Marketing Finland ry

Marketing Finland on lähettänyt kattojärjestöilleen vetoomuksen katkaista suhteensa venäläisiin toimijoihin

Marketing Finland tuomitsee Venäjän hyökkäyksen Ukrainaan ja on kiinnittänyt huomion siihen, että venäläisillä järjestöillä on edustusta kansainvälisissä viestinnän ja markkinoinnin järjestöissä.

Marketing Finland lähetti 27.2. vetoomukset kattojärjestöilleen. Vetoomuksessa Marketing Finland esitti huolensa siitä, että järjestöjen toiminnassa ja hallituksissa on edelleen venäläisedustusta ja pyysi katkaisemaan nämä suhteet.

Viestinnän ammattilaisina tiedämme, että propaganda ja valeuutisointi on ollut keskeisessä roolissa vuosien ajan, ja osa venäläisistä jäsentoimistoista ja -yrityksistä on voinut olla osallisena tähän.

Kattojärjestöjämme ovat World Federation of Advertisers, European Association of Communications Agencies (EACA) ja International Communications Consultancy Organisation (ICCO).

Marketing Finlandin tekemää aloitetta käsitellään kattojärjestöissä tänään ja tämän viikon aikana. Useat maat ovat jo ilmoittaneet tukevansa Marketing Finlandin aloitteita. Ukrainan sisarjärjestö All-Ukrainian Advertising Coalition on myös ilmaissut kiitoksensa tuesta.

Viestintätoimistot ovat hakeneet naapurimaiden tukea Venäjän erottamiseksi ICCO:sta sekä käynnistäneet muita toimia Ukrainan auttamiseksi.

– Lähetimme kirjeen ICCO:lle lauantaiyönä, ja päätös Venäjän erottamisesta tehtäneen maanantain aikana. Ruotsin ja Tanskan vastaavat järjestöt yhtyivät Suomen kantaan ja ilmaisivat sille tukensa 27.2. Suomen viestintätoimistot osallistuvat myös suoraan viestintätukeen, jolla ICCO-maat auttavat Ukrainan ulkoministeriötä sen ponnistuksissa tarjota lisää tietoja Ukrainasta medioihin, kertoo ICCO:n hallitukseen kuuluva Mailand Communicationsin toimitusjohtaja Alpo Räinä.

Marketing Finland ry
Hitsaajankatu 24

010 248 1060https://www.marketingfinland.fi/

Marketing Finland
c/o Berner Oy
Hitsaajankatu 24
Y-tunnus: 0215199-6

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Marketing Finland ry

Finnish Comms Awards 2022 sai uudet kategoriat – aika tunnustaa vuorovaikutuksessa syntyvä arvo10.6.2022 07:00:00 EEST | Tiedote

Järjestyksessä 11. Finnish Comms Awards uudisti kilpailun kategoriat vastaamaan ammattimaisen viestintäkonsultoinnin palvelutarjontaa ja -kysyntää. Lähtökohtana on edelleen jakaa tunnustusta viestintätoimiston ja asiakkaan tulokselliselle yhteistyölle. Uusissa kategorioissa nostetaan vahvemmin esiin viestinnän strategista roolia ja neuvonannon merkitystä asiakkaille. Ansaitussa julkisuudessa näkyminen ei ratkaise viestintätöiden paremmuutta, vaan asiakkaan kokema hyöty ja vaikuttavuus.

Effie Awards Finland 2021 -kilpailussa Bob the Robot nappasi Grand Effien ja kultaa, IVALO Creative Agency voitti kaksi kultaa ja hopean.10.2.2022 18:40:48 EET | Tiedote

Bob the Robotin toteuttama Suomen kansallisjuoma -kampanja Hartwallille voitti Effie Awards Finland 2021 -kilpailun Grand Effien sekä kultaa erikoissarjassa Strateginen markkinointi. Tuomaristo vaikuttui siitä, kuinka koko kansan vihaamasta harmaasta vuodenajasta luotiin voimavara, jolla luodaan brändille arvoa kerta toisensa jälkeen. IVALO Creative Agencyn Bed Peace -vastuullisuuskampanja Finlaysonille vei yhteensä kaksi kultaa ja yhden hopean. Kilpailussa palkittiin tuloksellista markkinointia yhteensä neljällä kultaisella, neljällä hopealla ja neljällä pronssisella Effie Awardsilla. Kilpailun järjestää Suomessa Marketing Finland yhteistyössä Sanoman kanssa.

MUUTOKSEN ROIHU SYTTYY, KUN IHMISTÄ KUUNNELLAAN – NETPROFILEN, SIUN SOTEN JA VISMAN MUUTOSVIESTINNÄSTÄ VUODEN VIESTINTÄTYÖ, VIESTINTÄTOIMISTO DRUMISTA VUODEN VIESTINTÄTOIMISTO12.11.2021 01:17:10 EET | Tiedote

Netprofilen Siun Sotelle ja Vismalle toteuttama Muutoksen roihu syttyy, kun ihmistä kuunnellaan -työ valittiin Vuoden viestintätyöksi Finnish Comms Awards 2021 -kilpailussa. Vuoden viestintätoimistona palkittiin Viestintätoimisto Drum. Vuoden viestintäkonsultiksi valittiin Jirimiko Oranen Netprofilesta.