Mastercard Engage -alusta auttaa yrityksiä kehittämään uusia maksutapoja

Mastercardin alusta tukee maksamisteknologioiden integraatiota

Purchase, N.Y. – 26.2.2018 – Ihmiset ovat nykyisin hyvin perillä uusista teknologioista ja käyttävät paljon mobiililaitteita. Tämän johdosta maksukorttien liikkeeseenlaskijat, kauppiaat ja laitevalmistajat pyrkivät tarjoamaan entistä innovatiivisempia tapoja maksaa ja vastaanottaa maksuja eri kanavissa ja eri laitteiden avulla.

Uusien ratkaisujen toteuttamiseksi tarvitaan palveluntarjoajia, jotka kykenevät yhdistämään eri teknologioita. Mastercard kertoi tänään Mastercard Engage -alustan laajennuksesta. Mastercard Engage liittää yhteen asiakkaat palveluntarjoajien kanssa, jotka edistävät uusien ratkaisujen markkinoille tulemista.

Alusta lanseerattiin helmikuussa 2017, minkä jälkeen siihen kuuluvien toimijoidenmäärä on kolminkertaistunut. Alustan avulla on edistetty muun muassa digitaalisia lompakoita, tokenisaation käyttämistä sekä erilaisia mobiileja myyntipisteitä.

“Nykypäivän digitaalinen maailma tarjoaa uusia mahdollisuuksia yrityksillä, mutta tarvitaan oikeat resurssit ideoiden toteuttamiseksi”, sanoo Kiki Del Valle, SVP, Commerce for Every Device Mastercardilta.

Uusi laajempi Mastercard Engage -alusta tarjoaa täyden maksuekosysteemin maksukorttien liikkeeseenlaskijoille, kauppiaille ja laitevalmistajille.

Alkuperäinen englanninkielinen tiedote aiheesta löytyy täältä: https://newsroom.mastercard.com/press-releases/mastercard-engage-expands-to-help-businesses-create-new-ways-to-pay/

Anna-Mari Tiilikainen, puh. 050 558 0888, anna-Mari.tiilikainen (at) cocomms.com

Mastercard ja Microsoft käynnistävät digitaalisen identiteetin yhteistyöhankkeen4.12.2018 11:22Tiedote

Mastercard ja Microsoft julkistavat käynnistävänsä strategisen yhteistyöhankkeen ihmisten digitaalisen identiteetin hallintaan ja käyttämiseen. Digitaalisen identiteetin vahvistaminen vaatii usein myös fyysisen tunnistautumisen henkilöllisyystodistuksella tällä hetkellä. Ongelmana on myös digitaalisen identiteetin hallinnan vaikeus, kun ihmisillä on valtava määrä asiointitilejä eri palveluihin ja eri salasanat kuhunkin palveluun. Mastercardin ja Microsoftin tavoitteena on tuoda turvallinen ja nopea tunnistautumistapa ajasta ja paikasta riippumatta. Ratkaisu tulee markkinoille lähikuukausina. Mastercard tavoittelee yhteistyöllä maailmanlaajuisesti toimivaa digitaalista identiteetinhallintapalvelua. Mastercard tuo hankkeeseen asiantuntemuksensa digitaalisten transaktioiden hallinnasta moninaisten sidosryhmien ympäristössä ja Microsoft asiantuntemuksensa tunnistautumisteknologiassa. Alkuperäinen tiedote: https://newsroom.mastercard.com/press-releases/mastercard-microsoft-join-forces-to-ad