Mastercard ja NFT julkistavat Lighthouse-kehitysohjelman osallistujat

Mastercard ja NFT Ventures ovat valinneet yritykset vuoden 2019 Lighthouse-kehitysohjelmaan. Lighthouse-ohjelma on yhteistyöverkosto, jossa valitaan 15 lupaavinta finanssiteknologia-alan yritystä Pohjoismaista ja Baltiasta kiihdyttämään kumppanoitumiskeskustelujaan Mastercardin ja suurimpien pankkien kanssa kahdesti vuodessa.

Tänä syksynä ohjelma laajenee Riikaan. Tukholmassa ja Helsingissä se toimii aiempien vuosien tapaan. Hakemuksia ohjelmaan tuli eniten sen historiassa, ja niiden määrä kasvoi 68 prosenttia edellisvuodesta.

”Saimme satoja hakemuksia ja tiedustelua fintech-yrityksiltä ympäri Eurooppaa”, Lighthousen ohjelmajohtaja Jay Jensen kertoo. ”Baltian ja Pohjoismaiden fintech-yritysten laatu on mahdollisesti korkeinta tasoa koko mantereella ja hakemusten määrän kasvu on ollut upeaa.”

”Kiinnostuksen kasvu ohjelmaa kohtaan sekä start-up-yritysten että pankkien puolelta osoittaa kuinka arvokas tällainen nykyaikainen, yhteistyöhön perustuva toimintatapa on fintech-alan tulevaisuuden innovaatiolle”, kertoo Mats Taraldsson, Mastercardin digitaalisen kehityksen ja fintech-yhteistyön johtaja Pohjoismaissa ja Baltiassa.

”On ainutlaatuinen mahdollisuus päästä muokkaamaan digitaalisen maksamisen tulevaisuutta Mastercardin kanssa”, helsinkiläisen Cloudassetin toimitusjohtaja Hasan Malik sanoo. ”Mastercardin maailmanlaajuinen verkosto ja asiantuntevat näkemykset maksumarkkinasta antavat uskomattomat resurssit hyödynnettäväksi Lighthousen kaltaisessa kumppaniohjelmassa.”

15 finalistin valinta sadoista hakemuksista oli erittäin vaikea tehtävä ja Mastercard ja NFT ennakoivat tekevänsä yhteistyötä hakeneiden yritysten kanssa tulevaisuudessa. Tänä vuonna hakemuksia tuli ensi kertaa monilta uudenlaisilta yrityksiltä, kuten ensimmäiseltä lohkoketju-infrastruktuurin yritykseltä (Chromaway) ja ensimmäiseltä kryptovaluuttayritykseltä (Globitex). Ohjelma käynnistyy eri kaupungeissa seuraavien yritysten kanssa:

Tukholma
Chromaway
Kaching
Doconomy
Steven
Acuminor

Zervant
Arantio
Enterpay
Nordcheck
Cloudasset

Riika
Globitex
Nordigen
BeStimulated
Lahdes
Feelingstream

Lue lisää täältä: www.mclighthouse.com

Lisätietoa:
Vesa Valonen, puh. 040 7054262, vesa.valonen(at)cocomms.com

MasterCard (NYSE: MA), www.mastercard.com, on teknologiayhtiö globaaleilla maksuteollisuusmarkkinoilla. Meidän maksujenkäsittelyverkostomme on maailman nopein. Yhdistämme kuluttajia, rahoituslaitoksia, kauppiaita, hallituksia ja yrityksiä yli 210 maassa ja alueella. MasterCardin tuotteet ja ratkaisut tekevät arjesta ‒ ostoksista, matkustamisesta, yrityksen pyörittämisestä ja taloushallinnosta ‒ kaikille yhä helpompaa, turvallisempaa ja tehokkaampaa. Seuraa meitä Twitterissa @MasterCardNews, liity keskusteluumme Beyond the Transaction -blogissa ja tilaa uutiskirjeemmeEngagement Bureau.

NFT Ventures

NFT Ventures www.nftventures.com on johtava pohjoismainen sijoittaja. Keskitymme fintech-alaan ja muihin segmentteihin, joissa fintech on osa tai helpottaa tuotetarjontaa, kuten Proptech, Insurtech, verkkokauppa ja Regtech. Meidän Tukholman ja Helsingin sijoitustiimimme hoitavat tällä hetkellä yli 40 kohdeyritystä pohjoismaisilla markkinoilla ja Isossa-Britanniassa. Asiantuntevan neuvonnan ja taloudellisen tuen kautta pyrimme kehittymään suosituimmaksi vaihtoehdoksi kasvukumppania etsiville startup-yrityksille.

Suomalainen finanssiteknologiayritys Enterpay Pohjoismaiden johtavan finanssiteknologiaohjelman finaaliin31.10.2019 09:22:42 EETTiedote

Suomalainen Enterpay valittiin tänään Pohjoismaissa ja Baltiassa järjestettävän finanssiteknologia-alan Lighthouse-kehitysohjelman finaaliin. Muut finalistit ovat ruotsalainen Doconomy ja latvialainen Nordigen. Mastercardin järjestämä Lighthouse on suosittu kumppanuusohjelma, jossa on mukana alan eturivin yhteistyökumppaneita ja johon tulee satoja hakemuksia. Ohjelman avulla Mastercard on osallistunut useiden finanssiteknologia-alan startup-yritysten kehittämiseen sekä innovaatioiden edistämiseen Pohjoismaissa ja Baltiassa.

Mastercard ja P27 Nordic Payments Platform rakentavat maailman ensimmäisen reaaliaikaisen maksujärjestelmän25.6.2019 15:15:00 EESTTiedote

Nopea ja valtioiden rajat ylittävä useamman valuutan asiakastili maksunvälitykseen Pohjoismaihin Helsinki 25.6.2019 – P27 Nordic Payments Platform (jonka omistavat Danske Bank, Handelsbanken, Nordea, OP Ryhmä, SEB ja Swedbank) ja Mastercard julkistavat tänään kumppanuuden tarjotakseen reaaliaikaisia maksuja ja erämaksuja Pohjoismaissa ja näin rakentavat edistyneimmän, innovatiivisimman ja tehokkaimman maksujärjestelmän maailmassa. Yhteistyö luo tehokkaan maksualustan koko Pohjoismaiden alueella eri valuutoille ja yhdistää Pohjoismaiden asukkaat. Rohkea ja kunnianhimoinen avaus muuttaa rahan liikkumista kuluttajien, yritysten, yhteiskunnan ja koko maksualan kesken. Suuri investointiohjelma on maailman ensimmäinen reaaliaikainen erämaksujen usean valuutan alusta. Se korvaa olemassa olevaa maksuinfrastruktuuria ja näin alentaa välittömien ja turvallisten maksujen kustannuksia ja lisää kilpailukykyä. Jäsenet voivat lähettää ja vastaanottaa rahaa viiveettä alueella aiempaa matalammin kustan