ja sidosryhmäverkosto ja kattava palveluvalikoima. Yhtenäisessä CRM-järjestelmässä hallinnoidaan Fimlabin organisaatioasiakas-, toimittaja- ja yhteistyökumppanitietoja, sopimuksia sekä kaikkia palvelu- ja tutkimushankkeita. Ratkaisu tukee yrityksen koko palveluprosessin hallintaa henkilöasiakkaaseen asti ja sopii erittäin hyvin terveydenhuoltoalan yrityksen liiketoiminnan tueksi. Järjestelmän käyttöönottoprojekti eteni sujuvasti ja nopeasti suunnittelusta käyttöönottoon 4 kuukaudessa.