Mastercard ja Facebook auttavat pienyrityksiä digitalisaatiossa

Mastercard ilmoitti tänään Mobile World Congress -messuilla aloittavansa yhteistyön Facebookin kanssa tarjotakseen pienyrityksille Afrikassa ja Aasiassa mahdollisuuden käyttää edullisia digitaalisia maksutapoja ja mobiilimaksuja. Digitaalisten maksujen käyttäminen auttaa näitä pienyrityksiä laajentumaan uusille markkinoille ja tarjoaa pääsyn rahoituspalveluihin ja -tuotteisiin, joiden avulla voidaan parantaa yrittäjien toimeentuloa.

Mastercard pilotoi uutta Masterpass QR -chattibottia osana Facebookin Messenger-palvelua ensin Nigeriassa auttaakseen yritysten omistajia siirtymään käteismaksuista QR-maksujen hyväksymiseen. Tässä pilottiprojektissa ovat mukana myös Ecobank ja Zenith Bank. Nigerian pilottiohjelma on ensimmäinen osa Mastercardin ja Facebookin laajempaa suunnitelmaa auttaa yhä useampia yrityksiä pääsemään osaksi digitaalista taloutta.

Alkuperäinen tiedote kokonaisuudessaan alla ja Mastercardin uutissivustolla: https://newsroom.mastercard.com/press-releases/mastercard-uses-facebook-messenger-help-small-businesses-go-digital/

Maija Joki-Korpela, puh. 044 572 4229, maija.joki-korpela (at) cocomms.com

Mastercard ja Microsoft käynnistävät digitaalisen identiteetin yhteistyöhankkeen4.12.2018 11:22Tiedote

Mastercard ja Microsoft julkistavat käynnistävänsä strategisen yhteistyöhankkeen ihmisten digitaalisen identiteetin hallintaan ja käyttämiseen. Digitaalisen identiteetin vahvistaminen vaatii usein myös fyysisen tunnistautumisen henkilöllisyystodistuksella tällä hetkellä. Ongelmana on myös digitaalisen identiteetin hallinnan vaikeus, kun ihmisillä on valtava määrä asiointitilejä eri palveluihin ja eri salasanat kuhunkin palveluun. Mastercardin ja Microsoftin tavoitteena on tuoda turvallinen ja nopea tunnistautumistapa ajasta ja paikasta riippumatta. Ratkaisu tulee markkinoille lähikuukausina. Mastercard tavoittelee yhteistyöllä maailmanlaajuisesti toimivaa digitaalista identiteetinhallintapalvelua. Mastercard tuo hankkeeseen asiantuntemuksensa digitaalisten transaktioiden hallinnasta moninaisten sidosryhmien ympäristössä ja Microsoft asiantuntemuksensa tunnistautumisteknologiassa. Alkuperäinen tiedote: https://newsroom.mastercard.com/press-releases/mastercard-microsoft-join-forces-to-ad