Mastercard ja bunq-pankki antavat ensimmäisenä Euroopassa asiakkaiden valita haluamansa nimen maksukortteihin tukeakseen sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöjä

Tänään 17.5. kansainvälisenä homo-, bi-, ja transfobian vastaisena päivänä Mastercard tuo True Name-ominaisuuden kortteihinsa Euroopassa. Kortinhaltijat voivat valita haluamansa nimen kortteihin, mikä poistaa seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjä häirinneen kipupisteen. Mastercard esitteli ominaisuuden Yhdysvalloissa WorldPride-tapahtumassa vuonna 2019. Menestyksekkään Yhdysvaltojen-lanseerauksen jälkeen bunq-pankki tuo ominaisuuden kortteihinsa ensimmäisenä Euroopassa.

Seksuaali- ja sukupuolivähemmistöille maksukortissa oleva kortinhaltijan nimi voi olla sensitiivinen aihe. Nimen vaihtaminen voi olla vaivalloinen juridinen prosessi. Mastercardin True Name -ominaisuus on suunniteltu poistamaan tämä epäkohta ja antamaan ihmisille mahdollisuuden valita haluamansa nimen maksukorttiin. Tästä lähtien bunq-pankin kortinhaltijat voivat tilata uuden kortin, jossa on heidän valitsemansa nimi.

Osallisuus on elintärkeää seksuaali- ja sukupuolivähemmistöille. Lähes kolmasosa (32 %) henkilöistä, joiden henkilötodistuksessa oleva nimi tai sukupuoli ei vastaa heidän ulkoista olemustaan, on kertonut kielteisistä kokemuksista, kuten häirinnästä, palvelujen epäämisestä ja / tai hyökkäyksistä**.

"Kannatamme Mastercardissa oikeutta kuulua yhteisöön, minkä vuoksi annamme kortinhaltijoille mahdollisuuden käyttää valitsemaansa nimeä – jokaisella on oikeus rahoitustuotteisiin, jotka heijastavat heidän todellista identiteettiään", sanoo Erik Gutwasser, Mastercardin Pohjoismaiden- ja Baltian-maajohtaja. "Tämä helpottaa seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen merkittävää kipupistettä ja antaa ihmisten käyttää nimeään turvallisesti, yksinkertaisesti ja ylpeänä. Kehotamme koko toimialaa ottamaan tämän käyttöön kaikille."

Ali Niknam, bunq-pankin toimitusjohtaja, sanoo: “Olemme osa historiallista kehitystä! Me bunqissa uskomme monimuotoisuuden voimaan ja kaikkiin sateenkaaren väreihin. True Name -ominaisuudella voi olla suuri vaikutus: se antaa ihmisille mahdollisuuden olla vapaita ja elää elämäänsä haluamallaan tavalla.”

Katso True Name -kampanjan video täältä.

Emma Kosmin, Head of Workplace Consultancy, Stonewall: “Olemme iloisia siitä, että Mastercard on kuunnellut sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöjä ja helpottanut niihin kuuluvien ihmisten nimen vaihtamista kortisseissaan. Tiedämme, että sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöillä on esteitä olla aidosti itsensä, joten True Name -kortin kaltaisilla hankkeilla on aidosti merkitystä ihmisten elämässä. Stonewallissa haluamme nähdä maailman, jossa jokainen sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöjen jäsen voi menestyä itsenään. Olemme ylpeitä siitä, että voimme työskennellä Mastercardin kanssa monimuotoisuutta edistävän Diversity Champions- ohjelman parissa parantaaksemme heidän sukupuoli- ja seksuaalivähemmistöihin kuuluvan henkilöstön ja asiakkaidensa kokemuksia.'

* True Name ™ -korttiominaisuus on uusien ja olemassa olevien bunq-kortinhaltijoiden käytettävissä 30 eri maassa Euroopassa: Suomen lisäksi Alankomaissa, Belgiassa, Bulgariassa, Espanjassa, Islannissa, Isossa-Britanniassa, Italiassa, Itävallassa, Kreikassa, Kroatiassa, Kyproksen tasavallassa, Latviassa, Liettuassa, Luxemburgissa, Maltalla, Norjassa, Portugalissa, Puolassa, Ranskassa, Romaniassa, Ruotsissa, Saksassa, Slovakiassa, Sloveniassa, Tanskassa, Tšekin tasavallassa, Unkarissa ja Virossa.

True Name ™ -korttiominaisuus on bunq-pankin nykyisten kortinhaltijoiden käytettävissä.

** Lähde: James, S. E., Herman, J. L., Rankin, S., Keisling, M., Mottet, L., & Anafi, M. (2016). The Report of the 2015 U.S. Transgender Survey. Washington, DC: National Center for Transgender Equality.

Lue täältä lisää osallisuudesta ja monimuotoisuudesta Mastercardilla: https://www.mastercard.com/news/perspectives/featured-topics/inclusion-through-action/#ref2

bunq

bunqin perusti vuonna 2012 Ali Niknam (1981), joka onnistui saamaan ensimmäisen eurooppalaisen pankkiluvan yli 35 vuoteen. Hän aikoi muuttaa radikaalisti perinteistä pankkialaa ja on sijoittanut bunqiin sen ainoana sijoittajana 73,8 miljoonaa euroa. bunqissa olevien talletusten määrä ylitti miljardi euroa huhtikuussa 2021. Käyttäjätalletusten kokonaismäärä on kaksinkertaistunut sekä vuosina 2019 että 2020 ja kasvaa päivittäin.

bunq toimii tällä hetkellä 30 maassa Euroopassa. Nämä maat ovat Alankomaat, Belgia, Bulgaria, Espanja, Irlanti, Islanti, Iso-Britannia, Italia, Itävalta, Kreikka, Kroatia, Kyproksen tasavalta, Latvia, Liettua, Luxemburg, Malta, Norja, Portugali, Puola, Ranska, Romania, Ruotsi, Slovakia, Saksa, Slovenia, Suomi, Tanska, Tšekin tasavalta, Unkar ja Viro.

Mastercard Lighthouse -kumppanuusohjelmien kevään 2021 voittajiksi Earthbanc ja SPENN11.6.2021 09:47:43 EEST | Tiedote

Mastercardin Lighthouse FINITIV- ja MASSIV- kumppanuusohjelmien kevään 2021 ohjelmiin osallistui yrityksiä Pohjoismaista ja Baltiasta. Startup-yrityksille suunnatun Lighthouse FINITIV-innovaatio-ohjelman voittajaksi valittiin ruotsalainen pankkien ja rahoituslaitosten hiiliriskien raportointiin erikoistunut Earthbanc. Sosiaalisen vaikuttamisen kasvuharppausyrityksiä etsivän Lighthouse MASSIV -ohjelman voittajaksi valittiin norjalainen mobiilipankkiyritys SPENN. Mastercard Lighthouse FINITIV on avoin innovaatio-ohjelma, joka auttaa startup-yrityksiä kumppanoitumaan Mastercardin, Swedbankin, Danske Bankin, SEBin ja DNB:n kanssa. Ne valitsivat ruotsalaisen Earthbancin parhaaksi potentiaaliseksi kumppaniksi ohjelmaan osallistuneiden 15 startup-yrityksen joukosta. Earthbanc valittiin voittajaksi sen selkeän viestinnän ja vahvan arvolupauksen vuoksi. Lisäksi se voi auttaa organisaatioita mittaamaan scope 3 -luokan päästöjä. “Luokittelun merkitys korostuu yritysten toiminnassa. Tarvitsemme ra

Mastercardin ‘Football Fandom Study’ -selvityksen mukaan 90 prosenttia kannattajista uskoo fanituksensa vahvistavan pelaajia26.5.2021 11:35:22 EEST | Tiedote

Pelaajat, kannattajat ja managerit ovat innokkaita palaamaan stadioneille. Mastercardin lähettiläänä toimiva José Mourinho kertoo, kuinka tärkeää on, että kannattajat ovat läsnä paikan päällä stadionilla (video). Selvityksen vastaajista 86 prosenttia uskoo, että jalkapallofanina oleminen saa heidät suhtautumaan myönteisemmin elämään, ja 45 prosenttia eurooppalaisista jalkapallofaneista uskoo kannustamisen yhdessä muiden kanssa saavan heidät suhtautumaan intohimoisesti jalkapalloon. Tänä vuonna maskotit tapaavat pelaajia virtuaalisesti, kun Mastercard tuo markkinoille useita digitaalisia kokemuksia tuomaan kannattajat kotoa käsin lähemmäs tapahtumia JALKAPALLOFANIUDEN VOIMA Mastercard teetti "Football Fandom Study" -selvityksen toukokuussa kuudessa Euroopan maassa. Mastercardin selvitykseen osallistui 12 000 jalkapallofania. Vastaajat kertoivat, mitä he odottavat eniten koronan jälkeiseltä ajalta ja miten jalkapallofanina oleminen vaikuttaa peliin ja heihin itseensä. Selvitys kertoo kan