Mastercard Engage -alusta auttaa yrityksiä kehittämään uusia maksutapoja

Mastercardin alusta tukee maksamisteknologioiden integraatiota

Purchase, N.Y. – 26.2.2018 – Ihmiset ovat nykyisin hyvin perillä uusista teknologioista ja käyttävät paljon mobiililaitteita. Tämän johdosta maksukorttien liikkeeseenlaskijat, kauppiaat ja laitevalmistajat pyrkivät tarjoamaan entistä innovatiivisempia tapoja maksaa ja vastaanottaa maksuja eri kanavissa ja eri laitteiden avulla.

Uusien ratkaisujen toteuttamiseksi tarvitaan palveluntarjoajia, jotka kykenevät yhdistämään eri teknologioita. Mastercard kertoi tänään Mastercard Engage -alustan laajennuksesta. Mastercard Engage liittää yhteen asiakkaat palveluntarjoajien kanssa, jotka edistävät uusien ratkaisujen markkinoille tulemista.

Alusta lanseerattiin helmikuussa 2017, minkä jälkeen siihen kuuluvien toimijoidenmäärä on kolminkertaistunut. Alustan avulla on edistetty muun muassa digitaalisia lompakoita, tokenisaation käyttämistä sekä erilaisia mobiileja myyntipisteitä.

“Nykypäivän digitaalinen maailma tarjoaa uusia mahdollisuuksia yrityksillä, mutta tarvitaan oikeat resurssit ideoiden toteuttamiseksi”, sanoo Kiki Del Valle, SVP, Commerce for Every Device Mastercardilta.

Uusi laajempi Mastercard Engage -alusta tarjoaa täyden maksuekosysteemin maksukorttien liikkeeseenlaskijoille, kauppiaille ja laitevalmistajille.

Alkuperäinen englanninkielinen tiedote aiheesta löytyy täältä: https://newsroom.mastercard.com/press-releases/mastercard-engage-expands-to-help-businesses-create-new-ways-to-pay/

Anna-Mari Tiilikainen, puh. 050 558 0888, anna-Mari.tiilikainen (at) cocomms.com

Suomalainen finanssiteknologiayritys Enterpay Pohjoismaiden johtavan finanssiteknologiaohjelman finaaliin31.10.2019 09:22:42 EETTiedote

Suomalainen Enterpay valittiin tänään Pohjoismaissa ja Baltiassa järjestettävän finanssiteknologia-alan Lighthouse-kehitysohjelman finaaliin. Muut finalistit ovat ruotsalainen Doconomy ja latvialainen Nordigen. Mastercardin järjestämä Lighthouse on suosittu kumppanuusohjelma, jossa on mukana alan eturivin yhteistyökumppaneita ja johon tulee satoja hakemuksia. Ohjelman avulla Mastercard on osallistunut useiden finanssiteknologia-alan startup-yritysten kehittämiseen sekä innovaatioiden edistämiseen Pohjoismaissa ja Baltiassa.

Mastercard ja NFT julkistavat Lighthouse-kehitysohjelman osallistujat23.8.2019 12:17:02 EESTTiedote

Mastercard ja NFT Ventures ovat valinneet yritykset vuoden 2019 Lighthouse-kehitysohjelmaan. Lighthouse-ohjelma on yhteistyöverkosto, jossa valitaan 15 lupaavinta finanssiteknologia-alan yritystä Pohjoismaista ja Baltiasta kiihdyttämään kumppanoitumiskeskustelujaan Mastercardin ja suurimpien pankkien kanssa kahdesti vuodessa. Tänä syksynä ohjelma laajenee Riikaan. Tukholmassa ja Helsingissä se toimii aiempien vuosien tapaan. Hakemuksia ohjelmaan tuli eniten sen historiassa, ja niiden määrä kasvoi 68 prosenttia edellisvuodesta. ”Saimme satoja hakemuksia ja tiedustelua fintech-yrityksiltä ympäri Eurooppaa”, Lighthousen ohjelmajohtaja Jay Jensen kertoo. ”Baltian ja Pohjoismaiden fintech-yritysten laatu on mahdollisesti korkeinta tasoa koko mantereella ja hakemusten määrän kasvu on ollut upeaa.” ”Kiinnostuksen kasvu ohjelmaa kohtaan sekä start-up-yritysten että pankkien puolelta osoittaa kuinka arvokas tällainen nykyaikainen, yhteistyöhön perustuva toimintatapa on fintech-alan tulevaisuude

Mastercard ja P27 Nordic Payments Platform rakentavat maailman ensimmäisen reaaliaikaisen maksujärjestelmän25.6.2019 15:15:00 EESTTiedote

Nopea ja valtioiden rajat ylittävä useamman valuutan asiakastili maksunvälitykseen Pohjoismaihin Helsinki 25.6.2019 – P27 Nordic Payments Platform (jonka omistavat Danske Bank, Handelsbanken, Nordea, OP Ryhmä, SEB ja Swedbank) ja Mastercard julkistavat tänään kumppanuuden tarjotakseen reaaliaikaisia maksuja ja erämaksuja Pohjoismaissa ja näin rakentavat edistyneimmän, innovatiivisimman ja tehokkaimman maksujärjestelmän maailmassa. Yhteistyö luo tehokkaan maksualustan koko Pohjoismaiden alueella eri valuutoille ja yhdistää Pohjoismaiden asukkaat. Rohkea ja kunnianhimoinen avaus muuttaa rahan liikkumista kuluttajien, yritysten, yhteiskunnan ja koko maksualan kesken. Suuri investointiohjelma on maailman ensimmäinen reaaliaikainen erämaksujen usean valuutan alusta. Se korvaa olemassa olevaa maksuinfrastruktuuria ja näin alentaa välittömien ja turvallisten maksujen kustannuksia ja lisää kilpailukykyä. Jäsenet voivat lähettää ja vastaanottaa rahaa viiveettä alueella aiempaa matalammin kustan