Mastercard ja Facebook auttavat pienyrityksiä digitalisaatiossa

Mastercard ilmoitti tänään Mobile World Congress -messuilla aloittavansa yhteistyön Facebookin kanssa tarjotakseen pienyrityksille Afrikassa ja Aasiassa mahdollisuuden käyttää edullisia digitaalisia maksutapoja ja mobiilimaksuja. Digitaalisten maksujen käyttäminen auttaa näitä pienyrityksiä laajentumaan uusille markkinoille ja tarjoaa pääsyn rahoituspalveluihin ja -tuotteisiin, joiden avulla voidaan parantaa yrittäjien toimeentuloa.

Mastercard pilotoi uutta Masterpass QR -chattibottia osana Facebookin Messenger-palvelua ensin Nigeriassa auttaakseen yritysten omistajia siirtymään käteismaksuista QR-maksujen hyväksymiseen. Tässä pilottiprojektissa ovat mukana myös Ecobank ja Zenith Bank. Nigerian pilottiohjelma on ensimmäinen osa Mastercardin ja Facebookin laajempaa suunnitelmaa auttaa yhä useampia yrityksiä pääsemään osaksi digitaalista taloutta.

Alkuperäinen tiedote kokonaisuudessaan alla ja Mastercardin uutissivustolla: https://newsroom.mastercard.com/press-releases/mastercard-uses-facebook-messenger-help-small-businesses-go-digital/

Maija Joki-Korpela, puh. 044 572 4229, maija.joki-korpela (at) cocomms.com