Mastercard ja Facebook auttavat pienyrityksiä digitalisaatiossa

Mastercard ilmoitti tänään Mobile World Congress -messuilla aloittavansa yhteistyön Facebookin kanssa tarjotakseen pienyrityksille Afrikassa ja Aasiassa mahdollisuuden käyttää edullisia digitaalisia maksutapoja ja mobiilimaksuja. Digitaalisten maksujen käyttäminen auttaa näitä pienyrityksiä laajentumaan uusille markkinoille ja tarjoaa pääsyn rahoituspalveluihin ja -tuotteisiin, joiden avulla voidaan parantaa yrittäjien toimeentuloa.

Mastercard pilotoi uutta Masterpass QR -chattibottia osana Facebookin Messenger-palvelua ensin Nigeriassa auttaakseen yritysten omistajia siirtymään käteismaksuista QR-maksujen hyväksymiseen. Tässä pilottiprojektissa ovat mukana myös Ecobank ja Zenith Bank. Nigerian pilottiohjelma on ensimmäinen osa Mastercardin ja Facebookin laajempaa suunnitelmaa auttaa yhä useampia yrityksiä pääsemään osaksi digitaalista taloutta.

Alkuperäinen tiedote kokonaisuudessaan alla ja Mastercardin uutissivustolla: https://newsroom.mastercard.com/press-releases/mastercard-uses-facebook-messenger-help-small-businesses-go-digital/

Maija Joki-Korpela, puh. 044 572 4229, maija.joki-korpela (at) cocomms.com

Mastercardin tutkimuksen mukaan yhteistyö ja sääntely on tärkeää seuraavan sukupolven fintech-yrityksien rakentamiselle Pohjoismaissa ja Baltiassa7.6.2018 14:06Tiedote

Mastercardin tuoreen Nordic Fintech Disruptors Report 2018 - tutkimuksen mukaan sääntelyviranomaisten, pankkien ja innovoijien välisen yhteistyön lisääminen on tärkeää alueen asemalle johtavana fintech-alueena. Tutkimukseen haastateltiin pohjoismaisia ja baltialaisia fintech-alan startup-yrityksiä ja alan ekosysteemin yrityksiä.

Mastercardilta uusia palveluja pankkien avoimien rajapintojen ekosysteemin tukemiseen5.6.2018 10:27Tiedote

Mastercard julkistaa uusia palveluja pankkien avoimien rajapintojen ekosysteemin tukemiseen. Uusilla palveluilla pyritään helpottamaan pankkien ja palveluntarjoajien yhteistoimintaa. Taustalla on uusi maksupalveludirektiivi PSD2, joka pakottaa pankit avaamaan oman infrastruktuurinsa kolmansille osapuolille. Mastercard tarjoaa pankeille Euroopan laajuisen luettelon luotettavista palveluntarjoajista. Niihin kuuluu myös petosten monitorointipalvelu, menetelmä riitojen ratkaisemiseen sekä yhteyspiste palveluntarjoajien ja pankkien väliseen viestintään. Linkki alkuperäiseen tiedotteeseen: https://newsroom.mastercard.com/eu/press-releases/mastercard-unveils-solutions-to-underpin-open-banking-transformation/ Lisätietoa: Viestintätoimisto Cocomms Vesa Valonen, puh. 040 7054262, vesa.valonen(at)cocomms.com MasterCard MasterCard (NYSE: MA),www.mastercard.com, on teknologiayhtiö globaaleilla maksuteollisuusmarkkinoilla. Meidän maksujenkäsittelyverkostomme on maailman nopein. Yhdistämme kuluttajia

Mastercard tutki: Keskustelevan kaupankäynnin aika lähenee4.6.2018 14:42Tiedote

Keskusteleva kaupankäynti, eli ostosten tekeminen chatbottien ja asiakaspalvelijoiden kanssa keskustellen on kasvamassa lähivuosina. Asiakkaat arvostavat keskustelun helppoutta, mutta heitä huolettaa kaupankäynnin turvallisuus. Yhdysvalloissa keskustelukaupan ennakoidaan nousevan kuuteen prosenttiin ja Britanniassa kolmeen prosenttiin koko verkkokaupan vuotuisesta myynnistä vuonna 2022. Mastercard teetti tutkimuksen Future Agenda -tutkimusyhtiöllä. Linkki alkuperäiseen tiedotteeseen: https://newsroom.mastercard.com/press-releases/conversational-commerce-primed-to-be-the-next-digital-frontier-says-mastercard-study/ Linkki tutkimukseen: https://newsroom.mastercard.com/wp-content/uploads/2018/06/Money-20202-Conversational-Commerce-White-Paper_FINAL.pdf Lisätietoa: Viestintätoimisto Cocomms Vesa Valonen, puh. 040 7054262, vesa.valonen(at)cocomms.com MasterCard MasterCard (NYSE: MA),www.mastercard.com, on teknologiayhtiö globaaleilla maksuteollisuusmarkkinoilla. Meidän maksujenkäsittelyverk